یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای مرمت آثار تاریخی استان مرکزی مصوب شد

وی تاکید کرد: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ویژه در خصوص مدلهای جدید جذب سرمایه و مشارکت بخش غیردولتی ، گفت و گوهایی داشتیم و در دولت نیز تصمیمات مهمی اتخاذ شد و روندی در حال پیگیری است.

مخلص الائمه گفت: موزه در حال ساخت اراک،منطقه گردشگری گردو در اراک نیز بازدید شد و به طور تقریبی بخش عمده ای از مسائل مربوط به حوزه گردشگری استان مرور و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

وی با اشاره به مسائل مربوط به حوزه میراث فرهنگی گفت: دستورات لازم برای حل مسائل مربوط به حوزه میراث فرهنگی و اوقاف صادر شد و از نزدیک در شرایط مربوط به اختلافات بین دستگاه های متعدد متولی گردشگری و میراث هستند قرار گرفتند و امیدواریم این سفر ظرفیت پربرکتی برای استان مرکزی باشد.

IMG_۲۰۲۲۱۲۰۲_۱۸۵۷۲۸

 





IMG_۲۰۲۲۱۲۰۲_۱۸۵۷۴۲

نماینده عالی دولت سیزدهم در استان مرکزی گفت: امید است بتوانیم با مشارکت عمومی اقشار مختلف مردم به ویژه بخش خصوصی و تعاون در راستای توسعه بخش گردشگری و مرمت برخی آثار فرهنگی که می تواند منافع اقتصادی به همراه داشته باشد. گام های موثری برداریم.

مخلص الائمه گفت: مواردی در دیدار چهره به چهره با مردم گفت و گو شد، باید یک اقدام با شتابی در این حوزه توسط شهرداری ها و مجموعه حوزه گردشگری انجام شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در بازدید فشرده ۲ روزه، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نخستین روز سفر در دولت سیزدهم به استان مرکزی زمان زیادی را به استان اختصاص دادند، گفت: در این سفر بازدیدهایی از شهرهای دلیجان، نراق، محلات، نیمور، خمین در روز گذشته و اراک و امامزاده سید احمد هزاوه در روز جاری انجام شد و در ادامه به شهرستان تفرش سفر خواهیم داشت.

بخوانید:  قاتل فسا کیست؟

وی ادامه داد: امیدواریم برخی مسائلی که به گره های قدیمی تبدیل شده با استفاده از ظرفیت استانی برطرف شود، واقعیت این است که بسیاری از این مشکلات قدیمی و نیازمند تصمیماتی در سطح ملی است.

به گزارش برنا از مرکزی، فرزاد مخلص الائمه روز جمعه در جریان سفر وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از امامزاده روستای هزاوه اراک در جمع خبرنگاران افزود: حجم اقدامات نیمه تمام و باقی مانده در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به اندازه ای است که چنانچه دولت سالیان سال در این بخش هزینه کند پاسخگو نیست.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف


منبع

مخلص الائمه عنوان کرد: از دیروز تا کنون، میزبان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور هستیم و برنامه مفصل و فشرده‌ای را در راستای مرور ظرفیت‌ها و فرصت ها و بررسی مشکلات و چالش ها و مسائل حوزه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی انجام شد.


آیا این خبر مفید بود؟

استاندار مرکزی بیان کرد: این استان در حوزه گردشگری تاریخی و طبیعی، دارای ظرفیت های مناسبی است و کمبودهایی شدید در حوزه تفریح و نشاط در جای‌جای استان محسوس است.