۹ استان مقصد بیشترین مسافرت های نوروزی





منبع

وی ادامه داد: عمدتا نیمه دوم نوروز به‌عنوان طبیعت‌گردی شناخته می‌شود و با توجه به این‌که در این روزها حضور مردم در طبیعت بیشتر است رعایت برخی نکات و اطلاع‌رسانی درباره آن‌ها ضروری است.

فاطمی گفت: حجم تعطیلات در بهار امسال افزایش یافته و قابلیت سفرها نیز بیشتر خواهد شد. با توجه به تاکید آقای ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، ‌ گردشگری و صنایع دستی ـ جلسات ستاد پیش از هر تعطیلات به‌منظور برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برگزار خواهد شد.

به گفته دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر، استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، گلستان و خراسان شمالی در تعطیلات نوروز، بیشترین رشد اقامت‌های رسمی را نسبت به سال گذشته داشته‌اند. استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، قم و یزد نیز کم‌ترین تصادف‌های جاده‌ای را داشته‌اند. همچنین کم‌ترین رشد تصادف‌های جاده‌ای به استان‌های خراسان‌جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، یزد، البرز و زنجان اختصاص داشته است. استان‌های ایلام، چهار محال و بختیاری و منطقه آزاد چابهار نیز بدون شکایت بوده‌اند.

وی با اشاره به این‌که امسال توزیع زمانی و مکانی سفر نسبت به سال گذشته بهتر بوده است، اظهار کرد: سفرها از نیمه شعبان آغاز شد و به محض جمع‌بندی ستاد سفر نوروز ۱۴۰۲ تعطیلات بعدی را در شب‌های قدر، عید سعیدفطر، شهادت امام سجاد و ۱۵ و ۱۶ خرداد خواهیم داشت.

مدیر اداره کل توسعه گردشگری داخلی با اشاره به بارش برف و بارندگی در برخی استان‌ها، گفت: با توجه به تغییر چشمگیر وضعیت آب‌وهوایی از بهار به زمستان باید نکات و تدابیر لازم برای اسکان اضطراری، مدیریت کمپ‌های کویری، نوروزگاه‌ها و مراکز موقت اسکان انجام‌ شود، همچنین این تغییرات جوی به مسافران تاکید شود.

بخوانید:  تعیین تکلیف بزرگترین پرونده‌ کالای قاچاق در آذربایجان غربی

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

۹ استان مقصد بیشترین مسافرت های نوروزی


آیا این خبر مفید بود؟