احیای پتروشیمی آبادان توسط شستا کلید خورد

گفته میشود بلافاصله پس از این بازدید کارگروه­های ویژه­ای برای حل بحران پتروشیمی آبادان تشکیل شد که جلسات این کارگروه­ها به صورت هفتگی و با حضور مدیرعامل شستا همچنان در حال پیگیری است. همچنین مدیرعامل این مجتمع نیز برکنار و یکی از اعضای هیئت مدیره به عنوان سرپرست مجموعه انتخاب شده است.

انتهای پیام/



منبع

عمده بدهی مجتمع پتروشیمی آبادان به فقدان سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه و تأمین خوراک، بدهی مالیاتی و همچنین بدهی به سازمان­های آب و برق و تأمین اجتماعی و عدم تأمین تجهیزات لازم و فناوری روز و استفاده از ظرفیت­های دانش­بنیان بازمیگردد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، زیان انباشه مجتمع پتروشیمی آبادان در سال‌های اخیر باعث بروز مشکلات متعددی برای ۱۵۰۰ کارگر و مهندس و بروز مشکلاتی از قبیل به تأخیر افتادن پرداخت حقوق آنها، افزایش تعداد طلبکاران و تأخیر در روند تولید و کمیت آن شده است.

اسفندماه سال گذشته عارف نوروزی مدیرعامل شستا در سفری به آبادان و بازدید میدانی از این مجتمع بحران­زده و گفت­وگو با جمعی از کارکنان و شنیدن گلایه­ های کارگران معترض این مجموعه وعده رسیدگی ویژه و تشکیل کارگروه برای حل این مشکلات را داد.

مدیرعامل شستا به کارگران این کارخانه وعده داده ظرف مدت سه ماه شرایط این کارخانه تغییرات جدی پیدا خواهد کرد و وی مجددا در این کارخانه حضور خواهد یافت، حال باید دید این وعده‌ها و اقدامات جدید، منجر به احیای مجموعه بزرگ و قدیمی پتروشیمی آبادان خواهد شد یا نه.

بنابراعلام شستا، با پیگیری‌های این کارگروه و بسیج شدن تمام ظرفیت­های استان و پای کار آوردن سایر دستگاه­های اجرایی روند تولید این مجتمع که در برهه­ای دچار توقف و یا تولید بسیار پایین شده بود با رشد قابل توجهی در ایام تعطیلات نوروز به ۱۰۰ تن در روز رسیده است. 

بخوانید:  قاریان از برنامه های عملی قرآن در زندگی بهره بگیرند