برپایی جلسات گفت و شنود با جوانان از ابتکارات یامین پور بود

وی ادامه داد: همچنین استان گلستان در دوسال اخیر رشد فوق العاده خانه جوانان را تجربه کرد، ایجاد ۵۰ تشکل جوانان در مجموعه سمن‌های استان گلستان مصداق این پیشرفت بوده است.

انتهای پیام/



منبع

ملاحسنی هدف اردو‌های پیشرفت را آشنایی جوانان با ظرفیت‌های پیشرفت و توسعه کشور از جنس روایتگری و بازدید پروژه دانست و عنوان کرد: علاوه بر این طرح که در دوره وحید یامین پور به تصویب رسید، وی با شبکه سازی به رشد کمی و کیفی سمن‌ها و همچنین افزایش مشارکت اجتماعی جوان‌ها کمک کرد.

حامد ملاحسنی معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان در گفت وگو با خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا در مورد عملکرد معاونت جوانان در دولت سیزدهم با اشاره به شعار «دولت سیزدهم، دولت مردمی است» گفت: بر اساس این شعار، افزایش سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های جوانان رشد چشمگیری در استان گلستان داشته است.

معاونت امور جوانان اداره کل استان گلستان با اشاره به برگزاری جلسات شورای عالی جوانان افزود: وقتی معاون سابق به عنوان دبیر شورای عالی جوانان منصوب شد برای اولین بار شاهد حضور ریاست جمهوری در جلسه شورای عالی جوانان بودیم که در همین جلسات طرح ویژه سند ملی روایت پیشرفت و اردو‌های روایت پیشرفت شکل گرفت.

وی خاطر نشان کرد: تقسیم سمن‌ها و تشکلات به ۱۴ شبکه، حمایت تخصصی از سمن‌ها را در برداشت. همچنین طرح شبکه سازی، هر استان را به میزبانی دبیرخانه ملی یک شبکه در آورد که به دنبال همین میزبانی، در‌های معاونت جوانان به روی سایر تشکلات جوانان دارای مجوز باز شد.

بخوانید:  انتقاد تند لاپید از دولت نتانیاهو

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان با اشاره به دایر کردن ۳ خانه جوان در استان گلستان خاطرنشان کرد: همچنین برای اولین بار در استان گلستان تعداد خانه‌های جوان به  ۳ خانه افزایش پیدا کرد.

ملاحسنی با توجه به رشد چشمگیر مراکز تخصصی مشاوره، از تأسیس ۸ مرکز تخصصی مشاوره و ارتقای ۶ مرکز تخصصی مشاوره به ۱۴ مرکز تخصصی مشاوره خبر داد.

وی با بیان این که مراکز همسان گزینی ازدواج برای اولین بار در دولت سیزدهم ذیل قانون جوانی جمعیت، مجوز دریافت کرده، گفت: علاوه بر این که در سال گذشته ۲۲۵ جشن ازدواج آسان به منظور ترویج امر ازدواج آسان با حضور زوج‌های جوان استان گلستان برگزار شده، ۶ مرکز همسان گزینی نیز در استان گلستان در حوزه بررسی انتخاب همسر برای جوان‌های استان گلستان فعالیت دارند.

وی با اشاره به عملکرد وحید یامین پور معاون سابق امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در حوزه ازدواج و خانواده تشریح کرد: یامین پور با افتتاح سامانه «همراه» ذیل دفتر توسعه و برنامه ریزی جوانان معاونت جوانان برای اولین بار خدمات جامع مشاوره ازدواج و خانواده را در اختیار عموم قرار داد که نشان از سیاست گذاری مثبت وی دارد.

ملاحسنی طرح گفت و شنود جوانان را بستری برای بیان مطالبات دانست و تصریح کرد: این طرح بخشی از ابتکارات یامین پور بود که از سال گذشته با آغاز حواشی در سراسر کشور برگزار شد، این فضای صمیمی که به پرسش و پاسخ جوانان از مسئولان می‌پرداخت، به آرام کردن تشنج‌ها در سطح کشور کمک کرد.

بخوانید:   ۳۳۳ زندانی با تلاش اعضای شورای حل اختلاف در قزوین آزاد شدند

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان، ازدواج را یکی از مسئله‌های اصلی حوزه جوانان دانست و افزود: با توجه به رشد قابل توجه مراکز تخصصی ازدواج و خانواده در استان گلستان، در دو سال گذشته با در نظر گرفتن قانون جوانی جمعیت به ۱۰ هزار جوان علاقمند آموزش‌های رایگان پیش از ازدواج داده شد.