تحقق ۸۲ درصدی اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی طی سال جاری

وی اظهار کرد: در استان مرکزی نزدیک به ۳۰ هزار کارآموز به مراکز فنی و حرفه ای و آموزشگاه های آزاد مراجعه کرده اند، ضمن اینکه در ۱۲ شهرستان استان ۲۰ مرکز آموزش دولتی و ۴۰۰آموزشگاه آزاد در استان فعال است.

رستمی در ادامه بیان کرد: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری  ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مراکز به استان مرکزی اعطا شد که در حال حاضر  ۵ درصد از اعتبار ابلاغ شده و در سال آینده طی هفته دولت از این اعتبار به مراکز تخصیص داده خواهد شد و در مرکز شهید سلیمانی ۴ دپارتمان افتتاح خواهد شد که یکی از این دپارتمان ها رونمایی ها می سوند.

رستمی ادامه داد: به کارآموزان بعد از پایان آزمون گواهینامه بین‌المللی اعطا می شود و با توجه به اینکه وظیفه تربیت نیروی انسانی در کشور برعهده آموزش فنی و حرفه ای است و چون ایران عضو سازمان جهانی کار است مدارک فنی و حرفه ای قابل ترجمه و به عنوان مدرک معتبر بین‌المللی جهت اخذ ویزای کار استفاده می شود. 

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی ۱۹ مخاطب متفاوت دارد که در استان مرکزی به ۱۷ مخاطب ارائه خدمات می شود و در این ۱۷ مخاطب،  اداره کل فنی و حرفه ای طی ۱۱ ماهه سال جاری با حدود ۸۲ درصد تحقق اهداف عملکرد خوبی را داشته است.

وی اضافه کرد: طی ایام دهه فجر دو مجوز در همین رابطه به انجمن سنگ محلات و انجمن پزشکی این شهرستان ارائه و بدین ترتیب  ۱۱۵ مرکز در این زمینه در استان مرکزی فعال شد.

بخوانید:  ۷ کشته در تیراندازی یک دبستان و پیش دبستانی در آمریکا

وی بیان کرد: ارائه مجوز مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه محلات به عنوان سیزدهمین مرکز  مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه نیز طی ایام دهه فجر صورت گرفت.

مدیرکل  آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی یادآور شد:  در حوزه آموزش سربازان وظیفه با تحقق ۱۷۷درصدی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری استان مرکزی فراتر از تعهداتش عمل کرده است، ضمن اینکه درصد تحقق اقدامات آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی در سامانه رصد بیش از ۱۰۰درصد است و آمار اشتغال یافتگان در بین ۱۷ مخاطب متوسط ۶۵ درصد است.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

وی ادامه داد : از دیگر اقدامات صورت گرفته این سازمان طی ایام دهه فجر می توان به اعطای گواهینامه مهارتی به اتباع در شهرستان های دلیجان، اراک و ساوه اشاره کرد.

وی  تاکید کرد: سازمان فنی و حرفه ای می تواند امید و جسارت را در جوان برای احراز شغل ایجاد کند.


آیا این خبر مفید بود؟

رستمی یادآور شد: اجرای طرح ۲۰۲۰ در مناطق کم برخوردار از دیگر طرح هایی است که در استان مرکزی در حال اجرایی شدن است.

 





مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی ادامه داد: از دیگر اقدامات این سازمان می توان به این نکته اشاره کرد که سازمان آموزش فنی و حرفه ای به واحدهای صنفی مجوز مرکز جوار بین کارگاهی برای ارتقای مهارت واحدهای صنفی و صنعتی ارائه می دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: در ایام دهه فجر برنامه های متعددی در استان ارائه شد که از آن جمله می توان به راه اندازی اولین دپارتمان نوین آموزش های کسب و کار  مدرن در تفرش اشاره کرد.

بخوانید:  تسهیلات اشتغالزایی در حوزه ایثارگران 7 درصد افزایش می یابد

وی افزود: در این مرکز آموزش اسانس گیری و فرصت اشتغال و خرید محصولات برای کارآموزان  فراهم شده است، ضمن اینکه یک شرکت نیز در تفرش تضمین خرید زالو از پرورش دهندگان را ارائه داده است.

وی گفت: در استان مرکزی حدود ۱۱ منطقه کم برخوردار وجود دارد که دستگاه های مختلفی متولی توانمندسازی ساکنین آن منطقه هستند و از جمله این دستگاه ها سازمان فنی و حرفه ای است که در همین خصوص طی ایام دهه فجر در کوی امام علی سومین دوره آموزش طراحی دوخت رونمایی شد.

به گزارش برنا از مرکزی ، حمیدرضا رستمی امروز در اراک  گفت: سازمان فنی و حرفه ای دو وظیفه ارائه آموزش های مهارتی و سنجش مهارت آحاد جامعه را دنبال می کند که عده ای برای شاغل شدن و عده ای برای ارتقای مهارت به مراکز این سازمان مراجعه می کنند.