اتاق بازرگانی قزوین نیازمند تغییر و تحول اساسی است

این فعال اقتصادی که نامزد حضور در ششمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی قزوین است در ادامه یادآورشد: تلاش کردیم در این ائتلاف از کانون کارفرمایی و تاجران و بازرگانان شاخص و همه بخش های صنعتی، کشاورزی، معدنی، فولادی، پلیمری، شیمیایی، لوازم خانگی، با انتخاب خود مدیران صنایع ، حضور داشته باشند تا تیم کاملی برای خدمت تشکیل شود.

وی گفت: در این دوره شعارهای خوبی داده شد مانند راه اندازی هاب لحستیک، بندر خشک، ارتباط با بندر آکتائو، راه اندازی پایانه های صادراتی و ادعاهای بزرگ دیگر که حتی یک مورد آن به مرحله نقشه هم نرسید و به همین دلیل ما منتقد وضع موجود هستیم. 

این فعال اقتصادی تصریح کرد: با روندی که مجموعه اتاق ایران اتخاذ کرد باید پذیرفت که ما چهار سال درجا زدیم و امروز به شرایط 4 سال قبل بازگشتیم و گویی می خواهیم از نو کاری را آغاز کنیم و این روند قابل قبول نیست. 

عضو ائتلاف تحول و شفافیت اظهارداشت: ما اعتقاد داریم اتاق بازرگانی ایران و قزوین نیازمند تغییر و تحول است و برای این که بتوانیم گروهی قوی و تخصصی داشته باشیم تا این تغییر را ایجاد کنیم یک تیم 15 نفره از فعالان شاخص اقتصادی و کاربلد که هر کدام مجموعه موفقی دارند را دورهم جمع کردیم تا ایده ها و برنامه های تحولی خود را پیاده کنیم.

ثثث


آیا این خبر مفید بود؟

1222

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

اتاق 1

عبدیان افزود: وقتی دادستان وقت تاکستان( حسین رجبی) با نگاه حمایت از تولید توانسته اند با حل مشکلات واحدهای صنعتی به افزایش 30 درصدی اشتغال یک منطقه و کاهش 60 درصدی آسیب های اجتماعی هم کمک کند نشان می دهد این رویکرد گره گشاست و اگر عزم جدی و تیم کارآمدی باشد می توان اتفاقات بزرگی را رقم زد.

عبدیان انتقاد دیگر خود را به وضعیت خدمات اتاق به واحدهای صنعتی اختصاص داد و افزود: از اتاق بازرگانی انتظار می رفت برای حل مشکلاتی مانند معافیت مالیاتی شهرک صنعتی کاسپین و واحدهای مستقر در آن اقدام می کرد و خدماتش را به سمت تولیدکنندگان گسیل می کرد اما چیز مطلوبی ندیدیم لذا رویکرد ما این است این ضعف و غفلت را جبران کنیم.

وی بیان کرد: امیدواریم بازرگانان، تجار و فعالان اقتصادی به مجموعه نامزدهای این ائتلاف رای دهند و به تیم ما  اعتماد کنند تا شاهد تحول و تغییرات اساسی در شیوه خدمت رسانی، مدیریت اتاق و دفاع از حقوق صنعتگران و نیز ارتقای جایگاه اتاق بازرگانی استان قزوین باشیم.

بخوانید:  ملاقات مدیرعامل باشگاه استقلال و پرویز برومند

انتهای پیام





چهار سال درجا زدیم/اتاق بازرگانی قزوین نیازمند تغییر است

اتاق بازرگانی قزوین در چهارسال گذشته از ریل اصلی خود خارج شده بود 

وی بیان کرد: در اتاق بیشتر شعار داده شد و عملی ندیدیم و ائتلاف ما حتما بر عکس رفتار خواهد کرد و هیچ کاری را که عملی نباشد متعهد نخواهیم شد و شعاری رفتار نخواهیم کرد.

عبدیان

عبدیان یادآورشد: مجموعه ای که در این ائتلاف حضور دارند در واحدهای صنعتی خود بیش از 5 هزار شغل ایجاد کرده اند و بخش مهمی از صادرات استان را بر عهده دارند و بدون تردید اگر این گروه آراء اعضا را به خود جلب کند می تواند با ایده ها و برنامه های خود گره گشای مشکلات واحدهای صنعتی استان باشد و به اشتغال و اقتصاد هم کمک کند.

به نان و نمک قائلم اما به ناکارآمدی اتاق انتقاد دارم

خدمات قابل توجهی به واحدهای صنعتی داده نشد

photo_2023-03-06_01-54-54

عبدیان تصریح کرد: هیچکدام از اعضای اتاق ایران واحد تولیدی نداشتند و صادراتی هم نبودند تا دغدغه دفاع از تولیدکننده را داشته باشند و هر تصمیم غیر کارشناسی که اتخاذ شد را پذیرفتند و فشارها به صادرکنندگان و تولیدکنندگان را مضاعف کردند و آسیب دیدیم.

عبدیان اظهارداشت: استفاده از چندین مشاور و بازنشستگان دولتی که در دوران اشتغال خود هم شاید زیاد موفق نبودند و حرفی برای گفتن نداشتند هیچ توجیهی ندارد و به نظر می رسد به دمیدن روحی تازه در اتاق نیاز داریم.

عصر یکشنبه تیم « اتئلاف تحول و شفافیت» در تالار ایرانیان خود را در معرض قضاوت خبرنگاران قرار دادند تا ضمن پاسخگویی به سوالات آنها از دغدغه ها و البته انتقادات تند و تیز خود نیز بگویند تا معلوم شود به عملکرد مدیریت  اتاق در دوره کنونی انتقاد دارند.

وی افزود: به نظر می رسد رئیس اتاق ایران از ظرفیت این تشکل مهم بخش خصوصی نتوانسته برای حل مشکلات فعالان اقتصادی استفاده کند و شرایط بدی به فعالان اقتصادی تحمیل شد و در زمانی که ارزش پول 30 درصد کاهش یافت و باید حداقل 20 درصد صادرات افزایش می یافت تا این کسری جبران شود اما با تحمیل تصمیمات غلط مانند بازگشت ارز و مشکل تعادل ارزی نتوانستیم از حق خود دفاع کنیم و متضرر شدیم.

مهدی عبدیان که هم اکنون ریاست اتحادیه صادرکنندگان استان را بر عهده دارد پس از معرفی تیم خود اظهارداشت: شاید بتوان اولین انتقاد را از اتاق ایران مطرح کرد که متاسفانه از شفافیت مالی برخوردار نبوده و معلوم نیست بیش از یک هزار میلیارد تومان درآمدها چگونه هزینه می شود و بیش از 5 هزار میلیارد تومان سرمایه این اتاق که متعلق به فعالان اقتصادی است چرا وارد چرخه اقتصادی نشده ونتوانسته کمک تولید کننده و صادر کننده شود.

بخوانید:  ۴ تیم مدعی لیگ با خریدهای‌شان هواداران را شوکه کرده‌اند

وی گفت: نمی خواهیم کسی را بیکار کنیم اما اگر کسی را بکار گرفته ایم باید برایش کار  و برنامه تعریف شود تا به پویایی و بهره وری برسیم و از روزمرگی خارج شویم و هزینه های اضافی را نیز به اتاق تحمیل نکنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛«ائتلاف تحول و شفافیت» یکی از دو ائتلافی است که در ششمین دوره انتخابات  اتاق بازرگانی قزوین با معرفی 15 نفر از نامزدهای خود وارد عرصه رقابتی سخت شده تا جایگاه و وزن خود را برای حضور در ساختمان جدید اتاق بازرگانی محک بزند.

عبدیان افزود: وجود بیش از 3600 واحد صنعتی در استان این منطقه را بعنوان قطب اقتصادی مطرح کرده لذا باید اتاق بازرگانی آن نیز از اقتدار و کارآیی لازم برخوردار بوده و بتواند از حقوق این مجموعه دفاع کرده و پشتیبان واقعی فعالان اقتصادی باشد.

وی بیان کرد: عملکرد اجرایی و مالی خود را در سایت اتاق بارگذاری خواهیم کرد تا همه فعالیتها شفاف باشد و اگر به نهادی کمک کردیم در دسترس همگان باشد و هزینه های اتاق فقط برای فعالان اقتصادی و ذینفعان خواهد بود و در عمل به مسئولیت های اجتماعی از هزینه های شخصی استفاده خواهیم کرد تا شائبه ای ایجاد نشود و کسی ناراضی نباشد.

عبدیان افزود: پذیرای انتقاد اعضا و رسانه ها خواهیم بود و رویکرد ما حمایت جدی و واقعی از تشکل های مرتبط با صنعت، تولید و صادرات خواهد بود.

عبدیان اظهارداشت: بنظرم اتاق بازرگانی قزوین در دوره مدیریت 4 ساله اخیر از ریل اصلی خود خارج شده و به جای این که حامی بخش خصوصی باشد، بیشتر دولتی بود و به وعده ها نیز عمل نشد.

تبلیغات

حضور افراد توانمند بخش های مختلف در ائتلاف

عبدیان تصریح کرد: اتاق بازرگانی را بازوی سه قوه می دانیم و معتقدیم اگر با دوراندیشی و نگاه تخصصی بتوانیم ابتدا مشکلات مجموعه های صنعتی و تولیدی اعضا را حل کنیم در حقیقت به حل مشکلات اقتصادی استان و کشور کمک کرده ایم و زمینه رونق اشتغال و اقتصاد استان نیز مهیا خواهد شد ودولت و مردم هم به آرامش خواهند رسید.

بخوانید:  بازدید سرزده بخشدار محمدیه از روستای ولامدر

در این نشست خبری و تبلیغاتی سایر اعضای ائتلاف نیز دیدگاههای خود را در خصوص چالش های اتاق بازرگانی و برنامه های آینده ارائه کردند و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند. 

وی اظهارداشت: حدود 500 عضو اتاق بازرگانی استان نقش مهمی در اقتصاد استان دارند و بنظرم پارلمان بخش خصوصی باید محور مهمترین کارهای اقتصادی باشد و بازرگانان و تجار به این مکان احساس تعلق خاطر داشته باشند و آن را حامی خود بدانند.

عضو ائتلاف اتحاد و شفافیت در ششمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: در صورت اعتماد اعضای اتاق بازرگانی و انتخاب این ائتلاف متعهد می شویم بسیار شفاف و صادق باشیم و همه صورت حساب های مالی خود را در معرض دسترسی اعضا قرار دهیم و با ارتباط فعال و پویا با خبرنگاران در هر فصل نشست خبری برگزار کنیم تا با ارائه بیلان و گزارش کار خود را در معرض قضاوت رسانه ها و فعالان اقتصادی قرار دهیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین در ادامه گفت: بعنوان نائب رئیس اتاق بازرگانی سالها با همین تیم مدیریت کار کرده ام و نان و نمک خورده ام و به آن احترام قائلم اما به روش، شیوه کاری و مدیریتی کنونی شدیدا انتقاد دارم و چون به اهداف ترسیم شده نرسیدیم تصمیم گرفتیم با یک تیم جدید برای ایجاد تحول در اتاق اقدام کنیم.

photo_2023-03-06_01-55-13

وی گفت: رویکرد ما این است با این تیم تخصصی و فعال واقعی، مدافع حق و حقوق صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان باشیم و مشکلات واحدها را حل کنیم و با تعامل منطقی با دستگاههای دولتی برای رفع موانع گام برداریم.

مهدی عبدیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین یک تیم 15 نفر از فعالان اقتصادی شاخص و با سابقه را دور هم جمع کرده و با معرفی و ارائه برنامه های خود در چند روز باقیمانده از فضای تبلیغاتی تلاش می کند ضمن تشریح برنامه های خود نظر مخاطبان خاص این انتخابات یعنی فعالان بازرگانی و تولیدکنندگان  و صادرکنندگان را به تیم خود جلب کند.

عضو «ائتلاف اتحاد و شفافیت» ششمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی قزوین در ادامه گفت: وقتی شما می توانید یک مجموعه را با تعداد کمی اداره کنید چه اصراری به افزایش نیرو دارید تا هزینه بیشتر شود و کاری که در گذشته با 20 نفر انجام می شد امروز با 47 نفر صورت می گیرد و خروجی کار هم رضایت بخش نیست.