از اصلاح پنج نقطه حادثه خیز تا اضافه شدن ناوگان عمومی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان همچنین با بیام اینکه اولویت این اداره ایمن سازی راه‌های  اصلی، بزرگراهی و روستایی بالای ۲۰ خانوار است ادامه داد: تعهد ما برای راه‌های روستایی ۵۰۰ کیلومتر است.

 

پیمانجو اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالت شده است و دیگر طرح‌های بهسازی جاده‌ها در حال انجام است.

وی از وجود ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه در استان خبر داد و گفت: از این مقدار چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی،  ۲۷۰ راه شوسه است.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش مسافر هم ۴۲ شرکت در استان با ۷۴۳ دستگاه سواری فعال است.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان گفت: هم اکنون ۵۱ دستگاه اتوبوس و ۹۶ مینی بوس با هزار و  ۳۰۳ راننده فعال هستند.

 

پیمانجو همچنین از فعالیت ۲۰ شرکت در حوزه حمل و نقل کالا با ۱۰۷ دستگاه ناوگان خبر داد و گفت: هم اکنون هزار و ۹۸۲ راننده در سامانه هوشمند این اداره ثبت نام شده اند و در حال فعالیت هستند.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل استان از نصب ۶ هزار و ۳۰۰ تابلوی هشدار دهنده از ابتدای امسال تاکنون در جاده‌های استان خبرداد و گفت:  در این مدت همچنین ۶۵ کیلومتر روکش آسفالت،  درزگیری ۳۳ کیلومتر و خط کشی هزار و ۹۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی انجام شده است.

 

 

 

 

پیمانجو افزود: اصلاح و بهسازی سه نقطه با پیشرفت ۲۵ تا ۴۰ درصد در دستور کار و هم اکنون در حال اجرا است که تلاش می‌شود ۲ نقطه دیگر نیز با تخصیص اعتبارات تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

بخوانید:  عدد 59 و 23 روبروی نام شیخ دیاباته

پیمانجو همچنین از اجرای طرح بهسازی، خط کشی، روشنایی ابنیه غنی و روکش‌های حفاظتی در جاده پاتاوه به دهدشت به عنوان یکی از شاهراه‌های کشور خبر داد و گفت: کار در این محور هم زمان بر و هم هزینه بر است و هم اکنون این اقدامات همراه با زیباسازی تونل‌های این مسیر در حال انجام است.

وی گفت: کار بهسازی ۲ تقاطع غیر هم سطح در جاده پاتاوه به دهدشت از جمله تقاطع روستای گندی خوری و دهدشت به سوق با انعقاد قرارداد با پیمانکار در حال انجام است.

وی ادامه داد: در بخش حمل کالا نیز از ابتدای امسال تاکنون هزارو  ۱۷۰ تن کالا جابجا شده که از جمله این کالا‌ها کلنکر سیمان، مواد بهداشتی و آرایشی،  مرکبات و آب معدنی بوده است.

 

 

 

 

وی به طرح بهسازی جاده دهستان زیلایی به عنوان مهم‌ترین جاده روستایی استان گریزی زد  و گفت: بخشی از این جاده توسط پیمانکار در حال انجام است بخشی دیگر به دلیل شرایط آب و هوایی و رطوبت هم اکنون با محدودیت زمان در حال انجام است و بخش دیگری نیز با تخصیص اعتبارات دور دوم سفر هیات دولت اجرایی می‌شود.

 

انتهای پیام 



منبع

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حمید‌رضا پیمانجو مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان در برنامه صف اول شبکه دنا با اشاره به اینکه شناسایی نقاط حادثه خیز استان در کمیسیون راه کشور شناسایی، تایید و تصویب می‌شود گفت: ۱۳ نقطه مربوط به استان است که باید تا پایان امسال ۵ نقطه اصلاح شود.

بخوانید:  روایت ناتمام سیما، روایتی ناتمام

 

پیمانجو گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزارو ۹۱ نفر از ناوگان عمومی استان جابجا شده اند.

 

وی در خصوص ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ به ناوگان حمل و نقل عمومی استان هم گفت: ۳۰ دستگاه اتوبوس، مینی بوسی و تاکسی جدید به ناوگان عمومی استان اضافه می‌شود.