یک نکته دربارۀ پیام‌رسان‌های ایرانی که نمی‌دانستید

وزیر ارتباطات دربارۀ موضوع حمایت از سکوهای ایرانی چندی پیش به خبرنگار برنا گفته بود که برنامۀ جدی برای حمایت از سرویس‌های ایرانی در دستور کار دارد، سفرهایی نیز به کشورهای همسایه و اسلامی برنامه‌ریزی شده است تا گسترۀ جغرافیایی بازار سکوهای ایرانی نیز گسترده شود، زارع پور سفرش به روسیه را هم بر مبنای همین استراتژی و تلاش برای توسعۀ بازار سکوهای ایرانی ارزیابی کرده بود.

تقریبا ۵۰٪ از سال ۱۴۰۰ اینترنت دیتاسنترهای داخلی دچار اختلال بوده و مردم تمام این کندی‌ها، اختلال‌ها و مشکلات را به پای کیفیت پیام رسان‌های داخلی می‌نویسند.

بسیاری از فعالان زیست بوم اقتصاد دیجیتال ایران به خصوص در لایۀ سرویس شبکۀ ملی اطلاعات با روی کارآمدن دولت سیزدهم به آینده امیدوار شدند تا مشکلاتی که دارند را مرتفع کند، زارع پور وزیر ارتباطات نیز بارها از تلاش خود جهت رفع مشکلات آن‌ها خبر داده است.





منبع

کاربران از این همه اختلاف در کیفیت دسترسی به دیتاسنترهای داخلی و خارجی خبر ندارند و طبیعی است که از کیفیت پیام‌رسان‌های خارجی راضی تر باشند.

گزارش سرویس رادار ابر آروان نشان می‌دهد که اینترنت دیتاسنترهای داخلی در سال ۱۴۰۰ با ۴ساعت و ۴۸دقیقه قطعی، ۸ساعت و ۳۴دقیقه اختلال پراکنده و ۴۰۹۶ساعت اختلال جزیی رو‌به‌رو بوده.
این یعنی مجموعا ۱‍۷۱روز و معادل ۴۷درصد سال ۱۴۰۰ در ارتباطات اینترنتی دیتاسنترهای داخلی اختلال وجود داشته.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری برنا؛ مهدی انجیدنی مدیرعامل پیام رسان ایرانی گپ و از فعالان زیست بوم فناوری کشورمان با انتشار یادداشتی در کانال گپ خود به یکی از دلایل ایجاد حس کند بودن برای کاربران در هنگام استفاده از پیام‌رسان‌های ایرانی اشاره کرد.

مهدی انجیدنی در کانال گپ خود نوشت؛

مهدی انجیدینی

این فقط یکی از مشکلات متعددی است که فعالان زیست بوم فناوری با آن دست پنجه نرم می‌کنند. جوانان نخبۀ ایرانی در دورۀ اجرایی قبلی کشور طی 8سال گذشته، علاوه بر مشکلات خارجی با تحریم‌ها و بی‌مهری‌های داخلی هم روبرو بودند.