90 هزار شغل توسط شرکت های دانش بنیان ایجاد شده است

ایجاد 90 هزار شغل توسط شرکت های دانش بنیان

وی گفت: قزوین به عنوان قطب کشاورزی کشور می تواند نامزد ایجاد پردیس های فنآوری کشاورزی باشد و آماده همکاری در این عرصه هستیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ عصر سه شنبه در مراسمی با حضور علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، میثم پیله فروش  معاون اقتصادی استانداری، فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و روسای دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان ضمن تجلیل از خدمات سه ساله مصطفی مافی رئیس سابق، جعفر احمدی بعنوان رئیس جدید پارک علم و فناوری قزوین معرفی شد.

 



منبع

خیرالدین گفت: در کشور بیش از 10 هزار و 700 واحد فناور داریم و عرصه فنآوری و نوآوری را یک عرصه بهم پیوسته می دانیم و اعتقاد داریم زایش و تولید شرکت های دانش بنیان در دانشگاهها صورت می گیرد و حتما باید این مراکز بتوانند با دانش به نیازها پاسخ دهند.

وی یادآورشد: تاکنون 90 هزار شغل توسط شرکت های دانش بنیان ایجاد شده که با رشد 40 درصدی مواجه بوده ایم.

علی خیرالدین در این مراسم اظهارداشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان دانش بنیان، اشتغال و کارآفرین نامیده شده همه باید تلاش کنیم تا منویات رهبری پیاده شود و در این راستا حمایت های لازم صورت خواهد گرفت تا توسعه شرکت ها ممکن شود.

معاون فنآوری و نوآوری وزیر علوم در ادامه ضمن تقدیر از خدمت سه ساله مصطفی مافی رئیس سابق، جعفر احدی را به عنوان رئیس جدید پارک علم و فنآوذری قزوین معرفی کرد.

بخوانید:  جنایات غزه نمایشگاهی از خباثت‌های غرب و آمریکای جنایتکار است

image_2022_7_5-18_21_48_917_chC

خیرالدین افزود: طرح دستارفنآوری و گرند فنآوری باید از سوی روسای پارک های علم و فنآوری جدی گرفته شود تا بتوانیم با ایجاد اشتغال برای دانشجویان فارغ التحصیل از این ظرفیت هم بخوبی استفاده کنیم.

احداث پردیس های علم و فناوری در بخش کشاورزی

image_2022_7_5-18_23_10_544_DSc

وی اظهارداشت: وجود 250 واحد فنآور و 42 شرکت دانش بنیان در استان قزوین یک ظرفیت و استعداد ارزشمند است که می تواند نقش این استان را در عرصه ملی نیز برجسته کند.

image_2022_7_5-18_22_41_712_8AU

معاون فنآوری و نوآوری وزارت علوم تصریح کرد: تاکید داریم که رئیس پارک جایگاه پارکبانی ندارد بلکه باید ساختار ایجاد کند و با بخش خصوصی و دولتی حتما تعامل منطقی و مطلوبی داشته باشد و بتواند از ظرفیت های دانشگاهی نیز استفاده مناسبی کند.

وی اضافه کرد: در شرایطی که دانشگاهای آزاد و پیام نور بیش از 22 میلیون مترمربع فضای سرپوشیده دارند اما پارک های علم و فنآوری با کمبود شدید فضا برای استقرار واحدهای دانش بنیان مواجهند لذا بایستی بتوانیم  از همه امکانات آموزشی موجود کشور استفاده بهینه کنیم.

این مسئول علمی یادآورشد: استان قزوین بر اساس گزارش معاون اقتصادی استانداری با داشتن خوشه های صنعتی در رسته های شوینده ها، قطعات خودرو، لوازم خانگی و کاشی و سرامیک و شیشه می تواند نسبت به راه اندازی پردیس های خصوصی اقدام کند و سرمایه گذاری در این عرصه حتما اقتصادی خواهد بود.

انتهای پیام

image_2022_7_5-18_22_35_452_Yk4

خیرالدین بیان کرد: راه اندازی 10 پردیس علم و فنآوری در بخش کشاورزی در دستور کار این معاونت قرار دارد که تاکنون 4 پردیس در استانهای کشور راه اندازی شده است.

بخوانید:  گره ترافیکی در جاده ها نداریم/ افزایش حجم تردد در مسیر بازگشت شهرها