اگر حسن روحانی تایید صلاحیت شود مورد حمایت کارگزاران است

وی ادامه داد: امسال پنجمین سالی است که کشور تورم بالای ۴۰ درصد را درحال تجربه است علی رغم اینکه رهبری سال را سال رشد تولید و مهار تورم اعلام کردند اتفاق خاصی در جهت تحقق آن نیوفتاد.

مرعشی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم دوستانمان را با راهبرد مشارکت مشروط همراه کنیم؛ به هر حال ما باید سیاست‌ورزی‌مان را در بود و نبود جمهوری اسلامی تجزیه و تحلیل کنیم.   

وی با تاکید بر اینکه دوستان ما باید در نظر داشته باشند که در نبود جمهوری اسلامی مردم ایران به هیچ گروهی و هیچ شخصیتی از شخصیت‌های 45 سال اخیر اعتنا نخواهند کرد، گفت: جمهوری اسلامی نباشد مشخص نیست که چه گروهی روی کار می آیند ولی مشخص است که به هیچ یک از سیاست‌ورزان کشور از جمله اصلاح طلب رادیکال یا میانه‌رو اعتنایی نخواهند کرد و آخر سیاست ورزی ما خواهد بود.

انتهای پیام/



منبع

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که اگر جبهه اصلاحات به این نتیجه برسد که در انتخابات حضور فعالانه‌ای نداشته باشد، آیا کارگزاران به شکل جداگانه لیست می‌دهد، گفت: ما حزب، تجربه و ظرفیت‌های انسانی در حزب را به پای هیچ گروه و جمعی فدا نمی‌کنیم. تجربه ما متعلق به مردم است و ما اصطلاحا روی سر کچل این مردم به نمایندگی رسیدیم و امروز آنچه من و دوستانم در حزب کارگزاران دارند متعلق به خودمان نیست و متعلق به کشور  است.

مرعشی تصریح کرد: کسری بودجه، ناترازی بانک‌ها و عدم تعادل منابع در صندوق‌های بازنشستگی کمبود گاز و برق
از مشکلاتی است که همه میدانیم و باید بیشتر روی راه حل متمرکز شویم، راه حل این‌ها راه حل‌های انقلابی نیست بلکه اصلاحی است منظورم گروه‌های اصلاح طلب به معنای گروه سیاسی نیست.

بخوانید:  بومی‌سازی ۹۵ درصدی صنعت چرم

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پایان تصریح کرد: در بودن جمهوری اسلامی است که اصلاح‌طلبان می‌توانند در برابر اصولگرایانی که در بالای ابرها سخن می‌گویند با موضع گیری و کنشگری های منطقی بتوانند شرایط را بهبود ببخشند؛ اگر جمهوری اسلامی نباشد تصور می‌کنید مردم ایران بین محسن هاشمی و فائزه هاشمی، خانم هاشمی را انتخاب می‌کنند؟ طبیعتا این طور نخواهد بود.

وی ادامه داد: برای انتخابات مجلس ما منتظر دو مسئله هستیم، اول اعلام صلاحیت کاندیدا‌ها و موضوع دوم موضع جبهه اصلاحات ایران است، چون ما در این جبهه هستیم و ان‌ها نیز بحث‌هایی مربوط به مشارکت را شروع کرده اند و دو پیشنهاد یعنی تحریم و مشارکت بی قید و شرط رای نیاورده و مشارکت مشروط در دستور کار است و ما به عنوان کارگزاران از مشارکت مشروط حمایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، نشست خبری سیدحسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، امروز ۱۰ دی ماه برگزار شد.

مرعشی در پاسخ به سوالی درخصوص کاندیدای مورد حمایت برای خبرگان و نحوه حضور در انتخابات پیش روی مجلس، گفت: اگر حسن روحانی برای مجلس خبرگان تایید صلاحیت شود شخصیت مورد توجه کارگزاران خواهد بود و ایشان هم ستادی را مستقر کردند که هم برای تهران و هم سایر استان‌ها کاندیدا‌های هم جهت را انتخاب کنند که ماهم کمک خواهیم کرد.

دبیرکل حزب کارگزارن سازندگی در ابتدا، اظهار داشت: از نگاه من به عنوان دبیرکل یک حزب شرایط کشور شرایط خوبی نیست، کشور با ابرچالش‌هایی مواجه است که درخصوص ان نیز زیاد گفته شده و مردم با گوشت و خون درحال تجربه آن هستند.

بخوانید:  گل‌گهری‌ها عازم اراک شدند

امروز کشور نیاز به اصلاحاتی در ساختار‌ها دارد یکی از مهم‌ترین نکاتی که درمورد اصلاحات بخواهم بپردازم سیاست زدایی از امور اجرایی و فنی کشور است.