امسال پرونده ساختمان های پرخطر پایتخت بسته می شود



جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در گفت و گو‌ با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، درباره آخرین وضعیت ساختمان های نا ایمن پایتخت، اظهار کرد: ما تا سال گذشته ۱۲۹ ساختمان بسیار نا ایمن یا به عبارتی ساختمان پرخطر و بحرانی (شبیه به ساختمان پلاسکوی سابق) داشتیم که متأسفانه صاحبان آن ها علی رغم اخطارهای متعدد، هیچ گونه همکاری با ما نداشتند.

وی افزود: پس از ورود دستگاه قضایی و با همکاری شورای شهر و شهرداری تهران، از خردادماه سال ۱۴۰۱ تا پایان سال ۱۴۰۲ موفق شدیم ۵۴ مورد از این ساختمان ها را از وضعیت بحرانی خارج کنیم.

ملکی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ساختمان های بسیار نا ایمن در تهران به ۷۵ مورد رسیده، گفت: امسال تمامی ساختمان های پر خطر را ایمن سازی می کنیم و دیگر اجازه نمی دهیم ساختمان پرخطر ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه قوانین مشخص شده، افزود: امیدواریم حمایت هایی که طی سال گذشته دریافت کردیم، ادامه دار باشد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره بیمارستان های نا ایمن هم گفت: خوشبختانه وضعیت بیمارستان ها نسبت به گذشته بهتر شده، وزارت بهداشت پای کار آمد و اعلام کرد هر مرکز درمانی حتی داروخانه که کاربری درمانی دارد، در صورت عدم تأییدیه آتش نشانی مشمول تمدید مجوز نمی شود.

ملکی ادامه داد: وزارت بهداشت پای حرف خود ایستاد و همین موضوع باعث شد تا ما پیش از نوروز ۱۴۰۳، از حدود ۲۲۰۰ مرکز با کاربری درمانی بازدید کنیم، تشکیل پرونده صورت گرفت و تا پایان سال ۱۴۰۲ برای حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد این مراکز درمانی، تأییدیه آتش نشانی را صادر کردیم.

بخوانید:  تذکر استانداری مرکزی در خصوص هرگونه ورود به انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک

 انتهای پیام/



منبع