به دنبال راه‌اندازی پرواز باری به مقصد مسکو هستیم

محمد محمدی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در این دیدار گفت: وضعیت هواپیمایی استان خیلی بهتر شده و شاهد رشد پروازها هستیم.

وی عنوان کرد: بخشی از فرودگاه رفسنجان باید فعال شود و همچنین این فرودگاه تجهیزات لازم را ندارد که باید تامین شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه فرودگاه جیرفت با توجه به جمعیت یک میلیون نفری جنوب کرمان، مسافر خوبی دارد که باید تعداد پروازهای آن افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: فرودگاه بم نیز دارای مشکلاتی است که باید به آن رسیدگی شود.

محمدی خاطرنشان کرد: در زمینه پهبادهای فوق سبک فراخوانی که ارائه کردیم حدود ۱۰ هزار پهباد ثبت شد که در ادامه از این پهبادها در حوزه های مختلف همچون کشاورزی، سیل و … استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی فداکار در دیدار با رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به اینکه در حوزه پروازی زیرساخت خوبی داریم، اما پرواز‌ها چندان نیست، بیان داشت: در استان کرمان پنج فرودگاه فعال داریم، فرودگاه جیرفت زیرساخت خوبی دارد اما هفته‌ای دو پرواز دارد. همچنین از فرودگاه سیرجان پروازهای خوبی در حال انجام است.

استاندار کرمان اظهار داشت: در شهر کرمان علی رغم پروازهایی که انجام می شود، اما توان پاسخ به تقاضای بالای هم استانی‌ها را ندارد.

استاندار کرمان افزود: رفسنجان یک ظرفیت بسیار خوب به خصوص در زمینه عتبات دارد چراکه حدود ۴۰ درصد پروازهای عتبات در استان مربوط به رفسنجان است، لذا جا دارد به پروازهای عتبات در رفسنجان توجه بیشتری شود.

وی افزود: تعدادی از فرودگاه های استان مشکلات دارند که در حال رسیدگی به آنها هستیم.

بخوانید:  کشف اشیای عتیقه دوره سلجوقی و قاجاری در داورزن

فداکار اضافه کرد: در حوزه پهبادی دو شرکت فعال در استان داریم که یکی در زمینه دانش‌بنیان فعالیت می‌کند و در مجموع اگر حوزه پهبادی ساماندهی شود، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه وجود هلی کوپتر در منطقه جنوب و شرق استان یک ضرورت است، عنوان کرد: در مجموع استان همچنان کمبود پرواز داریم، چراکه تقاضای دریافت بلیط بالا است. 

انتهای پیام





رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بیان داشت: پیشنهاد می شود بخش خصوصی در بحث خرید هواپیما ورود پیدا کند و نگرانی در این زمینه نداشته باشند، چراکه هواپیما به نام آن‌ها ثبت می شود.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع
آیا این خبر مفید بود؟

وی یادآور شد: جنوب استان ظرفیت باری خوبی دارد لذا به دنبال راه اندازی پرواز باری به مقصد مسکو هستیم و در این زمینه به دنبال ترخیص‌گر در کشور روسیه هستیم.

وی ادامه داد: در فرودگاه کرمان با توجه به وجود مزار مطهر شهید سلیمانی که زیارتگاه مردم از کشورهای مختلف جهان است، بحث ترمینال خارجی را دنبال می کنیم که رفت و آمد با سهولت بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پرواز سوریه راه‌اندازی و استقبال خوبی از آن شد، بیان داشت: به دنبال این هستیم که صادرات و واردات را در کشور تقویت کنیم.