60 درصد سرمایه گذاری ها در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند خارجی است

اشرفی با بیان اینکه برای بررسی میزان موفقیت این مناطق نیاز است ساعت ها بحث و بررسی انجام شود، افزود : به گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، مناطق ویژه اقتصادی در خیلی از آیتم های تعریف شده عملکرد خیلی بهتری از مناطق آزاد داشته اند که این موضوع هم پیام و هم هشداری برای مناطق آزاد است.


 60 درصد سرمایه گذاری ها در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند خارجی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ جواد اشرفی با این مطلب در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و صادرات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: یکی از اهداف راه اندازی مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد، ایجاد اشتغال و افزایش سرمایه گذاری و پشتیبانی از تولید و صادرات است.


اشرفی از مسئولان حاضر در جلسه دعوت کرد با حضور در خراسان جنوبی از این سایت و توانمندی ها و ظرفیت های آن بازدید کنند و در ادامه افزود: خراسان جنوبی علاوه بر این دارای ظرفیت های متعدد درحوزه کشاورزی است و بیش از 98 الی 99 درصد زرشک بی دانه دنیا در این استان تولید می شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه فرآوری و صنایع تبدیلی و تکمیلی و صنایع بالادستی هم حرف زیادی برای گفتن دارد، تصریح کرد: در حوزه معادن هم ظرفیت های بی نظیری در خراسان جنوبی وجود دارد و می توانیم خانه بنتونیت را به نام خراسان جنوبی به عنوان یک محصول بی نظیر ثبت کنیم.

انتهای پیام

معاون استاندار با بیان اینکه این موفقیت ها نشان می دهد منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در جای مناسبی جانمایی شده و مدیریت توانمند و مؤثری داشته، اذعان داشت: منظور از جانمایی مناسب، احداث منطقه ویژه اقتصادی در نقطه صفر مرزی در مرز ماهیرود است که با وجود پایانه و بازارچه مرزی به یک سایت ویژه تبدیل شده است.

بخوانید:  اعلام زمان واریز اعتبار تشویقی کالابرگ به حسابها+ عکس

به گفته وی؛ منطقه ویژه اقتصادی بیرجند توانسته زمینه اشتغال 2200 نفر را فراهم کند و از طرف دیگر 60 درصد سرمایه گذاری انجام شده در این مجموعه هم خارجی است.

معاون استاندار با اشاره به تولید 75 درصد زغال‌سنگ خاور میانه در خراسان جنوبی اذعان داشت: یکی از نقاط با ثبات و مرزهای امن کشور مرز ماهیرود است.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف