۶۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان قزوین مقاوم سازی شده است

این مسئول گفت: با توجه به همراهی و تصویب دولت سیزدهم، خوشبختانه در سال گذشته سقف تسهیلات بانکی در خصوص مقاوم سازی مسکن روستایی به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت که این موضوع از سوی متقاضیان روستایی مورد توجه و استقبال قرار گرفت.

وی افزود: با نظارت عالی بنیاد مسکن استان قزوین و مجموعه نظام فنی روستایی مقاوم سازی ساختمانها انجام شده و رعایت مقررات ملی ساختمان و استاندارد‌های ساخت و ساز کنترل شده است.

سبحانی تصریح کرد: ۶۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان قزوین تاکنون مقاوم سازی شده و قزوین در این زمینه رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تاکید کرد: پرونده ۲ هزار و ۶۰۰ متقاضی واحد مسکونی در قالب متمم تسهیلات بانکی نیز از تسهیلات جدید بهره‌مند شدند.

 ۶۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان قزوین مقاوم سازی شده است

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فرهاد سبحانی در این باره اظهارداشت: برای مقاوم سازی واحدهای روستایی اقداماتی از سوی این نهاد صورت گرفته و خوشبختانه وضعیت بهسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در استان وضعیت مطلوبی دارد.

این مدیر اظهارداشت: ۶ هزار فقره پرونده متقاضیان هم از سوی بنیاد مسکن جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها ارجاع شده است.

سبحانی افزود: همکاری نزدیک بانک‌های عامل استان قزوین در تسریع روند مقاوم سازی مسکن روستایی راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام



منبع

مدیرکل بنیاد مسکن یادآورشد: از سال ۸۴ تاکنون ۴۰ هزار واحد مسکونی روستایی استان از محل اعتبارات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.

وی بیان کرد: تلاش می کنیم در بخش‌هایی که مشارکت و استقبال مردم از تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی کمتر است با تمهیداتی این تسهیلات را جهت ایمن کردن واحد‌های مسکونی روستایی به متقاضیان پرداخت کنیم.

بخوانید:  خواهرخواندگی شهرهای مرزی کشورها الگویی برای صلح و توسعه پایدار

سبحانی بیان کرد: سهمیه ابلاغی بهسازی مسکن روستایی استان قزوین در سال گذشته هشت هزار واحد بود که از این تعداد سه هزار واحد تاکنون احداث شده، چهار هزار و ۶۰۰ متقاضی نیز در مرحله عقد قرارداد با بانک‌های عامل است.