آموزش موسیقی به کمک واقعیت مجازی به کودکان اتیسم

با این وجود، اثربخشی روش مذکور (استفاده از ربات‌های مجهز به واقعیت مجازی برای آموزش موسیقی) با انجام تحلیل‌های آماری بر روی داده‌های عملکرد کودک در طول جلسات آموزش موسیقی که با استفاده از کدگذاری ویدیویی و سیستم ارزیابی خودکار پیشنهادی به‌دست آمد، اثبات شد.

گروهی از دانشمندان ایرانی از یک ربات مجهز به واقعیت مجازی و آلات موسیقی مجازی ، برای آموزش به کودکان مبتلا به اوتیسم استفاده کردند و شاهد تغییرات اندکی در ارتقای توان موسیقایی آنها بودند.


آیا این خبر مفید بود؟

انتهای پیام/










منبع

آموزش موسیقی به کمک واقعیت مجازی به کودکان اتیسم

آزاده شریعتی محقق کالج لندن  با همکاری جمعی از محققان در ایران از جمله علیرضا طاهری، محمد مختاری، رزیتا حیدری، معلی مقداری و مینو عالمی طی پژوهشی امکان اجرای برنامه‌های آموزش موسیقی مجازی با استفاده از سیستم‌های ارزیابی خودکار را برای کودکان مبتلا به اتیسم در مراکز درمانی-تحقیقاتی بدون نیاز به خرید یک ربات و در نتیجه امکان ارائه برنامه در مقیاس وسیع‌تر با هزینه کمتر را ارزیابی کردند.

به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت طی این جلسات روندی صعودی در توانایی موسیقایی شرکت کنندگان نشان داده شد و همین امر تحقیقات آتی در این زمینه را تضمین می‌کند.

بخوانید:  ثروتمندترین هنرمندان جهان تا سال 2023 / معرفی 10 هنرمند پولدار

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ امروزه واقعیت مجازی یک فناوری در حال توسعه است که در زمینه‌های مختلفی نیز کاربرد دارد. کودکان مبتلا به اوتیسم از جمله کاربرانی هستند که نیازمند آموزش بوده و تعاملات اجتماعی ضعیفی دارند. واقعیت مجازی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا مهارت‌های اجتماعی خود را از طریق شبیه سازی در دنیای واقعی بهبود بخشند.

در همین راستا طی ۲۰ هفته ، جلساتی برای پنج کودک مبتلا به اتیسم در سنین ۶ تا ۸ سال انجام شد که شامل جلسه پایه، پیش آزمون، جلسات آموزشی، آزمون پس از تکمیل کلاس‌ها و یک آزمون پیگیری بود.


0 رای موافق و 0 رای مخالف