۷۵۰ هزار تن بار از طریق راه‌آهن اراک به نقاط مختلف کشور حمل شد

وی، میزان رشد تن کیلومتر مرزی راه‌ آهن اراک را ۱۱ درصد عنوان کرد و افزود: تن کیلومتر مرزی راه‌آهن این شهرستان در سال جاری به ۵۵۰ میلیون تن کیلومتر رسید.

به گزارش برنا از مرکزی ،سعید ترکی ، در این خصوص گفت افزود: جابه جایی کالا توسط راه‌آهن شهرستان اراک در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

محدوده راه‌آهن اراک شامل ۵۴۵ کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان قم، مرکزی، لرستان، همدان و کرمانشاه است که ۲۱ ایستگاه را تحت پوشش دارد.



منبع

وی ادامه داد: مازوت و مازوت کم سولفور، پلی‌اتیلن، مواد شیمیایی و گندم از مهمترین کالاهایی است که امسال از طریق راه‌آهن منطقه اراک به نقاط مختلف کشور از جمله بنادر عباس و ماهشهر حمل شده‌ است.

ترکی، از رشد ۲۷ درصدی بار تخلیه شده در راه‌آهن اراک در سال جاری خبرداد و گفت: میزان بار تخلیه شده راه‌آهن این شهرستان امسال به ۱۸۴ هزار و ۵۰۳ تن رسیده‌ است.

مدیرکل راه‌آهن اراک همچنین در خصوص آمار تن کیلومتر مبدا و مقصد نیز گفت: میزان تن کیلومتر مبدا و مقصد راه آهن این شهرستان امسال به بیش از ۶۰۰ میلیون تن کیلومتر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چهار درصدی داشته‌ است.

مدیرکل راه‌آهن اراک خاطرنشان کرد: این میزان بارگیری توسط ۱۲ هزار و ۱۰۰ واگن به نقاط مختلف کشور حمل شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد رشد دارد.