حمله اسرائیل به رفح را تایید نمی‌کنیم



به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن به حمله مداوم اسرائیل به رفح که منجر به تصرف بخش فلسطینی گذرگاه رفح توسط نیروهای اسرائیلی شد، چراغ سبز نشان داده است یا خیر، گفت: این حمله مورد تایید ما نیست و با تایید ما رخ نداده است

میلر روز سه شنبه گفت که حمله به نظر “محدود” است و به اسرائیل نسبت به گسترش آن هشدار داد، اما نیروهای اسرائیلی حملات خود را به رفح تشدید کرده اند.

همزمان با اظهارات میلر نیز، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نگرانی شدید خود از حمله اسرائیل به رفح را ابراز کرد.

سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ می در اظهاراتی بیان کرد که در صورت ادامه توحش رژیم اسرائیلی در رفح، این گروه قادر به انجام عملیات خود در غزه نخواهد بود.

هشام مهنا از رفح به الجزیره گفت: عملیات ما با وجود چالش ها در رفح و منطقه میانی ادامه دارد. با این حال، ما بسیار نگران هستیم که در صورت گسترش عملیات نظامی و بسته ماندن گذرگاه رفح، نتوانیم عملیات خود را ادامه دهیم.

مهنا گفت که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در حال حاضر از مراکز آشپزخانه حمایت می‌کند، روزانه به هزاران خانواده غذا می‌دهد، از بیمارستان‌ها پشتیبانی می‌کند، به تیم‌های دفاع مدنی برای بازیابی اجساد زیر آوار و سایر خدمات کمک می‌کند.

مهنا افزود: اگر وضعیت بدتر شود، این کمک ها یک قطره در اقیانوس خواهد بود.

انتهای پیام/



منبع

بخوانید:  فجر ول کن صدر نیست/ روز خوب خیبر در خرم آباد+ سند