اختراع یک حسگر جدید برای برطرف کردن مشکلات خودرو

خبرگزاری برنا-زهرا وجدانی؛ در حالی که برخی از مشکلات مکانیکی وجود دارد که به راحتی توسط سنسورهای داخل خودرو قابل تشخیص هستند، موارد دیگری نیز کمی پیچیده تر هستند. سیستم V2M طوری طراحی شده است که دیگران را با گوش دادن به آنها با استفاده از ماژول‌های داخلی دستگیر کند.





منبع


آیا این خبر مفید بود؟



|

اختراع یک حسگر جدید برای برطرف کردن مشکلات خودرو

هشدارها همچنین می توانند به سیستم عیب یابی موجود در خودرو، به سازندگان خودرو و اپراتورهای ناوگان ارسال شوند. در هر صورت، ایده این است که تعمیر و نگهداری مورد نیاز می تواند در اسرع وقت انجام شود، قبل از اینکه تعمیرات گسترده تری مورد نیاز باشد ، نام V2M در واقع مخفف «خودرو به تعمیر» است.

انتهای پیام/





فناوری جدید V2M برای تشخیص مشکلات خودرو با گوش دادن به آنها طراحی شده است.

V2M برای استفاده در خودروهای احتراق داخلی و الکتریکی در نظر گرفته شده است، نمونه اولیه این سیستم در یک سدان تسلا نصب شده است. امید است تا ماه ژوئن نسخه آماده بازار عرضه شود. طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال مذاکره با فراری است که ممکن است در نهایت این سیستم را به عنوان تجهیزات استاندارد در خودروهای خود بگنجاند.

با استفاده از این سخت افزار، سیستم به طور مداوم صداهای عملیاتی خودرو را کنترل و ضبط می کند. ضبط های آنالوگ به سیگنال های دیجیتال تبدیل می شوند که برای تجزیه و تحلیل توسط الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی به یک سرور آنلاین رله می شوند. در صورت مشاهده هرگونه مشکل، مالک خودرو و/یا مکانیک آنها از طریق یک برنامه و داشبورد قابل دسترسی به اینترنت مطلع می شوند.

بخوانید:  سومی طباطبایی در مسابقات شطرنج سیگتس اسپانیا

به ما گفته شده که در میان چیزهای دیگر، این سیستم در حال حاضر می تواند صداهای مشکل یاتاقان چرخ را شناسایی کند. زمان بندی، کشش و غلتک های بیکار؛ و مفاصل CV. طراحان اکنون در حال کار بر روی شناسایی صداهای مرتبط با مشکلات تعلیق هستند.


V2M که در حال حاضر توسط یک استارت‌آپ مستقر در دلاور به همین نام توسعه می‌یابد، از دو ماژول حسگر الکتروآکوستیک واقع در جلو و عقب خودرو، به همراه یک واحد کنترل واقع در وسط تشکیل شده است.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف