بستر امن برای شرکت مردم انتخابات فراهم شد

وی ادامه داد: مجموعه کارکنان رده‌های تابعه پلیس پیشگیری در سراسر کشور همچنان در خط مقدم حراست و حفاظت از صندوق‌های اخذ رأی قرار دارند لذا به منظور ارتقا اثربخشی امور انتظامی و امنیتی ” انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری” تیم‌های آموزشی پلیس پیشگیری فراجا به انتظامی استان‌ها اعزام شده‌اند و آموزش‌های مرتبط با اصول و فنون “مدیریت انتظامی انتخابات” را به صورت میدانی، علمی و عملی به حافظان صندوق‌های اخذ رأی آموزش می‌دهند.

 

وی افزود: وظیفه مهم اجتماعی و عقلی هر ایرانی ایجاب می‌کند با حضور در حوزه‌های انتخابیه و رأی دادن در رویداد مهم انتخابات شرکت کند.

فرمانده قرارگاه ابوذر سرفصل‌های آموزشی پیش بینی شده برای این کارکنان را شامل مجموعه اقدامات مدیریتی قبل از آغاز زمان رأی‌گیری تا خاتمه رأی‌گیری برشمرد و گفت: در طی این دوره‌های آموزشی کارکنان با وظایف پیش بینی شده در خصوص صندوق‌های اخذ رأی سیار، ثابت، رأی دهندگان، امور انضباطی، امور اطلاعاتی و امنیتی به صورت تئوری و عملی آشنا می‌شوند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه کارکنان انتظامی علاوه بر عمل به وظیفه اجتماعی و شرکت در انتخابات، در فرآیند تأمین امنیت صندوق‌های اخذ رأی نیز ایفاگر نقش ارزنده‌ای هستند، افزود: پلیس پیشگیری فراجا، بازآموزی کارکنان کلانتری و پاسگاه‌ها، کارکنان یگان‌های امداد، ایستگاه ایست و بازرسی و … را در راستای مدیریت انتظامی شعب اخذ رأی در دستور کار قرار داده است.

رئیس پلیس پیشگیری فراجا ادامه داد: سرپرست تیم‌های آموزشی پلیس پیشگیری فراجا از افسران ارشد، مجرب و حرفه‌ای در امور انتظامی امنیتی انتخاب شده، که کارکنان انتظامی محافظ صندوق‌های اخذ رأی و سایر کارکنان تیم‌های کشف و خنثی سازی و ایستگاه‌های ایست و بازرسی را با نحوه شناسایی و خنثی سازی بسته‌های مشکوک، تله‌های انفجاری و مدیریت و کنترل اجتماعات و اغتشاشات غیر قانونی و احتمالی به صورت علمی و تمرین سناریوهای از پیش تعیین شده آشنا می‌کنند.

بخوانید:  ۲۵ هزار دانش آموز کرجی متقاضی استفاده از سرویس مدارس هستند

به گزارش خبرگزاری برنا، سردار علی مویدی خرم آبادی رئیس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه با تلاش مجموعه کارکنان انتظامی بستری امن برای مشارکت شهروندان در انتخابات فراهم شده است، اظهار کرد: تیم‌های آموزشی پلیس پیشگیری فراجا با حضور در کلانتری و پاسگاه‌های استان‌ها، نحوه مدیریت انتظامی انتخابات و شعب اخذ رأی را به صورت علمی و عملی به محافظان صندوق‌های اخذ رأی آموزش دادند.

انتهای پیام/



منبع

سردار مویدی با تاکید بر اینکه مبنای اقدام و عمل پلیس پیشگیری انتظامی استان‌ها اطلس‌های تهیه شده در هر استان است که به صورت مستمر به روز رسانی می‌شود تا اشراف انتظامی کارکنان نیز ارتقا یابد، خاطرنشان کرد: بحمدالله و به فضل خداوند متعال و تلاش کارکنان نیروی انتظامی بستر امن برای شرکت مردم در انتخابات فراهم شده است.