۴ مرکز رشد در شهرستانهای استان قزوین راه اندازی می شود/ ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات دانش بنیان

احمدی گفت: برای برنامه توسعه چهار ساله چند پیشنهاد برای تصویب ارائه می شود که لازم است اجرای طرح های فنآورانه پرچمدار و جریان ساز و طرح های مسئله محور با قابلیت تجاری سازی در شورای برنامه ریزی مطرح شود و حداقل 10 درصد اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان به طرح های دانش بنیان مولد که به رشد اقتصادی استان منجر می شود اختصاص داده شود.

image_2022_10_22-19_6_3_346_qP8

جعفر احمدی در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت شرکت های دانش بنیان و چشم انداز آینده گفت: در راستای توسعه زیست بوم رشد  10 درصدی تعداد مراکز رشد واحدهای فنآور از 226 مورد به 246 مورد، تعداد پردیس های علم و فنآوری از دو مورد به 10 مورد، پیش بینی شده است.

احمدی گفت: همچنین آغاز راه اندازی مرکز نوآوری کشاورزی و ایجاد زیرساخت برای واگذاری اراضی پارک به شرکت های فنآور به شرکت های دانش بنیان و آغاز تجهیز کارگاه عملیاتی و ایجاد زیرساخت پردیس فنآوری آبیک از کارهای انجام شده است.

رئیس پارک علم وفنآوری قزوین یادآورشد: 25 میلیارد تومان از صندوق ردیف بودجه ای گرفته ایم و نگران هستیم این اعتبار جذب نشود  لذا از شرکت های دانش بنیانی که طرح های تاثیرگذار دارند درخواست می کنیم از این اهرم تشویقی و حمایتی برای اجرای طرح ها استفاده کنند.

رئیس پارک علم وفناوری قزوین گفت: مراکز رشد انتخابی کشور در 27 استان کشور قرار دارند که در قزوین سه مرکز رشد داریم و تهران با 22 مرکز بیشترین و استان قم با یک مرکز کمترین مراکز رشد را به خود اختصاص داده اند.

بخوانید:  عملکرد خیره ‎کننده بانک ملت در جذب سپرده ‎های کم ‎هزینه

وی اظهارداشت: این مرکز در آبیک با همکاری و مشارکت پارک و دانشگاه غیاث الدین کاشانی، در بویین زهرا با همکاری پارک و دانشگاه آزاد اسلامی، در تاکستان با همکاری دانشگاه پیام نور و در البرز با همکاری بسیج علمی سپاه شکل خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ سومین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان قزوین عصر شنبه در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.


آیا این خبر مفید بود؟

برگزاری رویداد تانا در قزوین

در استان قزوین بیش از 3400 واحد صنعتی و حدود 100 شرکت دانش بنیان فعالیت می کند.

انتهای پیام

رئیس پارک علم و فنآوری قزوین یادآورشد: 43 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی بند 2 ماده 34 بودجه 1401 به صورت تسهیلات در اختیار شرکت های دانش بنیان تاثیرگذار اعطا می شود که می تواند 40 درصد اعتبارات در قالب اعطای تسهیلات به شرکت های فنآوری و دانش بنیان، 30 درصد برای تامین هزینه اجرای طرح های دانش بنیان مصوب ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان و 30 درصد برای تامین هزینه ایجاد زیرساخت فنآوری شامل آماده سازی اراضی و تاسیسات زیربنایی اختصاص می یابد.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

احمدی گفت: در این رویداد به طرح های برتر کمک های 10 درصدی در قالب طرح شهید احمدی روشن، استفاده از تسهیلات تبصره 18 و در اولویت قرار گرفتن در پذیرش پارک به عنوان ابزارهای حمایتی و تشویقی در نظر گرفته شده است.

image_2022_10_22-19_42_43_244_MrM

 





این مسئول اظهارداشت: پردیس دهکده فنآوری نوآوری کشاورزی با مشارکت مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی از دیگر اولویتهای پارک علم و فنآوری قزوین است و تا پایان امسال حداقل 20 درصد شرکت های دانش بنیان و 10 درصد فروش آنها از طریق شرکت های دانش بنیان صورت خواهد گرفت.

بخوانید:  کشف 5 دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی در عملیات پلیس کرمان
این مسئول در ادامه اظهارداشت: رویداد توسعه و ارتقای زیست بوم فنآوری استان( تانا) برای رفع نیازهای فنآورانه  استان از جمله کشاورزی، شوینده ها، صنایع شیمیایی، قطعات خودرو، حوزه پردازش تصویر واتوماسیون با اولویت پژوهشی ارگان های دولتی و لوازم خانگی در 11 آبان ماه در قزوین برگزار می شود.

وی یادآورشد: آغاز راه اندازی پردیس علم و فنآوری مشترک، میان پارک ودانشگاه بین المللی امام خمینی و دانشگاه آزاد و پردیس سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از کارهای در دست انجام است.

image_2022_10_22-19_42_18_885_ZbX

احمدی بیان کرد: در راستای تمرکز زدایی رویکرد ما راه اندازی مرکز رشد در چهار شهرستان از جمله آبیک، بویین زهرا و البرز در دستور کار قرار دارد.