استقبال حماس از به رسمیت شناخته شدن فلسطین توسط ترینیداد و توباگو

این بیانیه پس از آن صادر شد که دولت ترینیداد و توباگو اعلام کرد کشور فلسطین را به شگل رسمی به رسمیت شناخته است.

دولت ترینیداد و توباگو در بیانتیه‌ای در این باره اعلام کرد که این اقدام به صلح پایدار در منطقه کمک می‌کند.

ترینیداد و توباگو (Trinidad and Tobago) با نام رسمی جمهوری ترینیداد و توباگو کشوری جزیره‌ای در دریای کارائیب واقع در شمال آمریکای جنوبی است. این کشور در فاصله ۱۱ کیلومتری سواحل ونزوئلا و ۱۳۰ کیلومتری سواحل گرانادا واقع شده و به خاطر ذخایر نفت و گاز خود معروف است.

این وزارتخانه بار دیگر از همه کشورهای جهان که کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند خواست تا هر چه سریعتر این اقدام را انجام دهند.

انتهای پیام/



منبع

طبق گزارش الجزیره حماس همچنین اعلام کرد: ما از همه کشورها می‌خواهیم که از حق مردم ما بر سرزمینشان حمایت کنند و کشور مستقل خود را با پایتختی قدس [بیت‌المقدس] تأسیس کنند و اقداماتی انجام دهند که اشغالگران و رهبران آن را مجبور به توقف نسل‌کشی کنند که روزانه مردم ما در جلوی اذهان عمومی متحمل می شوند.

در بیانیه دولت ترینیداد و توباگو همچنین آمده است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین یک امر اخلاقی و عادلانه و بیانگر خواسته‌های مشروع ملت فلسطین و حمایت از آنها است.

پیشتر وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از اقدام جمهوری «ترینیداد و توباگو» برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین نیز استقبال کرد و آن را گامی مهم منطبق با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی دانست.

بخوانید:  هدف تکرار قهرمانی است/ رقابت سخت و نفس گیری داربم

پیشتر «ریاض منصور» سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل متحد از رایزنی‌های جاری در زمینه به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی چند کشور خبر داده بود.

این وزارتخانه از بیانیه صادر شده توسط دولت ترینیداد و توباگو که طی آن بر اهمیت به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین در سرزمین خود و زندگی آزادانه در کشور مستقلشان تاکید شده است، استقبال کرد.

طبق گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط ترینیداد و توباگو گام مهمی است که به حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری استعماری اسرائیل و دستیابی به صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، جنبش آزادی بخش حماس در بیانیه ای از اعلامیه دولت ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل استقبال کرد.

این جنبش در بیانیه خود اعلام کرد: در زمانی که فلسطینی ها توسط ارتش اسرائیلی کشته و آواره می شوند، این رویکرد را حمایت آشکار از حقوق مردم ما در قبال سرزمینشان می داند.