یک کارخانه کارتن سازی چه واحدهایی دارد؟

آسان پک کارتن‌های سه لایه را با استفاده از ورق‌های سه لایه با فلوت‌های C, B, E تولید می‌کند. برای تولید کارتن‌های پنج لایه در این کارخانه کارتن سازی نیز از ورق‌های پنج لایه با فلوت‌های CB, CE استفاده می‌شود.

بهترین کارخانه‌های کارتن سازی جهت انبارش محصولات تولیدی خود از یک انبار استاندارد استفاده می‌کنند.

واحدهایی که برای تولید، انبارش و عرضه کارتن‌های مختلف در کارخانه‌های کارتن سازی موجود هستند عبارتند از:

واحد تامین ملزومات چاپ

برای برش و ایجاد خطوط مورد نیاز روی کارتن از قالب‌های مخصوص یا دایکات استفاده می‌شود. قالب‌ های متداول در کارخانه‌های کارتن سازی معمولاً دو شکل روتاری یا مدور و تخت می باشند که با توجه به نوع ماشین مورد استفاده یکی از آن‌ها برای تولید کارتن در نظر گرفته می‌شود.

واحد ورق سازی


آیا این خبر مفید بود؟

واحد انبار مواد اولیه و انبار محصول نهایی

بررسی واحدهای یک کارخانه کارتن سازی

تکنیک چاپی رایج در کارتن سازی ها جهت چاپ ورق های کارتن، چاپ فلکسو می باشد. در ادامه به معرفی مختصر ملزومات مورد استفاده در این روش پرداخته ایم:

کلیشه:

 کارخانه‌های کارتن سازی مطرح فرایند کاملی را برای تولید و عرضه کارتن‌های باکیفیت در نظر می‌گیرند. در طول این فرایند، تجهیزات مدرن و امروزی، ورق‌های با کیفیت و نیازمندی‌های مشتری همگی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. در ادامه این مطلب به بررسی واحدهای مختلف یک کارخانه کارتن سازی میپردازیم. با ما همراه باشید.

واحد ورق سازی

واحد اتصال کارتن (واحد چسب و منگنه)

 





کلیشه ﯾﮑﯽ از ﻣﻠﺰوﻣﺎت ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز جهت انجام ﻋﻤﻠﯿﺎت ﭼﺎپ ﺑﺮ روی ورق ﮐﺎرﺗﻦ می باشد. در واقع، کلیشه یک صفحه انعطاف پذیر از جنس ژلاتین است که وظیفه انتقال طرح مورد نظر مشتری را در این تکنیک ایفا میکند. برای چاپ یک طرح روی ورق های کارتن، نیاز به تامین کلیشه به تعداد رنگ های مورد استفاده در آن طرح است. به منظور جلوگیری از عدم انطباق چاپ نیاز به نصب کلیشه ها به طور دقیق به دور سیلندرهای چاپ و گرفتن نمونه پیش از چاپ انبوه می باشد.

بخوانید:  برگزاری جلسه شورای عالی جوانان با حضور رئیس جمهور

قالب:

در این قسمت از واحدهای کارخانه‌های کارتن سازی، اتصال کارتن‌های تولید شده به دو صورت چسب و یا منگنه برای بسته‌بندی محصولات مختلف انجام می‌شوند. در صورتی که محتوای داخل کارتن محصولاتی سنگین وزن مانند تلویزیون باشد، جهت اتصال کارتن ها از منگنه استفاده می شود.

واحد آزمایشگاه و کنترل کیفیت (انجام تست‌های تخصصی کارتن نظیر تست استحکام (BCT)

قبل از اینکه کارتن به بازار ارائه شود لازم است که کیفیت کارتن به لحاظ استحکام و مقاومت کارتن در برابر رطوبت مورد ارزیابی قرار بگیرد. در واحد آزمایشگاه و کنترل کیفیت شرکت آسان پک، تست‌های تخصصی کارتن نظیر تست استحکام (BCT) انجام می‌شود، تا کارتن با بالاترین استحکام و کیفیت برای بسته‌بندی آماده شود.

واحد انبار مواد اولیه و انبار محصول نهایی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های تولید یک کارتن، تامین ورق آن است. جنس ورق کارتن در با در نظر داشتن عوامل مختلفی همچون نوع محصول، وزن و شرایط انبارش و حمل انتخاب می شود. ورق کارتن از لایه‌های مختلفی تشکیل می‌شود و در هر لایه نوع کاغذی که استفاده می‌شود متفاوت است؛ بنابراین به عنوان بهترین کارخانه کارتن سازی در تهران باید قابلیت تأمین ورق‌های متنوع را برای تولید کارتن‌های مختلف داشته باشید.

کارخانه‌های کارتن سازی پیشرفته و درجه یک از ماشین آلات به روز و جدید برای تولید انواع کارتن استفاده می‌کنند. با وجود این تجهیزات و فرآیند قوی سفارش گذاری انواع کارتن، برندهای مختلف می‌توانند انواع کارتن‌های دایکاتی، کارتن‌های ساده، کارت‌های سینی و… را برای بسته بندی محصولات مد نظرشان سفارش دهند.

صنعت کارتن سازی یکی از صنایع مهم هر کشوری می باشد. در این صنعت بسته‌ بندی های باکیفیت جهت انبارش و عرضه محصولات مختلف تولید می‌شوند؛ و برندها با توجه به نیازشان نسبت به سفارش کارتن‌های مختلف در ابعاد و سایزهای متنوع اقدام می‌کنند. کارتن‌های تولید شده باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند تا بتوانند از محصولات بسته بندی شده محافظت کنند. به همین دلیل است که کارخانه‌های کارتن سازی مطرح فرایند کاملی را برای تولید و عرضه کارتن‌های باکیفیت در نظر می‌گیرند. در طول این فرایند، تجهیزات مدرن و امروزی، ورق‌های با کیفیت و نیازمندی‌های مشتری همگی نقش مهمی را ایفا می‌کنند. در ادامه این مطلب به بررسی واحدهای مختلف یک کارخانه کارتن سازی میپردازیم. با ما همراه باشید.

بخوانید:  افروز دومین طلای تیم ملی دوومیدانی جانبازان و معلولین را کسب کرد

واحدهای کارخانه‌های کارتن سازی

این کارتن‌ها کیفیت بالایی برای بسته بندی اقلام مختلف دارند و از محصولات متنوع در برابر صدمات ناشی از حمل بار یا رطوبت محیطی محافظت می‌کنند؛ بنابراین برندها می‌توانند اقلام مد نظرشان را با بسته بندی در کارتن‌های با کیفیت تولید شده توسط کارخانه‌های کارتن سازی مطرح مانند آسان پک به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنند.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

شرایط دمایی و رطوبت محیط از نکات قابل توجه و حائز اهمیت در انبارش کارتن های تولید شده می باشد تا کیفیت کارتن‌ها از لحظه تولید تا لحظه استفاده تغییری نداشته باشد. واحد انبار در کارخانه‌های کارتن سازی شرایط مناسبی را جهت نگهداری کارتن‌ها فراهم می‌کند؛ تا کارتن‌هایی که آماده استفاده هستند مشکل کیفی پیدا نکنند.

کارتن‌های تولید شده در کارخانه‌های کارتن سازی مطرح داخلی معمولاً به صورت سه لایه یا پنج لایه هستند. تعداد لایه‌های در نظر گرفته شده برای هر کارتن نقش مهمی در استحکام و کیفیت کارتن بسته بندی دارد؛ و برندهای مختلف با توجه به نیازی که دارند می‌توانند یکی از این نمونه‌ها را برای بسته بندی اقلام مد نظرشان انتخاب کنند.