۶۰ وکیل پایه یک در قزوین مراسم تحلیف بجای آوردند

نویسنده تصریح کرد: این افراد ۱۸ ماه دوره کارآموزی را طی می کنند و در این مدت پرونده هایی برای کسب تجربه  به آنها سپرده می شود و سپس در آزمون اختبار شرکت کرده و در صورت قبولی پروانه وکالت دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ مراسم تحلیف و اعطای پروانه وکالت پایه یک مرکز وکلای قوه قضائیه در استان قزوین با حضور محمد نویسنده رئیس مرکز وکلای استان و جمعی از خانواده ها و کارآموزان در تالار ایرانیان قزوین برگزار شد.

image_2022_11_22-23_21_11_111_ZAO

image_2022_11_22-78

انتهای پیام





image_2022_11_22-23_20_46_37_cBz

نویسنده اظهارداشت: نبود فرهنگ استفاده از وکیل در همه پرونده ها و نیز جذب بی قید و شرط کارآموزان وکالت از سوی برخی نهادها موجب شده بیش از  ۴۰ درصد وکلا درآمد لازم برای اجاره حتی یک دفتر را نداشته باشند که نیازمند حمایت هستند.


آیا این خبر مفید بود؟

وکالت با چالش های جدی این حرفه

وی گفت: اعطای تسهیلات کم بهره و با شرایط آسان برای خرید یا اجاره دفتر، خودرو و تجهیزات دفتر و اجباری شدن وکالت می تواند مشکل گشای این گروه باشد.

نویسنده تصریح کرد: تعداد ۱۵ کمیسیون در مرکز وکلا فعال شده و روسای آن تلاش می کنند تا کارها بخوبی صورت گیرد و مراسم تحلیف نیز به شایستگی برگزار شود.

وی افزود: علاقمندان به رشته وکالت پس از چهارسال تحصیل در رشته حقوق در آزمون وکالت که سالی یکبار برگزار می شود شرکت کرده و در صورت قبولی پروانه کارآموزی دریافت می کنند.

image_2022_11_22-23_21_51_623_ipj

وی گفت: وکالت باید در جامعه نهادینه شود و همه مردم حتی افراد کم بضاعت امکان استفاده از وکیل را داشته باشند.

بخوانید:  درهفته پنجم لیگ برتر رقم خورد؛ بازگشت سریک به صدر جدول

محمد نویسنده در این مراسم گفت: مرکز وکلای استان قزوین از سال ۸۱ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر ۷۰۰ نفر عضو دارد.

در ادامه ۶۰ نفر از وکلا ( ۳۷ زن و ۲۳ مرد) مراسم تحلیف را بجای آوردند.

رئیس مرکز وکلای استان قزوین یادآورشد: قانون تسهیل کسب و کار مشکلات زیادی برای وکلا ایجاد کرده و ورود آسان و بدون نگاه تخصصی به این جایگاه معیشت و اشتغال وکلا را با چالش جدی مواجه کرده است.

نویسنده بیان کرد: داشتن اعتماد به نفس برای وکلا لازم است و یک وکیل باید با رعایت احترام و اعتماد به نفس وارد کار شود و اگر انحرافی از موارد قانونی در پرونده ای مشاهده کرد با تذکر به دادگاه سعی کند بعنوان نگهبان عدالت از  احقاق حقوق موکل خود شجاعانه دفاع کرده و در مسیر حق گام بردارد و در احقاق حقوق موکل و رد باطل همت کند.

داشتن اعتماد به نفس از الزامات وکالت است

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع