از سوی دیگر استفاده از سی.ان.جی میتواند حجم قابل توجهی از مصرف بنزین را کاهش دهد که خود سرمایهای عظیم است و میتواند در جهت ارتقای پروژههای عمرانی کشور هزینه شود.
صحبت از بهینهسازی و کاهش مصرف بنزین، صحبت تازهای نیست اما اینها فقط در حد شعار و حرف باقی ماندهاند و هرگز راههای عملی مثبتی برای آن در نظر گرفته نشده است؛ استفاده از سی.ان.جی به جای بنزین، آن هم برای کشوری نظیر ایران که دارای ذخایر گاز طبیعی است، میتواند یکی از بهترین راههای کاهش مصرف بنزین باشد که بنا به دلایل متعددی، تاکنون در سطح گسترده عملی نشده است.
در سال ۱۳۹۸ مصوبهای ابلاغ شد که قرار بود ۱ میلیون ۲۰۰ هزار خودرو تبدیل شوند؛ اجرایی شدن این مصوبه میتوانست به کاهش 10 میلیون لیتری مصرف بنزین بینجامد.
اما ایران همچنان با دارا بودن ذخایر عظیم گاز طبیعی، نتوانسته در این مورد پیشرفت کند و همچنان مصرف بنزین پیشرو است؛ این در حالی است که ایران همواره با چالش بنزین مواجه بوده.
اگرچه بحث گازسوز کردن خودروها در ایران به دههی هشتاد بازمیگردد و با توجه به طرحها و مصوبههای مختلف در این حوزه، بنا به دلایل مختلفی از جمله عدم سرمایهگذاری، بیتوجهی به سوخت طبیعی، عدم آگاهی مسئولین و مردم به مزایای این سوخت و… ایران همچنان نتوانسته مردم را به استفاده از سی.ان.جی ترغیب کند.
در سال ۱۳۹۸ یک مصوبه ابلاغ شد که در ابتدا ۱ میلیون ۴۰۰ هزار خودرو و پس از اصلاح مصوبه ۱ میلیون ۲۰۰ هزار خودرو تبدیل شوند. اما متأسفانه این مصوبه نیز مطابق با برنامه پیش نرفت.
نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف