۲۲ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر و حرارتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین در دست احداث است


به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ابوالفضل موتابها در این باره اظهارداشت: نیروگاه شهیدرجایی نقش مهم، کلیدی و اساسی در پایداری شبکه سراسری برق در کشور دارد و برق بیش از سه میلیون نفر را در کشور تامین می کند.

وی بیان کرد:  نیروگاه شهیدرجایی با بیش از ۳۲ سال قدمت، همانند روز اول احداث در زمینه تولید انرژی الکتریکی فعالیت می کند و توسط مهندسان و کارکنان این نیروگاه گام های مهمی در زنجیره تامین انرژی الکتریکی برداشته شده است.

۲۲ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر و حرارتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین در دست احداث است

موتابها تصریح کرد: توان الکتریکی تولید شده در نیروگاه شهید رجایی مانند سایر مولدهای انرژی، وارد شبکه سراسری شده و توسط مشترکین مورد استفاده قرار می گیرد و برای پایداری تولید و آماده بودن این نیروگاه به طور متوسط سالانه ۱۷ برنامه تعمیراتی برای آمادگی کامل واحدهای سیزده گانه برنامه ریزی و اجرا می شود.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین اظهارداشت: ۵۵۵ روز تعمیرات در این نیروگاه صورت می گیرد و میزان تولید برق در اردیبهشت ماه امسال ۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی در خصوص دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه صنعت برق گفت: ۹ هزار و ۱۴۷ مگاوات برق از سال ۱۴۰۰ تاکنون با اهتمام ویژه دولت سیزدهم به ظرفیت شبکه تولید اضافه شده که به کاهش ناترازی تولید و مصرف برق منجر شده است.

۲۲ هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر و حرارتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین در دست احداث است

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی اظهارامیدواری کرد با مدیریت مصرف بتوان از تابستان امسال نیز با موفقیت عبور کرد.

در نیروگاه شهید رجایی با ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی و ظرفیت اسمی ۲۰۴۲ مگاوات، سالانه بیش از ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید می شود.

بخوانید:  بزرگترین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی کشور توسط بخش خصوصی در آذربایجان‌غربی احداث می شود

انتهای پیام



منبع