۴۷ هنرمند صنایع‌دستی بافت تسهیلات دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی نجفی‌نژاد اظهار کرد: با توجه به اینکه روستای بیدکردوییه شهرستان بافت به عنوان شهر ملی گلیم چهل ماشوله ثبت شده است بنابراین دارای سابقه تاریخی زیادی در زمینه صنایع‌دستی بوده که باید از این فرصت برای آموزش، تولید و حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی استفاده کرد.
مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافت افزود: هم اکنون ۱۰ هنرجوی صنایع‌دستی درحال فرا گرفتن آموزش تراش سنگ‌های قیمی و نیمه قیمتی هستند که ۱۰۰ ساعت به طول می‌انجامد.
نجفی‌نژاد بیان کرد: این دوره آموزشی با همکاری ناحیه مقاومت سپاه و در محل اداره میراث‌فرهنگی شهرستان بافت در حال برگزاری است.
او ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون نزدیک به ۲۵۰ هنرجو آموزش گلیم‌بافی، پته‌دوزی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی فرا گرفته‌اند و در تلاش هستیم برای آن‌ها بسته‌های حمایتی همچون بیمه روستایی و عشایری، تسهیلات تبصره ۱۸، مشاغل خانگی و پشتیبان تهیه کنیم.
انتهای پیام



منبع مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافت گفت: در حال حاضر ۴۷ هنرمند صنایع‌دستی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند و ۲۰ نفر دیگر نیز در مرحله تکمیل پرونده هستند.

۴۷ هنرمند صنایع‌دستی بافت تسهیلات دریافت می‌کنند