به صف شدن مشتریان جدید پهپادها و تجهیزات نظامی ایرانی


 به صف شدن مشتریان جدید پهپادها و تجهیزات نظامی ایرانی

براساس گزارش پایگاه تحلیلی نظامی غربی، عملیات وعده صادق و شکست پدافند چند لایه ایجاد شده از سوی تل آویو و متحدان آن باعث شده تا بسیاری از کشورهای جهان مجذوب جنگ افزارهای ایرانی شوند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا،  پایگاه تحلیلی نظامی «Breaking Defense» در ارزیابی عملیات تنبیهی «وعده صادق» سپاه علیه رژیم اشغال‌گر اسرائیل به مسئله علاقه فزاینده جهان به جنگ افزار‌های ایرانی پرداخته است.

طبق گزارش مجله سیاست خارجی (Foreign Policy) به نقل از این پایگاه تحلیلی، با وجود همکاری گسترده چند کشور با تل‌آویو در مقابله با موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی، علاقه جهانی به این جنگ‌افزار‌ها رو به کاهش نیست و بنا به اذعان تحلیل‌گران، بازار پر رونقی در سراسر جهان برای دست‌رسی و خرید پهپاد‌های به نسبت ارزان و کارآمد ایران به وجود آمده است.

در ادامه گزارش بریکینگ دیفنس آمده است: شاید اسرائیل و متحدانش توانسته باشند با تعداد زیادی از ۳۰۰ پهپاد و موشکی که ایران در حمله بی‌سابقه خود به اسرائیل پرتاب کرد، مقابله کنند، اما به نظر کارشناسان این امر مشتریان پرنده‌های بدون سرنشین تهران را منصرف نکرده است.

در همین حال؛ اخبار حاکی از آن است که پس از انهدام موفق سامانه‌های تجسسی رژیم صهیونیستی و تانک‌های مرکاوا در سراسر مرز اراضی اشغالی با لبنان توسط رزمندگان حزب‌الله، تقاضا برای موشک‌های هدایت شونده الماس و دهلاویه از سوی کشور‌های منطقه و فرامنطقه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

انتهای پیام/



منبع

بخوانید:  دستاوردهای سفر اول رییس جمهور به اطلاع مردم برسد / مدیران باید دانش و اطلاعات خود را مرتبا به روز کنند