ارتقاء تکنولوژی ۱۷۳ سایت مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد



به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛خداداد خالق پناه با بیان اینکه حدود ۱۶۰ هزار شماره تلفن ثابت منصوبه در این استان وجود دارد که از این تعداد ۹۰ هزار شماره مشغول بکار و واگذار شد، گفت: هم اکنون ۵۰ هزار شماره در این استان که ۸۵ درصد بافت کوهستانی دارد، فعال هستند که همین مساله مشکلاتی را برای نگهداری ایجاد کرده است.

 

وی افزود: برای رفع این مشکلات طرح‌ها و برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم و با کمک تیم‌های فنی و مهندسی سطح ارتباطات در حوزه تلفن ثابت شامل دیتا، اینترنت و تماس تلفنی را با بهینه‌سازی مراکز و سوئیچ‌ها و بهینه‌سازی بستر انتقال افزایش داده‌ایم.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سایت‌های ارتباطات سیار در سطح استان تاکید کرد: فیبرنوری با عنوان برنامه‌های ارتباطات سیار و فاز هشت تدارک دیده‌ایم که منجر به توسعه بستر انتقال بر مبنای فیبرنوری برای روستا‌ها و شهر‌های استان شد.

 

وی اظهارکرد: در زمینه “یو. اس. او” ۲۷۰ کیلومتر فیبرنوری که در فاز یک به استان ابلاغ شد و عملا بلاتکلیف بود را فعال کردیم. طرح های فاز یک را در سطح استان عملیاتی کرده‌ایم و بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها در حال بهره‌برداری هستند.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تحول عظیمی در شبکه انتقال ارتباط تلفنی ثابت و همراه در قالب “یو. اس. او” به‌وجود آمد. ۳۵ سایت بوده که هفت سایت راه‌اندازی کامل شده و ۱۹ سایت آماده راه‌اندازی و مابقی در مراحل اقدام هستند.

 

خالق پناه عنوان کرد: پروژه “یو. اس. او” فاز یک واقعا در سطح کشور تحول شگرفی برای عدالت ارتباطی بخصوص در روستا‌ها ایجاد کرده است و مردم روستا‌ها از پهنای باند مناسب و سرعت انتقال دیتای مطلوب استفاده می‌کنند.

بخوانید:  وظیفه خطیر روابط عمومی ها ایجاد تعامل پویا بین مردم و دستگاه های اجرایی است

 

انتهای پیام 



منبع