نقش گردشگری خوراک در توسعه اقتصاد جوامع محلی

انتهای پیام



منبع

وی گفت: وجود اقوام مختلف با فرهنگ‌ها و آداب‌ و رسوم متفاوت سبب شده این استان ظرفیت بالایی را در طبخ غذا‌های محلی و سنتی دارا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علی مستوفیان با بیان این مطلب افزود: این نوع از گردشگری ابزاری برای توسعۀ هر منطقه قلمداد می‌شود که می‌تواند سبب تحرک اقتصاد محلی شده و از مشاغل موجود حمایت کرده و باعث ایجاد اشتغال در این نواحی شود.

مستوفیان ادامه داد: در همین راستا با برگزاری جشنواره‌های متنوع می‌توان به احیای غذا‌های بومی و سنتی، معرفی آداب و رسوم و فرهنگ اصیل مردم پرداخت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: باتوجه‌به اهمیت گردشگری خوراک در توسعه این صنعت در استان، تاکنون تلاش شده تا با ثبت غذا‌ها و… نان‌های محلی همچون قورمه ترکمنی، قابلی، قلیف چال، سمنو، شیره انگور و. اقدامات شایسته‌ای دراین‌خصوص صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با بیان اینکه در سال‌های اخیر گردشگری غذا به طور قابل‌توجهی رشد کرده و به یکی از پویاترین و خلاق‌ترین بخش‌های گردشگری تبدیل شده است، اظهار کرد: غذا به‌عنوان یکی از حامل‌های اصلی فرهنگ هر جامعه می‌تواند موجب اشتغال پایدار شود و به رشد گردشگر و جذب توریست در منطقه کمک کند.

مستوفیان در پایان با تشکر از شهرداری و شورای شهر بجنورد در برگزاری جشنواره‌های غذا افزود: تداوم برگزاری چنین جشنواره‌هایی علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه به معرفی هرچه بهتر آداب‌ و رسوم منطقه بو ایجاد اشتغال پایدار و نیز رشد اقتصادی کمک خواهد کرد.

بخوانید:  هدف ما تغییر محسوس در سیمای اقتصادی استان است