40 درصد از مشاغل جهان تحت تاثیر هوش‌مصنوعی

انتهای پیام/



منبع

اقتصادهای در حال توسعه به احتمال بسیار کم‌تر از مزایای IBM استفاده می‌کنند و به شکاف دیجیتال و افزایش اختلاف درآمد بین کشورها دامن می‌زنند.

در گزارش صندوق بین‌المللی پول آمده است: «مشاغلی که به قضاوت دقیق، حل خلاقانه مساله یا تفسیر پیچیده داده‌ها نیاز دارند ممکن است اکنون تقویت شده یا حتی با الگوریتم‌های پیشرفته هوش‌مصنوعی جایگزین شوند».

کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول، گفت: «جهان در آستانه یک انقلاب تکنولوژیکی است که می‌تواند بهره‌وری، رشد جهانی و درآمد را در سراسر جهان را افزایش دهد، اما برخی ممکن است در نتیجه امرار معاش خود را از دست بدهند».

گفته می شود بریتانیا از جمله کشورهایی است که به بهترین شکل برای اختلالی که هوش‌مصنوعی ایجاد خواهد کرد براساس زیرساخت‌های دیجیتال و آموزش نیروی کار خود آماده است.

اگرچه ممکن است پذیرش فرصت‌هایی که هوش مصنوعی به ارمغان می‌آورد برای کارگران جوان آسان‌تر باشد، اما کارگران مسن‌تر می‌توانند برای سازگاری با آن تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ صندوق بین‌المللی پول در گزارشی جدید هشدار داد که پیش بینی عواقب هوش‌مصنوعی برای جامعه همچنان دشوار است، اما این فناوری احتمالا نابرابری درآمد و ثروت را تشدید خواهد کرد.

بخوانید:  شناسایی عامل اخاذی ،تهدید به قتل و اسید پاشی درفضای مجازی