اهمیت سازمان اتکا از نگاه رئیس جمهور

اهمیت سازمان اتکا از نگاه ریاست جمهور
مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تا حدی است که رهبر انقلاب در طول سالیان اخیر بار‌ها و بار‌ها دغدغه‌مندی خود را نسبت به آن اعلام کرده است.
«مسئولان دولتی و بخش‌های مختلف باید برای ایجاد اشتغال و مبارزه با فساد و باز کردن گره‌های امور معیشت مردم و رونق دادن به اقتصاد کشور حقیقتا کار و تلاش کنند. هرکس در این زمینه‌ها مجاهدت و کار کند، بزرگ‌ترین مبارزه را با آمریکا کرده است.»
بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ ۵/۵/۱۳۸۱

سازمان اتکا، چون تابستان سوزان امسال خبر‌های داغی داشت، اما تحلیل و بررسی تک تک این خبر‌ها در این یادداشت نمی‌گنجد.
در بین خبر‌های امیدوار کننده سازمان اتکا، بازدیدِ دکتر رئیسی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران از نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه وزارت دفاع، برای من جالب و تاثیرگذار بود.
همزمان با روز صنعت دفاعی، رئیس جمهور به همراه وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه وزارت دفاع از غرفه سازمان اتکا نیز بازدید کرد.
در این بازدید اعلمی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان اتکا، فعالیت‌های دانش‌بنیان و محصولات فناورانه مبتنی بر دانش این سازمان را که با همکاری گروه‌های نخبه دانشگاهی و متخصصان داخلی تولید شده تشریح کرد.
سازمان اتکا در مدتی کوتاه توانسته است با همکاری و مشارکت شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان، بخشی از نیاز بازار را به موقع تامین کند.
به حول قوه الهی، نیرو‌های مسلح به فرماندهی رهبر معظم انقلاب در بهترین سطح آمادگی و هم‌افزایی قرار دارند. سازمان اتکا نیز در کنار نیرو‌های مسلح هر ماموریتی را که رهبری اراده کند، در کمترین زمان ممکن با مدیران و کارکنان جهادی خود اجرایی خواهد کرد.
سازمان اتکا در دولت انقلابی با تحولی شگرف در جهت تحقق فرامین مقام معظم رهبری گام بر می‌دارد.
این سازمان با هدف خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و تحقق امنیت غذایی، در حوزه اصلاح نژاد گونه‌های دامی، گیاهی و تولید انواع بذر، پرورش طیور، آبزی‌پروری، فرآورده‌های خوراکی و… اقدامات جهادی خوبی انجام داده است.
سازمان اتکا با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، به دنبال ارتقای وضعیت معیشت و منزلت اجتماعی کارکنان شاغل و وابستگان نیرو‌های مسلح است.
بدون شک اگر نیرو‌های مسلح از نظر معیشت تامین نباشند، در میدان نبرد تمرکز لازم را نخواهند داشت.
 پشتیبانی معیشتی و تامین اقلام مورد نیاز نیرو‌های شاغل و وابستگان از افتخارات سازمان اتکا است.
سازمان اتکا با مدیران و کارکنان جهادی خود توانمندی‌های زیادی در عرصه‌های مختلف اقتصادی دارد و این حمایت ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران از سازمان اتکا را می‌طلبد تا با در اختیار گذاشتن منابع راکد دولت در استان‌های مختلف کشور، کمک حال دولت انقلابی در جهت توسعه اقتصادی باشد.
سازمان اتکا می‌تواند در کنار دولت انقلابی در تحقق شعار‌های دولت، گام‌های موثری بردارد و لازمه رسیدن به این هدف همکاری و همیاری تمامی نهاد‌های دولتی و نظامی با سازمان اتکا در تمامی کشور است.
مدیران ارشد سازمان اتکا باید در جلسات مهم اقتصادی و شورا‌های تصمیم گیرنده حضور فعال داشته باشند تا بتوانند کمبود‌ها و منابع مورد نیاز برای رشد و توسعه اقتصادی را مطرح کنند.
متاسفانه سال‌هاست مدیران کل در جلسات اداری استان‌ها حضور ندارند و عدم حضور آن‌ها باعث عدم شناخت استانداران و مدیران اجرایی استان‌ها از، توانمندی‌های سازمان اتکا شده است.

بخوانید:  نکوداشت محمد سریر در خانه هنرمندان ایران

مقام معظم رهبری: «امروز هر کسی بتواند به اقتصاد کشور کمک کند یک حرکت جهادی انجام داده است.»
خدا را شکر سازمان اتکا امروزه در موقعیتی است که می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند و در این راه تمامی کارکنان سازمان در جهت تحقق فرامین مقام معظم رهبری پای کار هستند.
اما رسیدن به موفقیت‌های سریع، تاثیرگذار و ماندگار در ارتقا معیشت کارکنان نیرو‌های مسلح همکاری همه یگان‌های نظامی و دولتی در کل کشور را می‌طلبد.
واگذاری زمین و منابع مالی جهت ساخت فروشگاه‌هایی با متراژ بالا، کارخانجات صنایع تبدیلی، طرح‌های سازمان اتکا و… به نفع اقتصاد کشور و همه مردم ایران است. بدون این زیرساخت‌ها کمک به ارتقا معیشت کارکنان شاغل و وابسته نیرو‌های مسلح امری دور از ذهن است.
امیدوارم همان‌طوری که دکتر رئیسی، ریاست محترم جمهوری به سازمان اتکا نگاه ویژه‌ای دارند. این نگاه سر لوحه تمامی وزیران و مدیران ارشد کشور قرار بگیرد.
به طور حتم تعامل و ارتباط بیشتر با سازمان اتکا باعث ارتقا معیشت عموم مردم ایران که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، خواهد شد.
انتهای پیام



منبع