۱.۵ میلیارد دلار صادرات محصولات غیرنفتی برای استان هدفگذاری شده است

وی با اشاره به اینکه صادرات فرش استان همدان مورد بی مهری قرار گرفته است، گفت: محصولات کشاورزی عمر محدودی دارد اما صادرات فرش، سفال و مبلمان ماندگاری طولانی دارد و به عنوان سفیر فرهنگی ما محسوب می‌شود.

انتهای پیام





قاسمی فرزاد با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: ناظران بخش کشاورزی باید بر روی سم دهی و کوددهی محصولات نظارت داشته باشند تا بر اساس استانداردهای جهانی محصولات تولید شود.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف


منبع

قاسمی فرزاد افزود: بر اساس نوشته‌های تاریخی، همدان و به خصوص دامنه های الوند یکی از مهدهای کشت زعفران بوده است و باید برای توسعه صادرات محصولات کم آب بر کشاورزی، روی آن سرمایه گذاری کنیم.

وی ادامه داد: خدمات فنی مهندسی خوبی در استان همدان برای کشورهای اروپایی انجام می شود که ارزآوری آن در آمار صادرات غیر نفتی استان محاسبه نشده است.

وی با بیان اینکه در حوزه صادرات محصولات معدنی، رشد ۱۲۴ درصدی داشته‌ایم که این موضوع باید بازنگری و از خام فروشی جلوگیری شود اظهار داشت: زمینه صادرات محصولاتی که ارزش افزوده بیشتری دارد همچون صنایع دستی و گردشگری در استان همدان باید رشد و توسعه یابد.

وی ادامه داد: همه فعالان اقتصادی باید به پای کار بیایند، مسائل اقتصادی جدا از مسائل سیاسی است و نباید دسته بندی کنیم چرا که دسته بندی موجب آسیب به حوزه صادرات می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد روز یکشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان همدان افزود: میزان صادرات محصولات غیرنفتی استان همدان در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از نظر حجم و وزن کاهش و از نظر ارزش و قیمت رشد داشته است.

بخوانید:  رنگ سفید به چراغ های راهنمایی و رانندگی اضافه می شود!
استاندار همدان تاکید کرد: کشت محصولات کشاورزی باید به سمت محصولات کم آب بر حرکت کند چرا که محصولات پر آب بر منابع آبی استان را نابود می‌کند.

وی گفت: صنایع بسته بندی ما رشد خوبی داشته است اما این کافی نیست و روز به روز باید متناسب با سلیقه مشتری توسعه داشته باشد.

استاندار همدان اظهار داشت: صنایع دستی ملایر و تویسرکان باید با نام و نشان استان همدان صادر و از خام فروشی و فله فروشی آن جلوگیری شود.

قاسمی فرزاد گفت: در آخرین نشست مشترک شورای سیاست گذاری توسعه همکاری‌های اقتصادی اتاق ایران و عراق، استان همدان به عضویت این شورا درآمد که این موضوع کمک زیادی به رشد و توسعه اقتصادی استان می‌کند.


آیا این خبر مفید بود؟

وی ادامه داد: افزایش کیفیت محصولات صادراتی، برپایی نمایشگاه محصولات صادراتی استان در دیگر کشورها و افزایش مراودات تجاری باید در دستور کار قرار گیرد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: در حوزه صادرات صنایع دستی، استان همدان ۲ شهر جهانی «سفال لالجین» و «مبل و منبت ملایر» را دارد که باید با برنامه‌ریزی دقیق این حوزه را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی همه کشورها مالیات پرداخت می‌کنند، اظهار داشت: مالیات جزء کوچکی از درآمدهای دولتی است و فعالان اقتصادی باید بر اساس قانون، مالیات خود را پرداخت کنند.

استاندار همدان تاکید کرد: بخش های اقتصادی ما باید در حوزه گردشگری نیز فعال باشد و باید گردشگری در صدر اقدامات توسعه‌ای استان همدان قرار گیرد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه فارغ از نگاه‌های سیاسی باید امور اقتصادی و بازرگانی استان را پیش ببریم، از همه فعالانی که در زمینه توسعه صادرات فعالیت دارند قدردانی کرد و گفت: تلاش ها در این زمینه را باید بیشتر کنیم.

بخوانید:  اوقات شرعی تبریز در روز ۶ فروردين ۱۴۰۳          

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری استان می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های استان همدان، در زمینه توسعه صادرات محصولات دانش بنیان محور و صنایع «های‌تک»، تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه دغدغه ما توسعه صادرات صنایع دستی و ازرآوری از طریق گردشگری است، تصریح کرد: هگمتانه، غار علیصدر و گنجنامه آثار منحصر به فرد استان همدان است و روز به روز به ارزش آن افزوده می شود که باید از ظرفیت آن ها برای جذب گردشگر استفاده کنیم.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی امسال را به عنوان سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کرده‌اند که باید بر اساس این شعار، به صادرات خدمات فنی و مهندسی و خدماتی که پایه دانش بنیان دارد، حرکت کنیم.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه کار اقتصادی و بازرگانی نباید رنگ و بوی سیاسی بگیرد، افزود: اتاق بازرگانی باید مجموعه‌ای از همگان باشد و همه فعالان اقتصادی را در بر بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر آمار صادرات امسال استان همدان مربوط به حوزه معادن است که باید آن را کاهش و به سمت صادرات محصولات صنعتی و صنایع دستی حرکت کنیم.