استاد باید سرشار از خلاقیت و عشق به تحقیقات باشد


به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ دکتر حامد افشاری در مراسم تجلیل از مقام معلم که در محل دانشکده علوم انسانی واحد شهر قدس برگزار شد، گفت: اخلاق یک استاد می تواند باعث تحول در یک دانشجو شود و در نخستین گام خدمت رسانی به استادان ودانشجویان انسانها می توانند دنبال یکسری چیزها یا الگو ها باشندو انسان همیشه  به یک چیزی متوسل می شود. غایت انسان اینست که به چه چیزی متوسل شود.
 
رئیس واحد شهر قدس افزود: هدف علم کلا تفکر هست تا به ثبات برسیم و باید قدرت تفکر وتحلیل را بالا ببریم وهدف از این علم آموزی و تفکر را بدانیم اگر فضای آموزشی را پویا کنیم  دانشجو پویا می شود ما در صورتی که دانشجو پویا باشد می توانیم فضای آموزشی را پویا کنیم و رفتار استادان می تواند باعث نشاط و پویایی شود.

وی با اشاره به تاکیدات ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص نسل چهارم دانشگاه ها واجرای برنامه علمی صنعت افزود: یک استاد هیات علمی و یک دانشجوی دکتری تخصصی  باید سرشار از خلاقیت عشق به تحقیقات  و همچنین ویژگی های فرهنگی و پژوهشی با شرایط مطلوب خدمت به جامعه بوده و همیشه نوآوری و فن آوری را در دستورکارهای خود داشته و در مواجهه با بحران های اقتصادی دچار تنش اضطراب وافسردگی نباشد.

دکتر افشاری با بیان اینکه برنامه سند تحول دانشگاه آزاد در دستور کار قرار گرفته است اشاره کرد:  در مسیر دانشگاه سند تحولی در دانشگاه نوشته شده که در برگیرنده خیلی موارد است درحوزه آموزش، فرهنگی ، فناوری و…. هست لذا باید در کنار هم همدیگر را مجاب کنیم که  با تفکر و هم اندیشی در تیم های دانشجویی  و با هم افزایی بتوانیم موفقیت را ایجاد کنیم  زیرا وقتی رکود در انسان وجود داشته باشد موفقیت حاصل نمی شود ، وقتی که انسان بخواهد از حالت راکد خارج شود ابتدا باید انسان اراده داشته باشد تا از این حالت تحلیل خارج شود . و لازم است بدانیم اولین چیزی که باعث رشد می شود فعل  خواستن است  اگر تیم خوب یا ایده خوب یا انگیزه خوب  وجود داشته باشد نیروی انسانی خوب به عنوان یک سرمایه انسانی می تواند باعث موفقیت بشود و شرط اول موفقیت فعل خواستن است.

بخوانید:  استقلالی‌ها با حواس جمع به میدان بروند/ فاصله سه امتیازی قابل جبران است

وی یادآور شد: در دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات خوبی در زمینه اجرای برنامه علمی صنعت وتجارت  صورت حواهدگرفت و ماموریت واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به تناسب شرایط بومی و منطقه ای در راستای رفع معضلات آن منطقه همواره در دستور کار وبرنامه های کاری ما بوده است. در زمینه ورود به بخش صنعت و جامعه وقتی کار یا مهارتی را یاد بگیریم ، تجربیات باعث کارآفرینی و پویایی می شود. به عنوان مثال : اگر دانشجویان حوزه کامپیوتر ، حسابداری مالی ، مدیریت بازرگانی وبازاریابی یا سایر رشته ها تیم تشکیل دهند  با تشکیل تیم سازی می توانندهم افزایی ایجاد کرده و با ارائه راهکار کار آفرینی و اشتغال زایی ایجادکنند.

 این مسئول در زمینه جذب نیروی جوان دانشجو در بازار کار با صنایع گفت: در همین شهرک زاگرس تمامی واحد های صنعتی برای جذب نیروی مهارتی دانشجو اعلام نیاز می کنند . با وجود امکانات وزیرساخت های موجود دانشگاه شهر قدس می‌تواند برای افزایش تعامل با صنایع منطقه ای  از برپایی رویداد صدرا  با اقدامات عملیاتی فرصت هایی را ایجاد کند.

افشاری با اشاره به نمایشگاه صدرا تصریح کرد: ماهفته اول خرداد نمایشگاهی تحت عنوان صدرا برگزار می کنیم و از تمامی صنایع دعوت کردیم که حضور به عمل آورند و تا انتهای هفته در نمایشگاه دانشجویان وصاحبان صنعت در یک رویارویی مستقیم قرار می گیرند و استادان هم در کنار صنایع می توانند طرح و فضای پویا ایجاد کنند. دانشجویان دانشگاه هم با رشته های مختلف و اندیشه های متفاوت با تیم سازی در کنار هم می توانند موفقیت به دست بیاورند وبهترین دوران تلاش و موفقیت دانشجویی همین دوره کارشناسی هست.

بخوانید:  رونمایی از خودروی متصل به اینترنت در رویداد خودروهای آینده

این مسئول با اشاره به نقش آفرینی واحد شهر قدس وهمچنین نقش اساتید هیات علمی و استفاده از  تجارب علمی واستخراج دانش از مسیر هم افزایی تحقیقات گفت: دستیابی به غرور ملی مد نظر مقام معظم رهبری است، لذا یک استاد و مدرس دانشگاه باید با مفاخر ملی وافتخارات علمی کشور خود آشنا شود. 

به گزارش در پایان این مراسم از استادان برگزیده  با اهدا لوح سپاس و کارت هدیه تقدیر به عمل آمد.

افشاری: استاد باید سرشار از خلاقیت  و عشق به تحقیقات باشد

انتهای پیام/



منبع