7 برنامه برای تماس تصویری خوب در سال 2022

2- Zoom – از محبوب ترین و بهترین برنامه های تماس تصویری 2022

۵- تلگرام

انتخاب یک برنامه تماس تصویری ایده‌آل به هدف استفاده، دستگاه و ویژگی‌هایی که می‌خواهید در حین تماس استفاده کنید، بستگی دارد. کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند از واتساپ و تلگرام بهره ببرند و کاربران دسکتاپ که معمولا از شرکت‌کنندگان بیشتری در جلسات خود استفاده می‌کنند نیز می‌توانند گزینه‌هایی نظیر گوگل میت، زوم یا تیمز را امتحان کنند.

اگرچه تعاملات حضوری در مقایسه با نوع مجازی همواره دست بالا را دارند، اما گاهی چنین امکانی فراهم نیست. بنابراین برای رفع این محدودیت، اغلب کاربران از برنامه های تماس تصویری در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند تا از این طریق با اقوام، دوستان یا همکاران در ارتباط باشند.

تاکنون، به معرفی برنامه های تماس تصویری رایگان که عمدتا برای کاربران دسکتاپ هدف‌گذاری شده‌اند، پرداختیم. اما در ادامه به چند گزینه مناسب و اختصاصی برای کاربران گوشی‌های هوشمند نیز اشاره خواهیم کرد. واتساپ، بزرگ‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان جهان، اخیرا خدمات تماس ویدیویی خود را گسترش داده است. هم‌اکنون گزینه‌های تماس تصویری و صوتی بر روی نسخه دسکتاپ نیز ارائه شده و می‌توانید حداکثر هشت عضو را به یک تماس گروهی دعوت کنید.


آیا این خبر مفید بود؟

به گزارش برنا؛ در این مطلب با تمرکز بر ویژگی‌های کاربردی ارتباطی و گزینه‌های شخصی‌سازی به معرفی بهترین برنامه های تماس تصویری در سال ۲۰۲۲ می‌پردازیم.

 





7- Zoho

تلگرام به طور خودکار هر کاربری که صفحه‌نمایش خود را به اشتراک بگذارد را پین می‌کند. این قابلیت برای هماهنگی روان میان اعضای تیم‌های کوچک در طول تماس ویدیویی مفید است. فارغ از فهرست طولانی ویژگی‌ها، تلگرام از امنیت بالایی برخوردار بوده و نکات زیادی برای استفاده ایمن از این پیام‌رسان وجود دارند. این نرم‌افزار برای پلتفرم‌های اندروید، iOS، مک، ویندوز و وب قابل استفاده است.

۴-واتساپ – یکی از بهترین برنامه های تماس تصویری ۲۰۲۲

Zoho به عنوان رقیبی برای مایکروسافت 365 با ارائه چند برنامه اختصاصی نظیر ایمیل، تقویم، نوت‌بوک و امکان برقراری جلسات ارائه شده است. در نسخه رایگان Zoho Meeting، امکان حضور 100 شرکت‌کننده با محدودیت 60 دقیقه برای جلسات یک به یک و تماس‌های ویدیویی گروهی امکان‌پذیر است. هم‌چنین می‌توانید با استفاده از نسخه رایگان، به میزبانی وبینارها نیز بپردازید. Zoho Meeting شامل ویژگی‌هایی نظیر پس‌زمینه‌های مجازی، تخته سفید، چت در جلسه، یادداشت‌برداری جلسات و اشتراک‌گذاری صفحه است.

بخوانید:  وقتی «سر» بلای جان رقبای استقلال می‌شود

تماس ویدیویی هم‌چنین یک راه‌حل عملی برای مدیریت و برقراری ارتباط با اعضای گروه‌ها از چندین منطقه در سراسر جهان است. در حالی که اینترنت مملو از برنامه های تماس تصویری رایگان است، ما بهترین نرم‌افزارهای موجود در این حوزه را برای پلتفرم‌های مختلف از جمله اندروید و iOS در سال 2022، انتخاب کرده‌ایم.

بهترین برنامه های تماس تصویری سال ۲۰۲۲

مانند اکثر برنامه‌های گوگل، این شرکت برنامه تماس تصویری خود به نام Google Meet را به نحوی هوشمندانه با اپلیکیشن‌های اختصاصی خود نظیر Gmails، Slides، Sheets و Calender ادغام کرده است. اگر به طور مکرر از این مجموعه استفاده می‌کنید، با تماس تصویری از طریق گوگل میت، تنها یک ضربه فاصله دارید. هم‌چنین برای میزبانی یا پیوستن به تماس‌های Meet، فقط به یک حساب کاربری گوگل نیاز دارید.

این نرم‌افزار هم‌چنین مجموعه‌ی از کنترل‌های ناظر مانند امکان قفل کردن جلسات، تعویض ارائه‌دهنده، بی‌صدا کردن و حذف شرکت‌کنندگان را ارائه می‌دهد. زوهو، دارای یکپارچگی غنی شخص ثالت با سرویس‌های ایمیل محبوب، مدیریت پروژه و برنامه‌های ارتباطی تیمی است. این برنامه در پلتفرم‌های اندروید، iOS و وب قابل استفاده است.

3- Microsoft Teams

هدف واتساپ از ارائه این ویژگی، جایگزینی ابزار کنفرانس ویدیویی تجاری نیست و تنها محدود به استفاده کاربرانی است که قصد دارند با دوستان و نزدیکان خود ارتباط برقرار کنند. گفتنی است که مواردی مانند اشتراک‌گذاری صفحه، ضبط ویدیو و تخته سفید در این برنامه وجود ندارند. با این حال، هیچ محدودیتی به لحاظ زمانی برای تماس‌ های تصویری در واتساپ تعریف نشده است. این اپلیکیشن برای پلتفرم‌های اندروید، iOS، مک، ویندوز و وب منتشر شده است.

نسخه رایگان این اپلیکیشن، امکان حضور حداکثر ۱۰۰ شرکت‌کننده، جلسات ۲۴ ساعته یک به یک و محدودیت زمانی ۶۰ دقیقه‌ای را ارائه می‌دهد. از جمله ویژگی‌های این برنامه می‌توان به اشتراک‌گذاری صفحه، تخته سفید به همراه چندین ابزار حاشیه‌نویسی، حالت همراه گوگل میت برای جلسات هیبریدی، قاب خودکار و حالت تصویر در تصویر در گوگل کروم اشاره کرد. به طور کلی، نکات و ترفندهای فراوانی در این برنامه تماس تصویری وجود دارند که می‌توانید هر یک را آزمایش کرده تا تجربه کاملی را به دست آورید.

بخوانید:  ادای احترام مسی به اسطوره فوتبال برزیل

نرم‌افزار زوم در طول همه‌گیری کووید-۱۹ به محبوبیت گسترده‌ای دست یافت. پیش از همه‌گیری، این شرکت در وهله اول بر روی ارائه خدمات به کاربران شرکتی و تجاری متمرکز بود. اما اکنون، زوم به نامی شناخته شده برای میزبانی کنفرانس‌های ویدیویی مختلف تبدیل شده است. بر خلاف گوگل میت، برنامه زوم برای دو پلتفرم ویندوز و مک نیز منتشر شده است.

1- Google Meet

6- Whereby

تلگرام هم‌چنین تجربه تماس تصویری را به لطف افزونه‌های مفید خود ارتقا داده است. می‌توانید نمایشگر تلفن همراه یا دسکتاپ خود را به اشتراک گذاشته و با بهره‌مندی از ویژگی کاهش نویز، صدای شفاف و واضحی را دریافت کنید. کاربران تبلت و دسکتاپ هم‌چنین می‌توانند از پنل کاربری خود برای مشاهده یک نمای تقسیم‌شده میان شبکه ویدیویی و شرکت‌کنندگان استفاده کنند.

جمع‌بندی

نسخه رایگان برنامه تماس تصویری زوم از چند جهت دارای محدودیت است. علی‌رغم امکان حضور حداکثر ۱۰۰ شرکت‌کننده، جلسات انفرادی و گروهی با محدودیت زمانی ۴۰ دقیقه پایان می‌یابند. نسخه رایگان هم‌چنین شامل قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه، ضبط جلسه، چت، تخته سفید و موارد دیگر است.

برنامه تماس تصویری Whereby، به نحوی هوشمندانه با برنامه‌های Miro، Outlook، Youtube، Trello، Drive و Slack ادغام می‌شود تا در طول تماس‌های ویدیویی گروهی، همکاری روان و بدون محدودیتی را تجربه کنید. هم‌چنین می‌توانید اتاق خود را با یک نشانی اینترنتی، ظاهر و برند سفارشی، شخصی‌سازی کنید، از تخته‌های سفید مجاری میرو استفاده کنید، گروه‌های جداکننده ایجاد کنید و با استفاده از ایموجی، واکنش نشان داده و سرگرم شوید. نرم‌افزار Whereby برای پلتفرم‌های وب، iOS و اندروید در دسترس است.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

بر خلاف برنامه‌های گوگل میت و زوم، مایکروسافت تیمز یک نرم‌افزار متمرکز بر ارتباط تیمی با ویژگی تماس ویدیویی است. از آنجاکه مایکروسافت این برنامه را به همراه اشتراک Microsoft 365 ارائه می‌دهد، به سرعت به گزینه‌ای محبوب میان کسب‌وکارها و سازمان‌های بزرگ تبدیل شد. این شرکت هم‌چنین نسخه رایگان برنامه تیمز را نیز با چند محدودیت به مصرف‌کنندگان ارائه داده است.

بخوانید:  راهکاری جدید و خارق العاده برای افزایش طول عمر 

نرم‌افزار Whereby دارای یک نسخه رایگان با انبوهی از ویژگی‌ها از جمله امکان شرکت حداکثر 100 نفر در یک تماس تصویری است. این برنامه به طور پیش‌فرض با قفل کردن هر اتاق، به میزبان‌ها اجازه می‌دهد تا افراد مورد نظر را برای شرکت در جلسه انتخاب کنند. مانند زوم و گوگل میت، می‌توانید یک پیوند از اتاق ایجاد کرده و آن را با اعضای تیم به اشتراک بگذارید تا یک جلسه ویدیویی در عرض چند ثانیه آغاز شود. در نسخه رایگان Whereby، مدت زمان جلسات یک به یک نامحدود و جلسات گروهی 45 دقیقه است.

برای ضبط جلسات، برقراری تماس‌های ویدیویی گروهی با مدت زمان بیش از 60 دقیقه و استفاده از افزونه‌های دیگر، باید به یکی از طرح‌های Google Workeplace ارتقا دهید. این نرم‌افزار برای پلتفرم‌های اندروید، iOS و وب عرضه شده است.

مایکروسافت امکان حضور حداکثر 100 شرکت‌کننده، 30 ساعت جلسات انفرادی و 60 دقیقه برای جلسات گروهی را در نسخه رایگان برنامه تیمز گنجانده است. به اشتراک گذاری صفحه، تخته سفید، چت و ادغام منظم با برنامه‌های مایکروسافت آفیس مانند پاورپوینت، ورد، اکسل و وان‌درایو نیز از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن هستند. با این حال، قابلیت ضبط ویدیویی تنها در نسخه پولی ارائه شده است. برنامه تماس تصویری مایکروسافت تیمز در پلتفرم‌های اندروید، iOS، مک، ویندوز و وب قابل استفاده است.

از تلگرام می‌توان به عنوان پیام‌رسانی با کارکردی مشابه با واتساپ، اما قابلیت‌ و گزینه‌های شخصی‌سازی متنوع‌تر نام برد. این شرکت با انتشار به‌روزرسانی تماس‌های ویدیویی گروهی ۲.۰، اکنون به ۱۰۰۰ شرکت‌کننده اجازه می‌دهد تا به یک تماس تصویری بپیوندند. با این حال، از میان این هزار کاربر، تنها ۳۰ شرکت‌کننده می‌توانند ویدیو را از روی نمایشگر یا دوربین پخش یا مشاهده کنند و سایر کاربران تنها از طریق تماس صوتی قادر به شرکت در گروه خواهند بود. این ویژگی برای برگزاری رویدادهایی نظیر کنسرت، سخنرانی و سمینارهای آنلاین کاربرد دارد.