۸ ایستگاه سنجش ذرات در ایلام نصب و راه اندازی شده است

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۱ دستگاه اجرایی ایلام در حوزه هوای پاک با اداره کل محیط زیست استان همکاری و دارای تکالیف اجرایی و نظارتی هستند.

انتهای پیام





نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع

وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش گرد و خاک در منطقه است و علاوه بر این افزایش سطح سبز و  برای محیط زیست انسانی و چشم انداز زیبای منطقه را به همراه دارد.

محمدی تأکید کرد: سازمان های مردم نهاد زیست محیطی بازوی قدرتمند در جهت اجرای طرح ها و فعالیت های منابع طبیعی و محیط زیستی هستند.

اعتبارات تملک دارایی های این اداره کل در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: همچنین تجهیز و تعمیر پاسگاه های محیط بانی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در مناطق دارای این ساختمان ها انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام در ادامه از برگزاری مانور عملیاتی اطفاء حریق در حاشیه شهر ایلام خبر داد و گفت: این مهم در راستای پیشگیری از آتش سوزی در محیط زیست و با همکاری دستگاه های مربوطه انجام شد.

محمدی اظهار داشت: رسانه ها نقش کلیدی و تاثیر گذاری در حفاظت از محیط زیست دارند که با فرهنگ سازی می توان این مهم را ارتقا داد.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر شرایط موجود کم آبی و خشکسالی، طی سنوات گذشته آبشخور برای حیوانات حیات وحش در طبیعت ایلام ایجاد شده است.

بخوانید:  بومی سازی چمن استادیوم فوتبال به دست فناوران ایرانی

وی افزود: هفته محیط زیست سال جاری به نام” نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی” نامگذاری شده است که توجه ویژه به این شعار همواره مورد تاکید رئیس سازمان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به فعالیت ۴۹ سازمان مردم نهاد زیست محیطی در ایلام اشاره و تصریح کرد: مهمترین اهداف این سازمان ها، ارتباط مردم با دولت ها و جلب مشارکت هر چه بیشتر در امور مختلف از طریق این نهادها است.

محمدی افزود: هم اکنون ۱۴۳ هزار هکتار از اراضی طبیعی استان ایلام شامل مناطق حفاظت شده مانشت و قلارنگ، کبیرکوه، دینارکوه، کولگ و ۲ اثر طبیعی ملی دهلران و تنگ رازیانه تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام در بخش دیگری از سخنانش گفت:

محمدی تأکید کرد: رسیدگی به وضعیت پاسگاه های محیط بانی و انجام اقدامات لازم برای افزایش ظرفیت کمی و کیفی محیط بانان انجام و یا در دست اقدام است.


آیا این خبر مفید بود؟

محمدی افزود: طرح نهالکاری ۱۰۰ هکتار از اراضی منطقه حفاظت شده کولگ از سال گذشته آغاز شده است و بر اساس بازدیدهای مستمر این نهالکاری در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: در مناطق حفاظت شده محیط زیست ایلام، ۴۷ گونه پستاندار، ۷ گونه دوزیست و خزنده، بیش از ۴۰ گونه ماهی، ۲۰۰ گونه پرنده شناسایی و بیش از یک هزار گونه گیاه وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام؛ علیرضا محمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام بمناسبت هفته محیط زیست افزود: این دستگاه ها قادر خواهد بود ذرات معلق موجود در هوای آزاد را سنجش و نتایج را به شکل آنلاین در اختیار کاربر قرار دهد.

بخوانید:  میلیاردرهای سینما چه کسانی هستند؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: وجود ۱۵ رودخانه دائمی، ۱۹ تالاب طبیعی مصنوعی در ایلام ارزش بالا و جایگاه زیست طبیعی محیط زیست استان را نشان می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: مهمترین اهداف برگزاری برنامه های هفته محیط زیست در ایلام، ایجاد حساسیت برای اجرای مسئولیت اجتماعی و لزوم همیاری و مشارکت همگان جهت حل معضلات زیست محیطی، ارتقاء فرهنگ محیط زیست در میان اقشار مختلف مردم و مسئولان و همچنین آشنایی عموم مردم است.