۵ راهکار گمرک برای تسهیل ترانزیت کالا

راهکارهای پیشنهادی معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک به شرح زیر است:

​انتهای پیام/



منبع ۳- بازنگری در بخش ترانزیت دستورالعمل اصلاح و بهبود (ساماندهی) فرآیندهای صادرات، واردات، عبور و معاوضه نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌ها و مشتقات نفتی صادره از سوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به گونه‌ای که امکان ادامه مسیر واگن‌های حامل فرآورده‌های نفتی قبل از وصول پاسخ آزمایشگاه تا گمرک مقصد فراهم شود.

۱- کاهش زمان صدور مجوز از سوی دستگاه‌های صادرکننده مجوز موضوع مواد ۷ و ۸ آیین‌نامه اجرایی قانون حمل و نقل و عبـور کالاهای خارجی از قلمرو کشور، حداکثر ظرف ۲ ساعت از اعلام گمرک

۵- بازنگری در فهرست کالاهای مشمول اخذ مجوز از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان حفظ نباتات بر اساس این گزارش در نامه یاد شده، اقدامات گمرک جمهوری اسلامی ایران برای تسهیل و تسریع در عبور کالا تشریح شده است.

بر اساس این گزارش، برای تسهیل ترانزیت «محمد رضوانی فر» رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به وزرای امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی و وزارت امور خارجه، ۵ راهکار پیشنهاد کرد.

۲- اصلاح و توسعه زیرساخت‌ها و متناسب با حجم فعالیت هر مرز از سوی وزارت راه و شهرسازی

۴- استفاده از ظرفیت دیپلماسی وزارت امور خارجه در راستای افزایش پذیرش کامیون‌ها از سوی کشورهای همسایه به‌ویژه جمهوری آذربایجان و ترکمنستان