آیت الله معزی در دیدار با طلاب حوزه علمیه یاسوج :فعالیت اجتماعی طلاب بستری برای تبلیغ و ترویج مفاهیمی دینی است

به گزارش خبرگزاری برنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ در این گردهمایی که با حضور روحانیون مدیر حوزه های علمیه استان و طلاب برگزارشد  حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی به ارائه نکات و رهنمودهایی در خصوص فعالیت‌های تبلیغی و اجتماعی طلاب پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با بیان اینکه طلّاب با تلاش و کوشش و مجاهدت در راه فراگیری علوم، معارف و حقایق دین را آموخته و به جامعه منتقل می‌کنند، تصریح کرد: رساندن پیام دین به جامعه از مهمترین رسالت‌های روحانیت است. 

انتهای پیام /



منبع

حجت الاسلام و المسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌های کانون طلاب در جمعیت هلال احمر پرداخت و بر لزوم ترویج فعالیت‌های اجتماعی میان طلاب تاکید کرد. 

وی در این‌باره گفت: در جمعیت هلال احمر طلاب با فراگیری آموزش های لازم در خصوص انجام امور امدادی و همچنین اقدامات روحی و روانی می‌توانند در زمان بروز حادثه و یا کمک به مرتفع نمودن آسیب های اجتماعی موثر و کارگشا باشند. 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به سکوت جامعه جهانی در قبال ریختن  خون ۸ هزار فلسطینی بی‌پناه غزه نیز اشاره کرد و افزود: بیش از 50 درصد از شهدای بمباران‌های اخیر، زنان و کودکان هستند. وی با انتقاد از دولت‌های غربی و سکوت آنان در این‌باره گفت: مدعیان حقوق بشری غربی امروز در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت می‌کنند و این سکوت بیانگر پوشالی بودن ادعاهای آنان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معزی به وجود بیش از چهارصد و نود شهید امدادگر در جمعیت هلال احمر نیز اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این گونه برنامه ها، فرهنگ شهادت، ایثار و شجاعت ملت ایران را گسترش دهیم. 

بخوانید:  افزایش استقبال شرکت ها از جایزه تعالی سازمانی در سالجاری

وی با بیان اینکه اکنون بیش از 300 کانون طلاب در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر تفاهم‌نامه‌های مشترکی میان حوزه نمایندگی ولی فقیه، جمعیت هلال‌احمر و حوزه‌ علمیه به امضاء رسیده است که زمینه توسعه کمی و کیفی این کانون‌ها را فراهم کرده است. 

نماینده رهبر انقلاب در جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر نقش اثر‌گذار فرهنگ و ایثار و شهادت در هدایت جامعه به سوی مسیر حق و حقیقت گفت: برگزاری گرامیداشت همایش و کنگره پاسداشت جانفشانی‌ها و دلاوری‌های شهیدان می‌تواند قدمی کوچک در جهت تجلیل از مقام رفیع آنان باشد. 

نماینده رهبر معظم انقلاب با مرور حضور پررنگ طلاب در جریان حوادث طبیعی و غیر طبیعی در کنار سایر امدادگران هلال احمر گفت: اگر یک طلبه در رنج و درد مردم در کنار آن‌ها باشد به بهترین شکل می‌تواند مفاهیمی دینی را به مردم انتقال دهد. 

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان را یکی از مسأله‌های اساسی در جامعه برشمرد  که باید همواره مورد توجه قرار گرفته شود.