بانوان ایران می‌توانند در سبد کسب مدال المپیک ۲۰۲۴ سهم داشته باشند



مریم کاظمی پور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، در خصوص برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران و مدال آوران سال ۱۴۰۲ اظهارداشت: این مراسم سومین مراسمی بود که در تجلیل از ورزشکاران در دولت سیزدهم برگزار شد. در این مراسم بالغ بر ۱۵۰۰ ورزشکار حضور داشتند که در حضور رییس جمهور این مراسم باشکوه برگزار شد. این نشان می‌دهد ورزش کشور مسیری را طی می‌کند که با همت جوانان و درایت مدیران، این کشتی پرجمعیت را به سامان برساند.

وی در مورد حضور بانوان در ورزش ایران و در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تاکید کرد: تا به امروز ۸ ورزشکار خانم و حدود ۳۰ ورزشکار آقای ما خود را برای حضور در رقابت‌های المپیک و پارالمپیک آماده می‌کنند که امیدواریم در زمان باقی مانده به تعداد ورزشکاران ایران در این رقابت‌ها اضافه شود. مسلما بازی‌های المپیک و پارالمپیک آورگاه ویژه‌ای برای ورزش ما به خصوص  در بخش بانوان است. در این راستا حضور بانوان با شاخصه‌های زن مسلمان ایرانی بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مدال و افتخاری برای ورزش محسوب می‌شود و با توجه به رصدی که از رقبا شده پیش بینی می‌کنیم بانوان بتوانند سهمی در سبد کسب مدال برای ایران در این رقابت‌ها داشته باشند.

معاوم توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم ورزشکاران ما در درجه اول با صحت و سلامت پای در عرصه المپیک بگذارند و با توکل به خدا و استعانت از الائمه اطهار با نیت شادی دل مردم، نتایج خوبی را به دست آورند.

کاظمی پور با اشاره به برگزاری جلسه جلسه کارگروه ارتقا فرهنگ هواداری گفت: همه به دنبال این هستیم که موضوعات مربوط به ایجاد شرایط لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها آسیب شناسی شود. در این راستا دستورالعمل‌هایی با همکاری وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و سایر نهاد‌های مربوطه در نظر گرفته شده است تا شرایط کاملا مدیریت شود. به هرحال تصمیم بر این است که جلسات در این خصوص پی گیری شده و کارگروه‌هایی این مساله را دنبال کنند.

بخوانید:  رکورد روز؛ جوان‌ترین بازیکن فوتبال در بریتانیا

انتهای پیام/  



منبع