ارتش در تولید و بومی سازی تسلیحات نظامی به خود کفایی رسیده است

این فرمانده نظامی اظهارداشت: ماموریت مراقبت از مرز را بر عهده داریم و ۱۵۸۰ کیلومتر از مرز ایران را ارتش حفاظت می کند که بخشی از امنیت شمالغرب دراختیار لشکر 16 زرهی تامین می شود.

وی تصریح کرد: در ۲۲ فروردین سال قبل تعداد ۱۰۸۲ دستاورد نظامی بومی سازی شده ارتش رونمایی شد و امروز کشورهای منطقه در صف خرید تسلیحات نظامی از ایران هستند.

وی اظهارداشت: امروز رادارهای ما حرکت هر پهبادی را کنترل و رصد می کنند و افتخارات زیادی کسب کرده ایم که بسیاری از آنها به دلیل امنیتی گفته نمی شود.

ارتش در تولید و بومی سازی تسلیحات نظامی به خود کفایی رسیده است

فرمانده لشکر 16 زرهی قزوین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص جابجایی لشکر از مکان فعلی با قاطعیت گفت: ارتش و نیروی زمینی محوری قهرمان هیچ برنامه ای برای جابجایی ندارد با قاطعیت اعلام می کنیم لشکر در همین مکان خواهد ماند و حافظ امنیت کشور خواهد بود.

امیر شفیعی تصریح کرد: افتخاراتی که توسط نهادها و نیروهای مسلح کسب می شود با تلاش شما خبرنگاران منعکس شده و مردم در جریان امور قرار می گیرند و این امیدآفرینی نشان می دهد که اصحاب رسانه جهاد تبیین و روشنگری را جدی گرفته اند.

وی اضافه کرد: در یک مقطع برخی افراد شعار انحلال ارتش را سر دادند که امام راحل با اعتماد به ارتش، آینده نگری کردند و روز ۲۹ فروردین بنام ارتش نامیده شد و با تقویت و تایید ارتش به انسجام کشور کمک شد.

لشکر 16 زرهی قزوین به هیچ وجه از مکان فعلی جابجا نخواهد شد

امیر محمد شفیعی یادآورشد: درسال گذشته در ۲۴ ساعت توانستیم از هشت استان تعداد هشت لشگر به نقاط مرکزی کشور برای رزمایش اعزام کنیم و یک گردان از لشکر ۱۶ زرهی قزوین راه افتاد و همه رسانه ها خبر آن را منتشر کردند که این سرعت عمل بسیار ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ امیر محمد شفیعی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین به مناسبت هفته ارتش دوشنبه شب در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های ارتش اظهارداشت: رسانه ها در آگاه سازی جامعه، انتقال حقایق و واقعیتها به مردم و جهاد تبیین رسالت سنگینی دارند که قدردان شما هستیم.

بخوانید:  بررسی کتاب بچه های خاص خانم پرگرین در باغ کتاب تهران

ارتش در تولید و بومی سازی تسلیحات نظامی به خود کفایی رسیده است

محمد شفیعی تصریح کرد: امروز به جای فقط مصرف کننده بودن سلاح و تجهیزات نظامی، وارد عرصه تولید و صادرات این امکانات مهم شده ایم.

فرمانده لشکر 16 زرهی قزوین در ادامه این نشست خبری با اشاره به رشادتهای ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: تقدیم  ۴۸ هزار شهید توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانگر وابستگی این نیرو به نظام و مردم است.

وی گفت: از سوی لشکر ۱۶ زرهی در استانهای زنجان و قزوین ۴۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، ورزشی، مسابقات قرآنی، علمی، ادبی و دینی در تیپ ها و یگانهای قزوین، زنجان و همدان اجرا می شود.

فرمانده لشکر 16 زرهی قزوین در خصوص برنامه های هفته ارتش بیان کرد: امسال مراسم محوری ارتش از فردا سه شنبه همزمان با سالروز شهادت صیاد شیرازی در سالن ۲۹ فروردین آغاز می شود و یک همرزم شهید بنام امیر صادقی گویا و آیت الله مظفری نماینده خبرگان رهبری سخنران مراسم هستند.

اجرای 400 عنوان برنامه در هفته ارتش  

وی اضافه کرد: غبار روبی مزار شهدا، شرکت در نماز جمعه های شهرستانها و سخنرانی قبل از خطبه های نماز، مسابقه تیراندازی بین نیروهای مسلح و کارکنان ادارات، شرکت در نماز عید سعید فطر، دیدار با امام جمعه، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، ویزیت رایگان در مصلای نماز جمعه و بیمارستان ارتش در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین از دیگر برنامه های این هفته است.

تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتشی 

امیر محمد شفیعی یادآورشد: اعتقادی که معمار کبیر انقلاب به ارتش داشتند و امروز هم رهبری به ارتش دارند این رویکرد موجب شد پاسخ محکمی به جدایی طلبان و تجزیه طلبان داده شود و ارتش هم به اعتماد امام در زمان جنگ پاسخ داد و با رشادت فرزندان خود و دفاع از میهن موجب پایداری انقلاب و نظام شد.

در ادامه خبرنگاران میهمان ضیافت افظاری لشکر 16 زرهی قزوین شدند.

وی گفت: ارتش و لشکر برای نجات دشت قزوین در گذشته در این مکان مستقر شده تا در سیلاب کمک مردم باشد و استقرار تیپ ها نیز برای جلوگیری از حمله احتمالی دشمن از شمال، غرب و شمالغرب کشور است و این حضور در این مکان مهم بر اساس اصول نظامی بوده و برای تمامی اراضی لشکر سند تک برگ داریم و کسی نمی تواند برای ان تصمیم بگیرد.

بخوانید:  شتاب رشد تجارت جهانی بیش از دو برابر خواهد شد

این فرمانده نظامی اظهارداشت: همبستگی نیروهای مسلح از ابتدای انقلاب شکل گرفته و امروز هم این اتحاد با قدرت برقرار است تا از سرحدات و مرزهای ایران اسلامی در برابر دشمنان دفاع شود.

امیر محمد شفیعی افزود: مستشاران خارجی در رژیم گذشته اجازه نمی دادند حتی تعمیر تجهیزات نظامی در ایران صورت گیرد و باید با هزینه های سنگین این کار توسط خارجی ها انجام می شد ولی امروز تولیدکننده هواپیما و سلاح های جنگی هستیم و ۹۵ درصد تجهیزات نظامی ما در داخل ساخته می شود و توانستیم با این توانمندی دوران جنگ را اداره کنیم.

وی از انعکاس خبرهای مربوط به فعالیتهای لشکر 16 زرهی قزوین در یک سال گذشته در خبرگزاری ها و مطبوعات تشکرکرد و خواستار تداوم این همکاری ها شد.

امیر شفیعی گفت: در پایان هفته ارتش از رسانه های فعال در انعکاس خبرهای لشکر 16 زرهی قزوین تجلیل خواهد شد.

وی بیان کرد: ارتش در کنار ماموریتهای ذاتی در حوادث غیر مترقبه نیز بی منت وارد مشارکت و امدادرسانی می شود و با نظم و پاکدستی و اقتدار و اتکا به ایمان در سیل و زلزله و سایر موارد به کمک مردم می شتابد.

امیر محمد شفیعی در ادامه با اشاره به وقایع انقلاب و نقش ارتش در پیروزیها گفت: در سال پیروزی انقلاب اتفاقاتی رخ داد و رژیم ستم شاهی ساقط شد و همافران ضربه مهلکی به رژیم زدند و همراه مردم شدند و بیانیه ارتش در ۲۱ بهمن ماه نیز به انقلاب کمک کرد و بی طرفی ارتش به تسریع در پیروزی منجر شد.

وی بیان کرد: ارتش یک نیروی مردمی است و هرجا بتوانیم به مردم کمک کنیم دریغ نخواهیم کرد و در این راستا برای تعریض بلوار معلم، حل مشکل اراضی شمال پادگان به مساحت 48 هکتار و رها سازی آن اقدام کرده ایم تا مشکل مردم حل شود.

وی بیان کرد: در سفر فرمانده نیروی زمینی ارتش به قزوین در دهه فجر مقرر شد به وضعیت درمانی قزوین کمک شود و در این راستا ۱۵۰۰ متر زمین از اراضی ارتش برای ساخت یک کلینیک تخصصی و فوق تخصصی به صورت رایگان اهدا شده و در این هفته مراسم کلنگ زنی آن آغاز می شود که آن را به نام سرباز شهید «رجبعلی درویشوند» اهل چوبیندر نامگذاری خواهیم کرد.

بخوانید:  درخشش تنیسورهای قزوینی در لیگ برتر نوجوانان و جوانان کشور

وی اضافه کرد: همچنین ۲۹۵۰ شهید، تعداد ۱۲۰۶ جانباز و ۱۵۵۵ آزاده و جانباز از سوی لشکر تقدیم نظام شده که تعهد و عشق و ارادت این نیرو به ولایت و کشور را نشان می دهد.

 



منبع

محمد شفیعی تصریح کرد: تلاش می کنیم بسرعت این درمانگاه احداث و تجهیز شود و مردم از خدمات آن بهره مند شوند.

ارتش در تولید و بومی سازی تسلیحات نظامی به خود کفایی رسیده است

محمد شفیعی اظهارداشت: تهیه شناسنامه نمادین شهید با همکاری اداره ثبت احوال و تقدیم به خانواده شهید، نورافشانی و رژه ارتش در چهارشنبه ساعت ۸.۳۰ در میدان ارتش با حضور نیروهای مسلح از دیگر برنامه های هفته ارتش در قزوین است.

امیر محمد شفیعی بیان کرد: این همراهی با دستور مقام معظم رهبری صورت گرفته و با توافق با شهرداری برای تغییر کاربری اراضی برخی افراد و ساخت مسکن برای ارتشیان بر اساس ضوابط قانونی اقدام خواهد شد اما جابجیایی لشکر از محل کنونی منتفی و نشدنی است.

وی افزود: لشکر 16 زرهی قزوین یک نیروی پیش برنده است و داشتن قابلیت های نظامی با سلاح های دورزن، نقطه زن و شبکه بودن از ویژگی های ارتش است و امروز عمق راهبردی ارتش بسیار افزایش یافته و در صورت صدور دستور رهبری در کمترین زمان دشمن را در تیر راس داریم.

انتهای پیام

محمد شفیعی گفت: تجهیزات نیروی زمینی به روز و داخلی است و امروز به خودکفایی رسیده ایم و ۱۰۸۴ نوع سلاح که تولید و بازسازی شده در سال قبل رونمایی شد.

ارشد نظامی ارتش در استانهای زنجان و قزوین بیان کرد: در جنگ تحمیلی بیش از ۳۸ کشور از صدام حمایت کردند تا در مقابل نظام اسلامی بایستد اما به یاری خداوند، رهبری امام و رشادت رزمندگان، شهدا، ایثارگران، جانبازان و رشادت نیروهای مسلح پیروز میدان شدیم.