ثروتمندترین هنرمندان جهان تا سال 2023 / معرفی 10 هنرمند پولدار

جورج کلونی

آیا ثروتمندترین هنرمندان جهان را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید که آن‌ها ثروت خود را از چه طریقی کسب کرده‌اند؟ عمده بازیگران و هنرمندانی که ثروت زیادی دارند، مال و اموال خود را از طریق نقش‌آفرینی در سریال‌های خاطره‌انگیز و یا ایجاد یک اثر ماندگار کسب کرده‌اند. محبوبیت این بازیگران سبب شده‌است که آن‌ها را به‌عنوان پول‌سازترین بازیگران تاریخ سینمای دنیا بشناسند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

جیمی گرتز: بازیگر زن آمریکایی

نیکول کیدمن بازیگر آمریکایی، استرالیایی و برنده جایزه اسکار است که به کار خوانندگی نیز مشغول است. علاوه‌بر اسکار، جایزهٔ خرس نقره‌ای برای بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره برلین برای فیلم ساعت‌ها دریافت کرده‌است. این بازیگر و خواننده به سبب فعالیت‌های حرفه‌ای که در کارنامهٔ کاری خودش دارد، به ثروت زیادی دست پیدا کرده‌است. به‌نحوی‌که او را یکی از پول‌سازترین بازیگران تاریخ سینما می‌شناسند.

سخن پایانی

جیمی گرتز یکی از ثروتمندترین هنرمندان جهان است که در ایالت متحده مشغول به کار است. این چهره از سال 1981 میلادی به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده‌است و هم‌اکنون به‌عنوان بازیگر و تهیه‌کننده مشغول به‌کار است. نام این بازیگر را در لیست پولدارترین بازیگر زن جهان قرار داده‌اند که ثروتی معادل 2 میلیارد دلار دارد. این ثروت از طریق ازدواج با یک میلیاردر به نام آنتونی رسلر به او رسیده است. جیمی گرتز علاوه‌بر بازیگری، به فعالیت‌های بشردوستانه نیز علاقهٔ زیادی دارد. به‌نحوی‌که نام او را در لیست سلبریتی‌های خیر قرار داده‌اند.

بروک پیرس؛ بازیگر و کارآفرین مرد آمریکایی

نیکول کیدمن

از اعضای این گروه در مراسمات و رویدادهای بسیاری دعوت به عمل آمده و سخنرانی‌های مهمی توسط ایشان انجام شده است. از جمله این رویدادها می‌توان به سخنرانی گروه بی تی اس در کاخ سفید آمریکا و در حضور رئیس جمهور وقت اشاره کرد.

جورج کلونی که در لیست پولدارترین هنرمند جهان است، درزمینهٔ بازیگری، فیلم‌نامه‌نویسی و تهیه‌کنندگی فعالیت دارد. این چهره یک بار به‌عنوان بازیگر و بار دیگر به‌عنوان تهیه‌کننده موفق به دریافت اسکار شده است. همچنین وی در سال 2018 جایزه یک‌عمر دستاورد هنری انستیتوی فیلم آمریکا را دریافت کرده‌است. ثروت جور دقیقاً به خاطر اجرای همین نقش‌های بازیگری و تهیه‌کنندگی بوده است که هم‌اکنون او را در لیست پولدارترین بازیگر مرد جهان قرار داده‌است. جالب است که بدانید جورج دوست صمیمی برد پیت است و با خاندان سلطنتی انگلستان نیز رابطهٔ نزدیک و صمیمی دارد.

بخوانید:  در یکی از درخشان‌ترین مقاطع عملکرد مالیاتی کشور به‌ سرمی‌بریم

جنیفر لوپز در لیست پولدارترین بازیگر زن جهان

بروک پیرس بازیگر و کارآفرین مرد آمریکایی است که رئیس بنیاد بیت کوین، هم بنیان‌گذار ایاس، بلاک وان، بلاک چین کپیتال، تتر و مستر کوین نیز است. درواقع این چهره از سال 2001 و از زمان تأسیس بازی‌های اینترنتی، به دنیای ارزهای دیجیتالی علاقه‌مند شد و به فعالیت در آن‌ها پرداخت. جالب است که بدانید او را به پیشرو بودن در بازار ارزهای دیجیتالی می‌شناسند. یکی دیگر از تأسیسات پیرس، زم، بزرگ‌ترین رسانه جهان برای گیمرهاست که بعدها توسط تنسنت، سازندهٔ بازی پابجی کالاف دیوتی، خریداری شد. به سبب همین فعالیت‌هاست که نام او را در لیست پولدارترین هنرمند جهان قرار داده‌اند.

جری ساینفلد

بازیگران و هنرمندان زیادی وجود دارند که در لیست ثروتمندترین هنرمندان جهان قرار می‌گیرند. در این مقاله که به کمک مجله سایت فیلم و سریال تایم سیتی گردآوری شده است به معرفی تعدادی از آن‌ها پرداختیم. تقریباً می‌توان گفت که شما مخاطبان عزیز با بیشتر آثار این اشخاص آشنایی دارید و آثار آن‌ها را دنبال کرده‌اید. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که این محبوبیت، سببی برای افزایش درآمد آنان بوده است.



منبع

شاهرخ خان که از آن به‌عنوان سلطان بالیوود یاد می‌کنند، یکی از بهترین بازیگران مرد جهان است که بیش از 55 فیلم و مجموعه تلویزیونی در کارنامه خود دارد. جالب است که بدانید این بازیگر از سوی مجله تایم در سال 2004 به‌عنوان یکی از بهترین بازیگران هندی معرفی شده‌است. هم‌اکنون نیز شاهرخ خان پرطرفدارترین بازیگر بالیوود است و 42 جایگاه از لیست قدرتمندترین مردان جهان ازلحاظ سیاسی و اجتماعی است. شاهرخ خان افتخارات مختلفی ازجمله 14 جایزه فیلم فیر دریافت کرده‌است. همچنین دولت هند به وی نشان پادما شری که نوعی جایزهٔ بزرگ دولتی است را اعطا کرده‌است. دولت فرانسه نیز به او نشان هنر و ادب و لژیون دونور را اعطا کرده‌است.

بخوانید:  چرا «بده بزنیم!» تکه کلام پشه است؟

یکی دیگر از ثروتمندترین هنرمندان جهان، جنیفر لوپز است که با نام مستعار جی لو به کار بازیگری، خوانندگی، تهیه‌کنندگی موسیقی و تلویزیونی، نویسندگی و طراحی مد مشغول است. ثروت زیاد جنیفر نیز از طریق همین فعالیت‌ها به‌دست آمده‌است. به‌نحوی‌که فیلم و سریال‌هایی یا فعالیت‌هایی که جی لو در آن‌ها حضور داشته باشد، درآمد چند میلیون دلاری دارد. البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که علاوه‌بر فعالیت‌های هنری، جنیفر در بازار تجارت نیز فعال است و بخشی از درآمد وی از طریق این راه به‌دست آمده‌است. علاوه‌بر کارهای هنری و تجاری، این چهرهٔ مشهور به فعالیت‌های بشردوستانه نیز علاقهٔ بسیاری دارد و نام او به سبب همین فعالیت‌ها در سراسر دنیا پرآوازه است.

کیانو ریوز

کمدین مرد آمریکایی جری ساینفلد، تهیه‌کننده، کمدین، نویسنده و از بهترین بازیگران مرد هالیوود است که شهرت خود را از طریق بازی در سریال موقعیت ساینفلد به‌دست آورده است. جالب است که بدانید این چهره، برندهٔ جایزهٔ امی و گلدن گلوب برای بازیگری کمدی و نویسندگی است. نام او را به سبب فعالیت‌های زیادی که در بازیگری و استندآپ کمدی داشته است، به شکل ثابت و رو به رشدی افزایش داشته است. به شکلی که این روزها از او به‌عنوان ثروتمندترین هنرمندان جهان یاد می‌کنند. جری معتقد است که چیزی که نام او را در فهرست پولدارترین هنرمند جهان قرار داده‌است، ثابت‌قدم بودن او در طی کردن مسیر کاری و زندگی است.

دواین جانسون

دواین جانسون را به‌عنوان پولدارترین بازیگر مرد جهان و یکی از بهترین بازیگران نقش‌های اکشن در تاریخ سینمای هالیوود می‌شناسند. این چهره بازیگر نقش اصلی فیلم های راک است که حتماً بارهاوبارها آن‌ها را دیده‌اید. علاوه‌بر بازیگری در فیلم های راک، این چهره به کشتی‌گیری نیز علاقه‌مند است و برای مدت 8 سال به‌عنوان یک کشتی‌گیر حرفه‌ای برای کمپانی WWE مشغول به‌کار بوده است. جالب است که بدانید فیلم‌های دوئین جانسون بیش از 10.5 میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته است، به همین دلیل است که او را از یکی از پرفروش‌ترین ستاره‌های تمام ادوار سینما می‌شناسند.

بخوانید:  استثنایی‌ترین دروازه‌بان تاریخ جام جهانی

شاهرخ خان

بی تی اس یک گروه موسیقی پسرانهٔ کره‌ای است که از 7 عضو تشکیل شده‌است. آن‌ها فعالیت خود را از سال 2013 تحت نظر کمپانی بیگ هیت آغاز کردند. در طی مدت‌های فعالیت خود با محبوبیت زیادی روبه‌رو شدند که نتیجه این محبوبیت، افزایش ثروت برای آن‌ها بوده‌است. سبک این گروه موسیقی از ابتدا بیشتر بر روی هیپ‌هاپ متمرکز شده بود، اما با گذشت زمان به فعالیت در سبک‌های دیگر نیز پرداختند. محبوبیت گروه بی تی اس دقیقاً از سه سال بعد از فعالیتش از سال 2016 آغاز شد. جالب است که بدانید این گروه در سال 2020 با اجرای آهنگ Dynamite نامزد جایزه گرمی شدند.

کیانو ریوز در یکی از رده‌بندی‌های فهرست پولدارترین بازیگر مرد جهان جای دارد که در سراسر دنیا بسیار پرطرفدار است. دلیل محبوبیت وی نیز به خاطر حضور درخشان در فیلم خاطره‌انگیز ماتریکس است. کیانو فعالیت‌های هنری خود را از 9سالگی و با حضور در نمایش یانکی‌های لعنتی شروع کرده و کم‌کم پا به دنیای بازیگری گذاشته است. در لیست فعالیت‌های کیانو، تشکیل گروه موسیقی Dogstar به چشم می‌خورد که در آنجا به نواختن گیتار بیس مشغول بوده است. علاوه‌بر فعالیت موسیقیایی، کیانو سابقهٔ کارگردانی نیز دارد که مجموع این فعالیت‌ها سبب افزایش ثروت وی شده‌است.

گروه بی تی اس در لیست ثروتمندترین هنرمندان جهان