4 میلیون و 600 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور رفع تداخل شده است

نیازی در ادامه در خصوص صدور اسناد کشاورزی هم گفت: این کار در اولویت بعدی قرار دارد البته متولی اصلی این کار سازمان ثبت اسناد است که زیر نظر دستگاه قضایی فعالیت می کند و دستگاه همکار برای اراضی کشاورزی ادارات امور اراضی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها هستند.


آیا این خبر مفید بود؟

333123112

37240

رئیس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: در سال 94 قانونی ابلاغ شد تا بتوان اختلافات را حل کرد لذا مقرر شد همه پلاک های ثبتی تعیین و رفع تداخل شوند. 

انتهای پیام





این مسئول گفت: 40 درصد این رفع تداخل در دولت سیزدهم صورت گرفته که تلاش می کنیم و امیدواریم در مدت دو سال آینده همه اختلافات مردم و دولت در عرصه مالکیت اراضی کشاورزی به پایان برسد. 

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

نیازی بیان کرد: از نظر میزان اراضی از مجموع 18 میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور حدود 4 میلیون و 600 هزار هکتار آن رفع تداخل شده است. 

وی در خصوص چالش های اجرای این طرح نیز گفت: در رفع تداخل که وظیفه جهاد کشاورزی است محدودیتی نداریم و استقبال خوبی هم شده ولی در صدور سند چون تقاضا محور است و باید کشاورزان مراجعه کنند نیازمند اطلاع رسانی مناسب هستیم. 

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛ صفدر نیازی شهرکی رئیس سازمان امور اراضی کشور در حاشیه برگزاری مراسم شکرگزاری و جشنواره زیتون که در طارم سفلی استان قزوین برگزار شد در خصوص اجرای طرح کاداستر و اتمام آن در دو سال آینده توضیح داد. 

بخوانید:  اوقات شرعی تهران در روز ۲۲ اسفند۱۴۰۲
نیازی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار برنا در خصوص اهمیت اجرای طرح کاداستر اظهارداشت: در سال 40 قانون اصلاحات ارضی ابلاغ و در سال 41 قانون ملی شدن اعلام شد و با این کار اختلافاتی میان مردم و دولت شکل گرفت. 

رئیس سازمان امور اراضی کشاورزی کشور اظهارداشت: در همه استانها قرار است این وضعیت سامان یابد و با اجرای طرح رفع تداخلات بتوانیم اختلاف 60 ساله مردم ودولت را به پایان برسانیم. 

وی گفت: برای بیش از دو میلیون هکتار اراضی که تاکنون رفع تداخل شده توسط سازمان ثبت و امور اراضی و جهاد کشاورزی اسناد کاداستری و تک برگ صادر و تحویل کشاورزان شده است. 

وی افزود: برنامه ریزی لازم در همه استانها صورت گرفته که خوشبختانه استان قزوین توانسته رتبه اول را در رفع تداخلات کسب کند و با این کار بخش اعظم اراضی استان رفع تداخل شده است.

صدور اسناد کشاورزی در اولویت است 

نیازی اضافه کرد: شاید برخی کشاورزان از دستاوردهای طرح مطلع نباشند و مراجعه نکنند لذا با کمک رسانه ها بایستی اطلاع رسانی مناسبی شود تا کشاورزان پیگیر صدور سند از سازمان ثبت، جهاد کشاورزی و امور اراضی باشند. 

1346713_454

نیازی اظهارداشت: با کمک سازمان ثبت قرار است میزان صدور اسناد کشاورزی به 40 درصد برسد و با برنامه ریزی انجام شده در دولت سیزدهم این کار به پایان خواهد رسید. 

147-قانون-ثبت-3

وی یادآورشد: با اقدامات انجام شده از مجموع 55 هزار پلاک کشاورزی اصلی ثبتی تاکنون تعداد 7350 پلاک رفع تداخل شده است.

node_2700