برگزیدگان جایزه ملی کیفیت ایران ۱۴۰۲ تجلیل می‌شوند

اسلام پناه گفت: در این دوره شرکت‌ها و بنگاه‌هایی در حوزه‌های پتروشیمی، لبنی، صنایع تبدیلی، واحدهای بیمارستانی، دامپروری، شرکت‌های خدماتی، بازرسی و غیره حضور دارند.

وی تاکید کرد: برگزاری جایزه ملی کیفیت ایران، رخدادی ویژه است که دانشوران، تولیدکنندگان، صنعتگران، فناوران و ارائه‌کنندگان خدمات در سطح کشور با تلاشی مضاعف برای ارتقای کیفیت کالاها و خدمات در همه ابعاد معیشت شهروندان ترغیب می‌کند.

وی اظهار داشت: شاخص‌های ارزیابی این جایزه بر اساس مشترکات جهان اسلام است و جمهوری اسلامی ایران پیشران این جایزه در بین ۵۷ کشور عضو اسمیک است که مقرر شده به عنوان مدل مشترک کشورهای اسلامی یاد شده اجرایی شود.

وی بیان‌داشت: در ۲۰ ماه گذشته از عمر دولت سیزدهم، ایران به عضویت هیات مدیره اسمیک درآمده و کمک کرد تا گفتمان‌ها درخصوص این جایزه در بین این کشورها شکل بگیرد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه‌داد: این جایزه به اندازهای اهمیت دارد که شخص «مهاتیر محمد» نخست وزیر پیشین مالزی بنای حضور در این مراسم را داشت، اما بنا به دلایلی امسال به صورت تصویری و برخط حضور خواهد یافت. همچنین دبیرکل اسمیک به عنوان سخنران ویژه این مراسم حضور خواهد یافت.

وی بیان‌داشت: بیش از ۵۰۰ بنگاه و شرکت در این جایزه شرکت کرده‌اند که رشد حدود ۱۰ درصدی نشان می‌دهد که ۱۴۷ واحد توانستند از فیلترهای سازمان ملی استاندارد عبور کرده و ارزیابی شوند.

اسلام‌پناه خاطرنشان‌کرد: به شرکت‌ها و بنگاه‌های برنده در این جایزه، سه نوع گواهی حضور، گواهی سطح اهتمام و گواهی سطح اشتهار یک تا چهار ستاره اعطا می شود.

بخوانید:  انتشار جلد دیگری از مجموعه طنزآوران ایران با عنوان ابو اسحاق حلاج شیرازی

وی با اشاره به سهم ۵۳ درصدی کشورهای همسایه و مسلمان از تجارت کالایی با کشورمان (که ۲۷ کشور از ۵۷ کشور عضو اسمیک را شامل می‌شود)، یادآور شد: ایران با برخی از این کشورها بازار مشترک دارد که از جمله آنها بازار «حلال» قابل ذکر است و به همین دلیل دامنه شمول این جایزه، جهان اسلام در نظر گرفته شد.

​انتهای پیام/



منبع

این مقام مسئول خاطرنشان‌کرد: از ابتدای امسال تاکنون و با تسهیل‌گری انجام شده از سوی این سازمان، کمترین نگرانی در مراوده و تجارت با کشورهای اسلامی را داشته ایم.

اسلام‌پناه اظهار داشت: در این دوره از برگزاری مراسم جایزه ملی کیفیت معیارهایی نظیر حکمت در مدیریت، تفکر جهادی، مسوولیت اجتماعی اسلامی، تکلیف‌گرایی دینی، اخلاق و معنویت سازمانی و غیره برای انتخاب برگزیدگان مبتنی بر مدل کیفیت جهان اسلام مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه کیفیت حق مردم است، گفت: امروز سازمان ملی استاندارد ایران به منظور شکست انحصار موجود، شرایط را برای واردات خودرو به‌گونه‌ای رقم زده که میلیون‌ها خودرو می‌تواند وارد کشور شود.