11 کودک در اثر یورش صهیونیست‌ها به کرانه باختری زخمی شدند

پایگاه خبری «میدل ایست مانیتور» نیز در گزارشی از زخمی شدن حداقل ۵۰ فلسطینی از جمله ۱۱ کودک در حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری از جمله قدس شرقی خبر داد.

صهیونیست ها همچنین به فلسطینیان ساکن شهرک های «بیت دجن» و «بیتا» در ولایت نابلس و «کفر قدوم» در «شرق قلقیلیا» که علیه شهرک‌سازی تظاهرات کرده بودند، حمله کردند.

نظامیان صهیونیست در این یورش از گاز اشک‌آور، بمب صوتی و گلوله جنگی استفاده کردند. آنها همچنین بر روی منازل و مدرسه‌های فلسطینی‌ها آب فاضلاب پاشیدند.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی آمادگی گسترش عملیات خود ابتدا در نابلس و جنین واقع در شمال کرانه باختری و سپس در مناطق دیگر کرانه باختری را دارد و احتمالا این وضعیت برای چند ماه ادامه داشته باشد.

«رونن بار» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) از افزایش ۳۰ درصدی تیراندازی در کرانه باختری علیه صهیونیست‌ها خبر داده بود.



منبع

این شبکه تلویزیونی صهیونیستی افزود: ارتش نیروهای خود را در کرانه باختری طی ۲۴ ساعت گذشته تقویت کرده و نیروهای تیپ «گولانی» (تیپ نخبه ارتش رژیم صهیونیستی) را به شمال کرانه باختری و تیپ دیگری را نیز به الخلیل اعزام کرده است.

در همین خصوص بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته اظهار کرد که این رژیم به حملات خود علیه کرانه باختری شدت خواهد بخشید و شمار نیروهایش را در این منطقه افزایش خواهد داد.

نظامیان صهیونیست حتی نمازگزاران در مسجد الاقصی و روستاهای رام‌الله را هدف قرار دادند.

پاشیدن آب فاضلاب به روی خانه‌های فلسطینی‌ها

بخوانید:  نفرات برتر پرورش اندام شرق کشور در زاهدان معرفی شدند
براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، یک جوان فلسطینی نیز در خانه‌اش در روستای «کفرعین» در شمال غرب رام‌الله بازداشت شد.

این رسانه فلسطینی، یورش نظامیان صهیونیست به منطقه را عامل درگیری مسلحانه در بامداد شنبه اعلام کرد و افزود: سه فلسطینی دیگر در ایست و بازرسی «بیت فوریک» در شرق نابلس بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که درگیری فلسطینی‌ها با نظامیان اشغالگر در شهر «الطور» برای دومین روز متوالی ادامه دارد. مردم این منطقه به کشته شدن «محمد ابوجمعه» به دست پلیس رژیم صهیونیستی اعتراض دارند.

پایگاه اطلاع رسانی «بی‌ان‌ان» نیز نوشت: اسرائیل برای مقابله با فلسطینی‌ها در این منطقه یک گردان ذخیره از تیپ پیاده گولانی را به منطقه اعزام کرده است. دیگر گردان های ذخیره نیز در دیگر مناطق کرانه باختری مستقر شده‌اند.

اعزام گردان‌های ذخیره به کرانه باختری

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی جمعه شب گزارش داده بود، ارتش این رژیم در آستانه سال نو عبری که روز دوشنبه آغاز می‌شود، نیروهای خود را در کرانه باختری به حالت آماده باش کامل درآورده است.