تاکید ادیب یزدی بر لزوم تفکر متعالی مبلغین

 استاد ادیب یزدی با تاکید بر اینکه “باید شرایط تاثیرگذاری را در خودمان فراهم کنیم” تصریح کرد: اولین گام تاثیرگذاری کلام در جان مخاطب، این است که خود انسان به آن چه می‌گوید عامل باشد و گمان نمی‌کنم شرط مهمتری از این وجود داشته باشد.

بنا بر این گزارش، سلسله نشست‌های جامعه مبلغین به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین ادیب یزدی و با حضور اعضای این تشکل و یکی از مسئولین کشور، به منظور پیگیری مطالبات مردمی و افزایش آگاهی کنشگران جامعه مبلغین برگزار می‌شود.

وی بر ” اهمیت آگاهی و شناخت مبلغ از منطقه جغرافیایی که در آن فعال است” تاکید کرد و افزود: برای مثال مبلغان تهران باید بدانند که این شهر، اساساً بر پایه علاقه به اهل بیت بنا شده و وجود بقاع متبرکه امامزادگان از گذشته تاکنون، خود نشان از ارادت تهرانی‌ها به اهل بیت دارد.

 وی با اشاره به اینکه ادعیه ماه مبارک رمضان نگاهی جهانی به ما می‌دهد خاطرنشان کرد: ما باید به عنوان مبلغ به این مهم توجه کنیم که نه تنها از منطقه جغرافیای خود اطلاعات کافی و به روز داشته باشیم، بلکه باید فراتر از آن مناطق دیگر و جوامع دیگر را بشناسیم تا در امر تبلیغ موفق عمل کنیم.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع
آیا این خبر مفید بود؟

وی با بیان اینکه گاهی باید خود را به جای مخاطب قرار دهیم و مشکلات و معضلات او را درک کنیم تا در مسیر تبلیغ صحیح قرار بگیریم، خاطرنشان کرد: ما باید در متن جامعه همراه مردم باشیم.

بخوانید:  تعویق زمان برگزاری نمایشگاه صنعت پلاستیک ایران به ۸الی۱۱آذر ماه ۱۴۰۳
وی با اشاره به خطبه ۱۷۵ نهج‌البلاغه که امیرالمومنین امام علی علیه السلام در آن می‌فرمایند “به خدا قسم هرگز شما را برای طاعتی از طاعات الهی ترغیب نکردم مگر اینکه از همه شما سبقت گرفتم در عمل به آن”، عامل به کلام و سخن بودن را  اصلی‌ترین شرط تاثیرگذاری خطابه و منبر عنوان کرد.

آیت‌الله قمی گفت: شناختن محیط تبلیغ، خود مسئله بسیار مهمی در تاثیرگذاری مبلغ است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی در نخستین نشست از سلسله نشست‌های نیمه دوم ماه مبارک رمضان جامعه مبلغین، با بیان اینکه “این سلسله نشست‌ها برای تحقیق، دستیابی به روش‌های نوین تبلیغ و تمرین چگونگی اثرگذاری به جان مخاطب برگزار شده است” بر لزوم تفکر متعالی اعضای این تشکل تاکید کرد.

در ادامه این نشست آیت الله قمی عضو مجمع خبرگان رهبری در سخنانی، شرط اولیه تبلیغ را “شناسایی مخاطب توسط مبلغین” دانست.

وی خطاب به جامعه مبلغین اظهارداشت: باید سرعت‌مان را بیشتر و در راستای آگاهی جامعه حرکت کنیم، زمان را بشناسیم و اطلاعات‌ خود از اطراف‌مان را به روز کنیم تا بتوانیم در جریان تبلیغ اثرگذار باشیم.

وی “وجود علمای بزرگ، مدارس عالی و حوزه‌های پر رونق در تاریخ تهران را مبین این حقیقت” دانست و تصریح کرد: هویت دینی تهران در طول تاریخ در مسائل اجتماعی فعال و اثر گذار بوده است به طوری که در انقلاب اسلامی حضور تعداد پرشمار خانواده‌های شهدا، هیئت‌ها و جلسات مذهبی و کانون‌های قرآنی شهر تهران نشان از باطن مذهبی این شهر دارد.

بخوانید:  تأمین ۱۴۰ هکتار زمین برای ساخت ۱۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن همدان

انتهای پیام/