انواع برند ایمپلنت آلمانی

ایمپلنت یکی از خدمات دندانپزشکی گران محسوب می شود. هر چه کیفیت و طراحی بهتر و دقیق تر باشد قیمت بالاتر است. البته بعضی برندهای شناخته شده پول معروفیت خود را نیز می گیرند.

برندهای مختلف ایمپلنت در کشورهایی دیگر مانند ایمپلنت ایتالیایی ،  انگلیس، سوئیس، آمریکا، کره تولید می گردد. یکی از برندهای معروف ایمپلنت سوئیسیSIC ،ITI ، NEODENT است. SEWON MEDIX ،MEGAGEN، BIOTEM  از برندهای شناخته شده کره ای است. از برندهای آمریکایی می توان به ZIMMER اشاره نمود. قیمت ایمپلنتها از 3 میلیون تا 12 میلیون متغیر است. که بعضی مدلها دارای ضمانت هستند. مدت ضمانت از 2 سال تا مادام العمر است. مدل ITI و NEODENT از مدل هایی هستند که دارای ضمانت مادام العمر هستند. شرکت های تولید کننده این دو مدل سوئیسی می باشد. مدلهای مختلف ایمپلنت با جنس متفاوت با برندهای گوناگون در بازار است.

قیمت برندهای ایمپلنت

هر چه کیفیت این محصول بالاتر باشد مسلما قیمت آن افزایش پیدا می کند. گاهی بعضی از برندهای این محصول با وجود کیفیت بالا تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند قیمت بالا قرار گرفته و تقاضای چندانی ندارند. بعضی از برندهای ایمپلنت آلمانی تقاضای بالایی دارند. این تقاضای بالا در صورتی که عرضه هم بالا باشد قیمت را در بازار تعدیل می نماید. البته عرضه بالا نباید کیفیت را تحت تاثیر قرار دهد.

قیمت برند های ایمپلنت

امروزه برندهای مختلفی از ایمپلنت در بازار وجود دارد که مدلهای کره ای، آمریکایی، سوئیسی و آلمانی نمونه های از آنها است. آلمان یکی از کشورهای شناخته شده در ساخت ایمپلنت است و چهارمین کشور تولید کننده این محصول است. برندهای ایمپلنت آلمانی نسبت به کره کیفیت بهتری دارد ولی گرانتر است. این مدل نسبت به مدلهای سوئیسی و آمریکایی قیمت مناسب تری دارند.

ریشه ایمپلنت آلمانی وارداتی است و روکش دائمی در لابراتوار ساخته می شوند.

بخوانید:  برنامه هفتم توسعه رونمایی شد/حل ناترازی‌ها، نگاه اصلی برنامه هفتم

معایب ایمپلنتهای آلمانی

یکی از برندهای ایمپلنت آلمانی که با وجود کیفیت بالا ولی از لحاظ هزینه و قیمت مقرون به صرفه است مدل ICX است. بیشتر پزشکان در ایران از این مدل استفاده می کنند. از آنجا که ایمپلنت یکی از گزینه های هزینه بر در دندانپزشکی است، قیمت این برند نسبتا خوب و رو به بالا است.

ایمپلنت آلمانی یک آلیاژ است که فرمول خاص خود را دارند و لی به طور کلی فلزی یا غیر فلزی می باشند. مدل غیر فلزی برای افرادی که حساسیت به تیتانیوم و نیکل دارند مناسب می باشند.

به عنوان مثال لق شدن و شل شدن روکش یا پایه ایمپلنت ممکن است رخ دهد. در صورت نیاز به چسب و مواد سفت کننده مخصوص برای نمونه های وارداتی، تحریم می تواند مشکل ساز باشد.

مدلهای مختلف برندهای ایمپلنت آلمانی که در بازار است ایمپلنت all on 4 یا all on 6 یا all on 8 می باشد. این مدلها برای افرادی که تعداد زیادی از دندان هایشان را از دست داده اند مناسب است. البته مدلهایی برای تک دندانهای جلو نیز وجود دارد که از زیبایی خوبی برخوردار هستند و شبیه دندانهای اصلی می باشد.

برندهای ایمپلنت آلمانی و سایر کشورها وارداتی هستند و تعرفه های گمرکی به قیمت آنها اضافه می شود. علاوه بر این کالاهای وارداتی تحت تاثیر تحریم نیز می باشد. که این امر می تواند خدمت رسانی بعدی را تحت تاثیر قرار دهد.

کاشت دندان توسط یک پزشک متبحر و رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان توسط بیمار باعث افزایش عمر برندهای ایمپلنت آلمانی می گردد.

 انواع برندهای ایمپلنت خارجی

اگر پس زدگی ایمپلنت ایجاد شود. پزشک بعد از بررسی علت پس زدگی، ممکن است ایمپلنت پس زده شده را از جای خود خارج کند. ایمپلنت جانشین باید قوی تر و بهتر از مدل قبل باشد.

بخوانید:  محرمی برای ادامه درمان به زاگرب می رود

بعضی شرکتهای تولید کننده ایمپلنت برای اینکه کیفیت محصول افت نداشته باشد عرضه مشخص و محدودی دارند که این امر قیمت بالای این محصول را رقم زده است.

برندهای ایمپلنت آلمانی با نام های متفاوت در بازار است. کیفیت برندهای مختلف از لحاظ مواد اولیه، تکنولوژی ساخت متفاوت است. تفاوت در کیفیت، قیمت این محصول را تحت تاثیر قرار داده است. نمونه ای از ایمپلنت آلمانی ICX، GENERAL، BEGO، DRS می باشد. البته مارکهای معروف سایر کشورها نیز در کنار نمونه آلمانی در بازار است.

البته جنس ایمپلنت که تیتانیومی است یا سرامیکی همچنین تعداد و محل قرار گرفتن آن در دهان و مدل آن که با چند ریشه در دهان کار گذاشته می شود از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت این محصول است. برندهای ایمپلنت آلمانی از جمله معروف ترین مدلها برای کاشت دندان است.

مزایای کاشت دندان با برند آلمانی

افرادی که یک تا تعداد زیادی از دندانهای اصلی خود را از دست داده اند کاشت دندان یک راهکار دائمی است. دندان در زیبایی و جویدن و هضم غذا تاثیر زیادی دارد. کیفیت مطلوب با قیمت مناسب این محصول در انتخاب آن خیلی موثر است.

  کاشت دندان توسط یک پزشک متبحر و رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان توسط بیمار باعث افزایش عمر برندهای ایمپلنت آلمانی می گردد.

قیمت ایمپلنت به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت کیفیت، میزان تقاضا و عرضه آنها می باشد. ایمپلنت توسط کشورها و شرکتهای مختلف تولید می گردد. توسط شرکتهای مختلف در آلمان برندهای ایمپلنت آلمانی تولید می گردد. این برندها از لحاظ قیمت، کیفیت با هم تفاوت دارند.

هر ایمپلنت  از دو قسمت ریشه و تاج یا روکش تشکیل شده است، که ممکن است یک دست یا دو قسمتی باشد. برندهای ایمپلنت آلمانی نیز همین گونه هستند. کیفیت یک ایمپلنت را علاوه بر جنس آن که باید بارهای فشاری، خمشی و کششی را حین غذا خوردن تحمل کند به طراحی آن نیز بستگی دارد. ریشه ایمپلنت بر حسب شماره دندان دارای قطر و ارتفاع مشخصی است. روی ایمپلنت شیارهایی با فاصله و اندازه ایی دقیق است. در یک برند خوب همه این موارد جهت افزایش طول عمر ایمپلنت و رضایت مشتری مد نظر است.

بخوانید:  قهرمانی دایموند البرز در مسابقات تیمی ناین بال

از آنجایی که برندها و شرکتهای مختلفی به تولید ایمپلنت می پردازند یک حالت رقابت در بازار هم وجود دارد. در این میان شرکتی در تولید محصول ایمپلنت موفق است که رضایت مشتری را از لحاظ کیفیت و قیمت تامین نماید و بازاریابی کافی هم داشته باشد.

مزایای کاشت دندان با ایمپلنت آلمانی

 برندهای ایمپلنت آلمانی مانند سایر ایمپلنتها یا با جراحی یا بدون جراحی با لیزر و یا دستگاه پانچ روی فک بیمار نصب می گردد. البته شرکت سازنده نیز ممکن است برای نصب روشها و راهکار یا استفاده از مواد خاصی را در بروشور محصول پیشنهاد دهد.

 



منبع

بیمار زمانی از یک محصول با کیفیت رضایت دارد که یک پزشک با تجربه و زبردست آن را درست در جای خود نصب کند. ایمپلنت بر هر برندی اگر بدون توجه به بیماریها و مشکلات فرد در دهان نصب شود ممکن است دچار پس زدگی گردد. عدم قالب گیری صحیح می تواند انتخاب نوع ایمپلنت و اندازه صحیح آن را تحت تاثیر قرار دهدتحریم، تعرفه گمرکی، قیمت بالا از معایب ایمپلنتهای وارداتی است.

در صورتی که ایمپلنت جانشین با نمونه قبلی از یک برند باشد شرکت سازنده خود می تواند در انتخاب مدل راهنما باشد، که در صورت تحریم بودن می تواند دسترسی به ایمپلنت جانشین را با مشکل روبرو نماید.

 روشهای استفاده از ایمپلنت با برند آلمانی