ارائه ۴۵هزار خدمت امدای توسط هلال احمر ایلام



حمزه محمدی مقدم درگفتگو با برنا اظهارکرد: ارائه خدمات این جمعیت در طرح نوروزی با شعار ‘هم راه تان هستیم’ از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا صبح امروز ۸ فروردین ماه در ۲۱ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت امدادگران این جمعیت در مجموع به ۵۹ حادثه امدادرسانی کرده‌اند.

محمدی مقدم، تعداد تیم‌های عملیاتی به‌کارگیری شده در این حوادث را ۹۶ مورد عنوان کرد و گفت: در این مدت در مجموع به ۳۵۷ نفر در جریان این حوادث، امدادرسانی شده که از این تعداد ۱۷ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۳۲ نفر به صورت سرپایی توسط نجاتگران این جمعیت مداوا شدند.
وی اظهارداشت: با حضور اعضای جوانان خواهر و برادر در ۱۷ پست ثابت و سیار استان تاکنون بیش از ۲۷ هزار نفر مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه این جمعیت بهره مند شدند.
وی ادامه داد: اطلاع رسانی نقاط حادثه خیز، پویش بهرفت، طرح یاس، تست فشار خون، پویش سبز، بهره مندی از فضای دوستدار کودک، خیمه نماز و غرفه فرهنگی، آموزش مهارت‌های ایمنی و کمک‌های اولیه از طرح‌های مختلف خدمات بشردوستانه جوانان جمعیت هلال احمر به مسافرین نوروزی است.
دیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام گفت: در این مدت بیش از ۵ هزار مسافر نوروزی از آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات توسط مربیان آموزشی این جمعیت بهره مند شده‌اند.
محمدی مقدم با بیان اینکه داروخانه و مراکز جامع توانبخشی در تعطیلات نوروز خدمات ارایه می‌دهند، خاطرنشان کرد: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا کنون ۵۷۳ نفر نیز از خدمات این واحدها بهره مند شده‌اند.
وی به فعالیت حوزه داوطلبان اشاره کرد و ادامه داد: در این حوزه بیش از ۱۲ هزار نفر از طرح‌های مروجین سلامت، نیابت، غربالگری سلامت، پویش هلال رحمت، مرهم برای زائر و پویش بشردوستی از خدمات و فعالیت‌های داوطلبانه این جمعیت بهره مند شده‌اند.
محمدی مقدم اضافه کرد: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است و نیروهای جمعیت هلال احمر استان ایلام در حوادث مختلف آماده امدادرسانی به هموطنان هستند.

بخوانید:  هجوم ۱۶۰ هزار نفری برای معارفه رونالدو

انتهای پیام 



منبع