۳۸ روز همت برای اجرای طرحی که ۱۶ سال در یزد خاک خورد!


۳۸ روز همت برای اجرای طرحی که ۱۶ سال در یزد خاک خورد!

انتظاری خاطرنشان کرد: این طرح به منظور رفع مشکلات عملیاتی، سوخت رسانی، تسهیل و تسریع ارسال فرآورده ها به شمال و شمال شرق کشور از مبادی تامین جنوبی ، کاهش هزینه و مخاطرات حمل فرآورده خامی نفتی و به صرفه بودن در مقایسه با حمل و نقل جاده ای احداث شده است.

وی اضافه کرد: افزایش ضریب ایمنی و بالابردن امنیت سوخت رسانی و انتقال فرآورده به مرکز کشور و بکارگیری نفتکش های آزاد شده از مسیر بندرعباس به یزد در سایر مسیرهای حمل از دیگر دستاوردهای این طرح است.

تاسیسات تخلیه ریلی انبار نفت شهید صدوقی یزد در مساحت ۴۷ هزار متر مربع ساخته شده و قابلیت تخلیه هشت میلیون لیتر فرآورده در روز و ذخیره سازی نفتی تا ظرفیت ۹۰ لیتر نفت و گاز را دارد.


 





منبع

وی ادامه داد: عملیات طرح یاد شده در ۹ آبان ماه آغاز و در ۱۷ آذر ماه با هزینه ۸۰ میلیارد ریال به اتمام رسید و این طرح برگ زرین دیگری بر افتخارات شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران افزود.

با انجام پروژه مذکور، از این پس سوخت لکوموتیوها در دپوهای پنج گانه راه آهن یزد از طریق ریلی تامین می شود و این در حالیست که تاکنون از طریق حمل و نقل جاده ای و با قرارداد سالیانه بالغ بر ۷۸ میلیارد ریال تامین می شد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

بخوانید:  سرویس‌دهی به 18500 دانش‌آموز در قم