امضای قرارداد انرژی بادی ساحلی گوگل برای تامین انرژی مراکز داده اروپایی

به گزارش خبرگزاری برنا؛ با هدف به صفر رساندن انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰، گوگل به‌عنوان یک شرکت بزرگ فناوری، در مهم‌ترین قرارداد طرح بادیِ دریایی خود تا به امروز، قراردادهای خرید برق برای بیش از ۷۰۰ مگاوات انرژی پاک را امضا کرده است تا انرژی مراکز داده اروپایی خود را تامین کند.

در بلژیک، این قراردادها توسعه ۱۱ مزرعه بادیِ خشکی جدید را تسهیل می‌کند که ۸۵ درصد برق بدون کربن را برای دفاتر و مراکز داده گوگل از سال ۲۰۲۴ تامین می‌کند.



منبع

با هدف به صفر رساندن انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰، گوگل به‌عنوان یک شرکت بزرگ فناوری، در مهم‌ترین قرارداد طرح بادیِ دریایی خود تا به امروز، قراردادهای خرید برق برای بیش از ۷۰۰ مگاوات انرژی پاک را امضا کرده است.

این شرکت بر این باور است که تا سال ۲۰۲۵، تاسیسات گوگل در ایتالیا به بیش از ۹۰ درصد انرژی بدون کربن (به صورت ساعتی محلی) دست خواهند یافت. علاوه‌براین، قراردادهای دیگری برای بهره‌گیری بیش‌تر از انرژی خورشیدی در لهستان امضاء شده است که هدف آن، تامین بیش از ۹۰ درصد انرژی پاک در سال ۲۰۲۵ است.

همراه با قراردادهای خرید برق موجود که گوگل قبلا در هلند امضاء کرده بود، دو مزرعه بادی فراساحلی به مراکز داده هلندی و دفاتر این شرکت کمک می‌کنند تا در سال ۲۰۲۴ به بیش از ۹۰ درصد انرژی بدون انتشار کربن دست یابند. گوگل همچنین از طرح جدید انرژیِ بادی در خشکی در ایتالیا استفاده می‌کند که قرار است ۴۷ مگاوات انرژی پاک تولید کند.

بخوانید:  اسکیت آذربایجان‌غربی از موفق‌ترین و فعال‌ترین هیات‌های استانی کشور

امضای قرارداد انرژی بادی ساحلی گوگل برای تامین انرژی مراکز داده اروپایی