آذربایجان‌غربی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در ورزش، رتبه چهارم کشور را دارد

بیرامی تأکید کرد: برگزاری مسابقات ورزشی بین المللی و با حضور کشورهای منطقه موجب حذف نگاه امنیتی به استان خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: یک ظرفیت بزرگی که به استان نصیب شده شخص جناب آقای معتمدیان است و بنده به عنوان یکی از خادمین مردم شاهدم شبانه روز در راستای ارتقا تمامی شاخص ها در تلاشند.

وی اظهار کرد: در خصوص استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در سطح کشور چهارم هستیم و مردم، خیرین، بخش خصوصی و صنایع علاقمند به سرمایه گذاری هستند.

وی با بیان وقوع اتفاقات خوب در حوزه سرانه ورزشی استان ادامه داد: امسال با اتفاقاتی که رقم خورد  در حالی که رتبه بیست و پنجم کشوری به لحاظ سرانه بودیم، شاهد افزایش ۶ پله ای و رسیدن به رتبه ۱۹ شده ایم.

وی در ادامه افزود: هرگونه برنامه ریزی نیازمند درک شرایط موجود است و نقاط ضعف، قوت و تهدیدها باید احصا و جمع بندی شوند.

بیرامی با اشاره به اینکه نمایندگان قدرتمندی در مجلس داریم که پیگیر اعتبارات لازم در این حوزه هستند، اظهار کرد: رشد دوبرابری تخصیص منابع ملی و در منابع استانی رشد هشت برابری را شاهد شده ایم که بیانگر نگاه ویژه استاندار به شاخص های عقب مانده است و طی سفر رییس جمهور ۱۶۰ میلیاردتومان برای اماکن ورزشی بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تخصیص داده شد که  تاکنون ۵۷ میلیارد تومان تخصیص داشته ایم .

وی با بیان اینکه سال گذشته از ۷ پروزه ملی هیچکدام فعال نبود اما همه هفت پروژه هم اکنون فعال هستند، افزود: سیاست دولت تکمیل پروژه های نیمه تمام است و ۱۱۰ پروژه نیمه تمام داریم.

بخوانید:  فضاسازی ویژه شهر قم برای راهپیمایی 22 بهمن

بیرامی کل مساحت ورزشی ارومیه را ۷۹۹ هزار و ۱۵ مترمربع عنوان کرد و یادآور شد: رتبه شهرستان از این لحاظ هفتم در استان است.

بیرامی با بیان اینکه وقتی از مردم صحبت می کنیم همه مسئول هستیم، عنوان کرد: عقب ماندگی در حوزه سرانه ورزشی داریم چرا که شاخص فعلی سرانه کشور ۷۵ سانتی مترمربع است و شاخص استانی ۶۳ سانتی مترمربع است در حالی که سرانه ورزشی ایده آل باید ۶ تا ۸ متر باشد و سرانه مطلوب در برنامه ششم توسعه دو مترمربع تعریف شده که تحقق نیافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، سجاد بیرامی در نشست ماهانه شورای اسلامی شهرستان ارومیه که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و معاون عمرانی فرماندار و اعضا این شورا برگزار شد، اظهار کرد:  طبق فرمایشان رهبر معظم انقلاب بیش از هر زمانی امروز نیاز به امیدآفرینی داریم، باید بگوییم چه چیزهایی حل شده، چون مسئول هستیم نقاط مثبت را بیان کنیم .

بیرامی در خصوص برخی موانع برای سرمایه گذاری در حوزه ورزشی تصریح کرد: بعضی وقت ها بخش خصوصی مسیر را درست طی نکرده، این در حالی است که ما در سریعترین زمان ممکن پروانه ها صادر و معرفی به اراضی  را انجام می دهیم.

 

وی با بیان اینکه در خانه های ورزشی روستایی حدود ۱۰۰ میلیون تومان توزیع اقلام ورزشی را داشته ایم، گفت:  امسال جز معدود دستگاههایی بودیم که ۱۶۰ مورد احداث فضای ورزشی از سوی بخش خصوصی را شاهد بودیم و  شتاب خوبی را در افزایش سرانه ورزشی می بینیم و از سویی هیچ زمانی به این شدت پیگیر منابع ملی نبوده ایم.

بخوانید:  برنامه ریزی دقیق دشمن برای ناامن کردن کشور+تصاویر

بیرامی عنوان کرد: برای اولین بار بعد از انقلاب جام پرچم را به صورت ملی در سطح ۹۰۰ روستا اجرا کردیم که ۱۵ هزار ورزشکار شرکت کردند و مسابقات ورزشی خانه های روستایی را در دستور کار قرار داده ایم و جام محلات تحت عنوان جام ایرانیان نیز در آینده ای نزدیک برگزار خواهد شد.

 





وی تصریح کرد: تعداد اماکن ورزشی آذربایجان غربی ۴۹۶ مورد است که از این تعداد ۹۰ مکان متعلق به ورزش جوانان، ۱۴۸ مورد سایر دستگاها و ۲۵۸ مورد بخش خصوصی است.

وی تأکید کرد: اختیار قانونی واگذاری رایگان سالن های ورزشی محلات به مردم را نداریم و طبق قانون مدیریت آنها را به بخش خصوصی و یا هیئت های ورزشی واگذار کرده ایم اما تمامی سالن ها هر روز از صبح ۶.۳۰ تا ۹ برای ورزش های صبحگاهی  و تا ۵ جلسه تمرین با معرفی از سوی ورزش و جوانان نیز برای تیم ها رایگان است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: هرگونه مصوبه برای تکمیل و تولید سرانه ورزشی در شورای ورزشی شهرستان تصویب میشود و اراضی که به سالن های ورزشی از سوی روستاها معرفی می شوند نیز باید به مالکیت ورزش و جوانان دربیاید تا احداث سالن در آن زمین ها تصویب شود.

بیرامی تأکید کرد: در استان در حوزه بخش خصوصی خوب عمل کرده ایم و  امروز سیاست دولت نیز استفاده از توان بخش خصوصی در سرمایه گذاری ها است.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع
آیا این خبر مفید بود؟