از اکسپو دبی تا نمایشگاه تاسیسات تهران، پاویون تکنولوژیک پلی‌ران

پاویون پلی‌ران در نمایشگاه مهرماه 1402 تاسیسات ساختمان تهران، در فضای باز نمایشگاه بین‌المللی و در کنار سالن 35 به متراژ 600 مترمربع ساخته شد. ترکیبی از هنر و صنعت، همراه با تکنولوژی روز دنیا که با عنوان «نسل جدید حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی از اکسپو ۲۰۲۰ تا نمایشگاه تاسیسات تهران» ارائه شد. ساخت بزرگترین سازه پرتابل و مسقف نمایشگاهی با ترکیبی منحصربه‌فرد از فلز، چوب، شیشه، فضای سبز و بتن و با بهره‌گیری از تکنولوژی ویدئومپینگ، توانست با بازدید بیش از 5هزار نفر، نظر کارشناسان و مخاطبان را به خود جلب نماید. این پاویون با استراتژی و فرآیند بازدید از پیش تعیین شده، اختصاص 20 دستگاه ماشین برقی برای جابه‌جایی بازدیدکنندگان از تمام نقاط نمایشگاه، برنامه‌ریزی حساب شده‌ و همچنین ارتباط آنلاین پرسنل، نظم خاصی را هنگام حضور بازدیدکنندگان فراهم آورده بود.

بخش اول پاویون با مساحت 144 مترمربع، ماموریت داشت تا داستان پلی‌ران را برای مخاطبان بازتعریف نماید، روایتی از هزارتوی تاریخ و مردمان دانا و سختکوش ایران باستان که شبکه‌ای از لوله‌کشی تنبوشه را در تخت جمشید و نمونه‌ای از پوش‌فیت‌های سفالی را در چغازنبیل به یادگار گذاشته‌اند تا اکنون و رسیدن به سیستم‌های نوین آب باران و فاضلاب ساختمانی پوش‌فیت‌ پلی‌ران در برج میلاد با ارتفاع 435 متر، و سپس نمایش خطوط تولید کارخانه‌های پلی‌ران بر روی دیواری با طول 14 متر و ارتفاع 3 متر با تکنولوژی مپینگ و استفاده از ویدیو پروژکتورهای فوق پیشرفته به نمایش در می‌آمد که همه تصاویر با تکنولوژی VFX و به‌روزترین شیوه‌های فیلمبرداری تهیه شده بودند. ساخت موزیک اختصاصی برای فیلم و پخش صدای 5 کاناله، دالبی و مهندسی شده با استفاده از تجهیزات پیشرفته، تجربه‌ای تکرار نشدنی را در اختیار مخاطبان قرار می‌داد.

بخوانید:  هوشیاری سجادی کامل است/ انتقال وزیر ورزش و جوانان به بخش عمومی در چند روز آینده صورت می‌گیرد

در ورودی پاویون، ربات اتوماتیک پلی‌ران با ظاهری جذاب و حرکاتی دقیق، فرآیند نصب لوله و اتصال پوش‌فیت را با دقتی فوق‌العاده و مبتکرانه، نمایش می‌داد و زمان انتظار برای ورود بازدیدکنندگان به سفری از هنر و تاریخ کهن ایران و تکنولوژی را ساده‌تر می‌کرد.

بازدیدکنندگان پس از خروج از بخش سوم پایون، به فضایی سبز و روباز با مساحت 140 مترمربع و منظره‌ای چشم نواز با المان‌های خاص و زیبا هدایت شده و با طعمی به یاد ماندنی از ترکیب خاصی از قهوه به عنوان نوشیدنی پلی‌ران، پذیرایی می‌شدند تا زمینه ساز ارتباطی صمیمی‌تر با آنان فراهم گردد. در این فضا، استودیوی نمایشگاه با ساختاری از شیشه و فلز، پذیرای حضور مدیران ارشد نظام مهندسی، رییس مرکز تحقیقات، عوامل سازمان آتشنشانی، سازندگان مطرح، انبوه‌سازان، متخصصان و مهندسان،  طراحان و مجریان شناخته شده تاسیسات ساختمان، فعالان رسانه‌ای و اینفلوئنسرهای بخش تاسیسات، در کنار کارشناسان و مدیران فنی پلی‌ران بود. این فضای استودیو، زمینه گفتگوی‌های علمی و کاربردی را فراهم آورد که توسط رسانه‌های تخصصی و عمومی و شبکه‌های اجتماعی پر بازدید صنعت ساختمان در اختیار علاقمندان قرار گرفت. مطمئنا این سبک برپایی غرفه نمایشگاهی که منطبق بر آخرین تکنولوژی‌های فنی، هنری و تبلیغاتی بود؛ آغازی بر تغییر انگاره‌های مخاطبان، برگزارکنندگان و غرفه‌داران حاضر در نمایشگاه‌های کشور خواهد بود، همچنان که سیستم‌های نوین فاضلاب و آب باران پلی‌ران توانست، رویکردهای صنعت ساختمان را در بخش تاسیسات تغییر دهد.

 



منبع

بخش سوم پاویون در فضایی با مساحت 175 مترمربع با کاربری چند منظوره برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مهندسی و مذاکرات اختصاص داشت. انواع سیستم‌های  فاضلاب ساختمانی در این بخش با ایجاد حرکت جریان آب، جلوه‌های ویژه بر روی  اتصالات خاص و نمایش اطلاعات تخصصی محصولات با استفاده از تکنولوژی ویدیو مپینگ به نمایش گذاشته شده و انواع محصولات شامل 1100 نوع کالا در سایز و فرم‌های مختلف نیز با چیدمانی فکر شده در معرض دید مخاطبان قرار گرفت. بخش دیگری از این تالار چندمنظوره به نوآوری‌های مهندسی واحد تحقیق و توسعه پلی‌ران شامل طراحی با نرم‌افزارREVIT ، رونمایی از فمیلی‌های اختصاصی پوش‌فیت پلی‌ران در نرم‌افزار REVIT و تجربه واقعیت مجازی برای مشاهده محصولات ویژه پلی‌ران به صورت 360 درجه و با استفاده از عینک واقعیت مجازی VR اختصاص یافته بود. در این بخش، از محصولات جدید تولیدی پلی‌ران شامل اسپری روان‌کننده نصب پوش‌فیت و بست اختصاصی سیفون با دریچه بازدید نیز رونمایی شد. بخش تکمیلی و نهایی این بخش، توانمندی بین‌المللی پلی‌ران را با پرچم کشورهایی که محصولات به آنها صادر می‌شود به تصویر می‌کشید.

بخوانید:  دلایل توقیف ملک و تنظیم سند رسمی ملک توقیف شده

بخش دوم پاویون به نمایش ویژگی‌های خاص محصولات پلی‌ران با موضوع  مقاومت در برابر آتش و زلزله اختصاص داشت. مپینگ دیوار این بخش در 3 جهت به صورت U شکل با طول 20 متر و ارتفاع 3 متر انجام شده بود و مدلسازی زلزله به صورت چند بعدی با استفاده از ویدیو پروژکتورهای فوق پیشرفته در کف بخش دوم و ایجاد لرزش‌های صوتی، تجربه‌ای زنده، مدرن و منحصربه‌فرد از شبیه‌سازی را برای بازدیدکنندگان رقم می زد.